I/O 2018: העוזרת האישית של גוגל לוקחת את המושכות לידיים – ובגדול

כנס המפתחים השנתי של הענקית נפתח עם דמו מרשים במיוחד של Google Assistant, שניהלה שיחת טלפון בשם המשתמש ועבורו - בלי כל התערבות ובקול אנושי למדי, כולל כל העיצורים, ההשהיות והטונים הנכונים

Google Assistant

גוגל (Google) פתחה אתמול (ג') את כנס המפתחים השנתי שלה, I/O 2018, בהפגנת עוצמה אדירה שבשיאה הוצג דמו של העוזרת האישית, Google Assistant, שניהלה שיחת טלפון בשם המשתמש ועבורו, בלי כל התערבות, ובקול אנושי למדי כולל כל העיצורים, ההשהיות והטונים הנכונים. בהיבט הזה יודעת העוזרת להשתמש בשישה מערכי קול חדשים ששולבו בה, חלקם גבריים וחלקם נשיים.

התכונה הזו מכונה על יד החברה Google Duplex ובמסגרת האירוע הוצג כאמור דמו שהראה כיצד עוזרת מתקשרת לספר כדי להזמין תור ואף עונה לשאלות רלוונטיות שמפנה הספר בחזרה.

זה אולי היה החידוש המשמעותי ביותר, אבל לא היחיד ב-Google Assistant. גוגל מתכוונת לשלב בה גם את האפשרות לבצע שיחות ללא הפסקות, ואם תרצו דיונים של ממש, מבלי שיהיה צריך באמצע לומר שוב ושוב "היי גוגל". בנוסף הציגה החברה אפשרות לתת לעוזרת כמה פקודות ביצוע בו זמנית באותו משפט – להפעיל את המזגן ואת הטלוויזיה לדוגמה ביחד.

החברה גם אישרה שהיא מתכוונת להשיק ביולי הקרוב את Google Smart Display, התשובה שלה ל-Amazon Echo Show, מכשירים שכמובן יהיו מבוססים על Google Assistant ויציעו לבצע שיחות וידיאו, להציג תכנים מ-YouTube TV ועוד.

מה חדש Android P

ההיבט השני, והדי צפוי, היה הצגת חידושים נוספים ב-Android P, מה שתהיה מערכת ההפעלה הבאה של החברה עבור מכשירי המובייל.

אחד הדברים המפתיעים היו שהחברה הודיעה על בטא ציבורית ראשונה ולא רק למכשירי ה-Pixel שלה, אלא לעוד שורה יפה של מכשירים: Essential של יוצר האנדרואיד אנדי רובין; ה-Mi Mix 2 – מכשיר הדגל של שיאומי (Xiaomi) שיחד עם X21 של Vivo ו-R15 Pro של אופו (Oppo) מהווה את הנציגות הסינית; וכן ב-7 Plus החדש של נוקיה (Nokia) וה-Xperia XZ2 של מוטורולה (Motorola) שלצורך העניין עוד נקראת אמריקנית. הטלפון הנוסף יהיה OnePlus 6, אבל זה יוכרז באופן רשמי רק בשבוע הבא.

חלק מהחידושים שייכללו בגרסת הבטא הציבורית הם: הפחתה של כ-30% במקרים בהם ליבת העיבוד תתעורר בגלל אפליקציות; הגדרות בהירות אוטומטיות חדשות שיתבססו על לימוד שימוש; שינויים שונים בממשק כדי להכניס לשימוש יותר מחוות על חשבון הצגת כפתורי ניווט; וכן שילוב של תכונה חדשה שמכונה Android Slices שאמורה להציג בחיפוש חלקים מאפליקציות כדי לאפשר לבצע פקודות שונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים