ברודקום לא מתייאשת ומציעה 121 מיליארד דולר עבור קוואלקום

זאת לפני שלוקחים בחשבון את הכספים שהיא תצטרך להעביר לצורך השלמת עסקת הרכישה של NXP, ויותר מכך - מדובר לפי ברודקום בהצעה הכי טובה שהיא יכולה לתת, וגם האחרונה

אהבה קונים בכסף. אילוסטרציה: BigStock

ברודקום (Broadcom) מגבירה את הלחץ על קוואלקום (Qualcomm). החברה הודיעה שהיא מוכנה כעת לשלם עבור החברה 121 מיליארד דולר, וזאת עוד לפני שלוקחים בחשבון את הכספים שהיא תצטרך להעביר לצורך השלמת עסקת הרכישה של NXP. ויותר מכך, מדובר לפי ברודקום בהצעה הכי טובה שהיא יכולה לתת, וגם האחרונה.

מדובר בעוד פרק בסאגה שהתחילה, כזכור, בנובמבר 2017 עת ברודקום התחילה לחזר באופן אגרסיבי אחרי ענקית השבבים, מהבולטות בצמרת יצרניות המערכות על שבב לטלפונים חכמים וכן בתחום המודמים הסלולאריים.

הנהלת קוואלקום החליטה אז לדחות את ההצעה שהסתכמה ב-130 מיליארד דולר כולל יותר מ-25 מיליארד שיועדו לרכישת NXP, כשהטענה העיקרית שלה הייתה שהחברה שווה יותר.

אבל בעוד אז ההצעה שיקפה ערך של 70 דולר עבור כל מניה, 60 דולר במזומן ו-10 דולרים במנויות של ברודקום, כעת כבר מדובר ב-82 דולר עבור כל מניה של קוואלקום, עם 22 דולר במניות של החברה שמעוניינת בהשתלטות – שיפור של יותר מ-17% לעומת ההצעה הקודמת.

הגברת הלחץ של ברודקום מגיעה בדיוק ברגע הנכון: החברה הסתבכה עם הוועדה להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, וספגה קנס כבד של 1.2 מיליארד דולר בגין פעולות לא חוקיות שביצעה במכירת המודמים שלה לאפל (Apple).

בנוסף, וכאילו להוסיף מלח לפצעים, הוועדה גם זיכתה את אפל, שגם ככה מצויה הרי בסכסוך משפטי כבד מול קוואלקום, בגין סכסוך עמוק שנובע מהסכם הרישוי לשימוש במודמים שלה.

כתוצאה מאותו סכסוך איבדה למעשה קוואלקום את הלקוחה הכי קשיחה וגדולה שלה שפונה כעת לאינטל (Intel) לפיתוח המודמים עבור מכשירי ה-iPhone הבאים שלה.

בקוואלקום אישרו את קבלת ההצעה החדשה ומסרו כי ההנהלה תעבור על ההצעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים