בנק לאומי ושירותי בריאות כללית – הזוכים בפרס "אלוף האלופים" בטקס מצטייני המיחשוב 2010

טקס חלוקת הפרסים, הנערך זו השנה השמינית ברציפות, התקיים במרכז הכנסים אבניו, בהפקת אנשים ומחשבים ● שירותי בריאות כללית זכו בפרס זו השנה השנייה ברציפות ● הזוכים בקטגוריות האישיות - מנמ"ר מצטיין, CTO מצטיין ומנהל אבטחת מידע מצטיין - יוכרזו במסגרת אירוע KickOff 2010 שיתקיים בתחילת פברואר

בנק לאומי ושירותי בריאות כללית הם הזוכים בפרס "אלוף האלופים" בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה השמינית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס החגיגי היה חלק מוועידת Closing The Year, שהתקיימה במרכז הכנסים אבניו בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ, ונערכה בהנחיית פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

לצד שני הזוכים בפרס "אלוף האלופים", הוענקו שני אותות מיוחדים. האחד, "אות הנמר", על פרויקט שהצטיין במיוחד בעמידה בלוח זמנים מהיר ולא שגרתי, הוענק לפרויקט גאיה של ITeam, מערך המיחשוב בבנק המזרחי-טפחות. האות השני, "אות החדשנות", הוענק על חדשנות ביישומי מובייל, וזכתה בו חברת הביטוח מגדל.

פרס אלוף האלופים מוענק לארגון שזכה עם מספר הפרויקטים הגדול ביותר. בשנה שעברה זכו בפרס בנק הפועלים ושירותי בריאות כללית, כל אחד עם 5 פרויקטים. השנה הוענק הפרס לשני ארגונים שזכו ב-6 פרויקטים כל אחד. בנק לאומי – בראשות איציק מלאך, ראש אגף טכנולוגיה ומנהלה – זכה עם הפרויקטים: מועדון לקוחות דיגיטלי, לאומי טרייד, יישום VDI, הקמת מרכז לאומי חדש, ileumi icleumi, ומזומן ב-SMS. שירותי בריאות כללית זכו בשל הפרויקטים: רופאי ילדים און ליין, מערכת באר, הוראות רפואיות כרמל, מיחשוב הפגיות, שולחן עבודה מרפאתי וחתימה דיגיטלית למרשמים.

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

התחרות החלה עם 159 פרויקטים שהתמודדו ב-11 קטגוריות שונות, ובסופה – זכו 37 פרויקטים. על התחרות פרסו חסות החברות הבאות: נס טכנולוגיות, טלדור, CA, קומסיין, HP, נט-אפ (NetApp), סאפ (SAP), בלאט לפידות, נטווייז ו-BIG. בתחרות יש גם שלוש קטגוריות אישיות: מנמ"ר מצטיין, CTO מצטיין ומנהל אבטחת מידע מצטיין. הזוכים בקטגוריות אלו יוכרזו במסגרת אירוע KickOff 2010 שיתקיים בתחילת פברואר.

את התחרות לווה היועץ המשפטי שלה, עו"ד אביב אילון.

תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010. צילום: קובי קנטור

משה וולף, ראש אגף פיתוח במערך המיחשוב של בנק לאומי, מקבל את גביע אלוף האלופים. צילום: קובי קנטור

מימין: גדי כהן, סמנכ"ל לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע, ויחיאל גפנר, מנמ"ר - שירותי בריאות כללית, שזכו זו השנה השניה באלוף האלופים. צילום: קובי קנטור

להלן הזוכים עם תמצית נימוקי השופטים לזכיה.

קטגוריה: CRM/BI

פרויקט מצפן – משטרת ישראל

"מערכת מיצוי ופענוח נתונים יוצרת תמונת מצב אודות הפשיעה. מספקת יכולות BI נרחבות, מגדילה את יכולות התחקור וההקשר בין נתונים המצויים במערכות IT רבות, ומספקת יכולות עיבוד נתונים עבור 1,200 משתמשים – חוקרים, בלשים ועובדי מודיעין במשטרה".

פרויקט JAMP לניהול פעילות המחלקה לעליה וקליטה – הסוכנות היהודית

"מערכת ה-CRM הגלובלית פועלת במתכונת תוכנה כשירות, כוללת מרכז שירות גלובלי, ומסייעת לנהל את תהליכי העבודה של אלפי משתמשים ברחבי העולם, תוך ייעול העבודה ויישום תהליך עבודה אחיד".

מועדון לקוחות דיגיטלי – בנק לאומי

"המועדון מעודד לקוחות לבצע פעילות ישירה, מספק שירות ייחודי ואישי ומניב עסקים חדשים. הקמת המועדון מחזקת את הקשר עם הלקוח, מביאה לשימור לקוחות ולהגברת הפעילות שלהם, כמו גם לחיזוק המיתוג של הבנק ולחיסכון תפעולי".

רופאי ילדים און ליין – שירותי בריאות כללית

"השירות פועל בלילות, בסופי שבוע ובחגים. במסגרתו ניתן ייעוץ אישי רפואי מקוון על ידי רופאי ילדים של הכללית, בניהול מרכז שניידר לרפואת ילדים. השירות מצמצם את כמות ההפניות המיותרות של ילדים לחדרי מיון, ומספק מענה ל-6,500 הורים מדי חודש".

קטגוריה: פורטל

מערכת סינרגיה – בנק הפועלים

"בעלות נמוכה, פותחה מערכת עסקית-חברתית פנים ארגונית, המסייעת לדרג הניהול בבנק להתמקד בגיוס לקוחות איכותיים. הדבר נעשה תוך קיצור תהליכים והורדת רמת הסיכון בתהליך הגיוס".

אתר הטבות – ישראכרט

"הפרויקט מאפשר את העמקת הקשר עם לקוחות החברה, בשל יצירת קשר מקוון ורציף עימם. האתר מאפשר מתן הטבות המותאמים באופן אישי ללקוחות, לרבות הטבות מבוססות מיקום".

מערכת בא"ר – שירותי בריאות כללית

"המערכת יוצרת בקרה על האשפוזים בקופה, ומוודאת את החיוב הכספי של האשפוז ואת נכונותו מבחינה רפואית. הפרויקט הביא לשיפור השירות למבוטחי הקופה ולייעול התהליכים בה".

לאומי טרייד

"המערכת משרתת עשרות אלפי משתמשים, ומספקת שירותי מידע ומסחר מגוונים ומקיפים בארץ ובעולם. האתר משרת מגוון סוגי משתמשים: מגולשים מזדמנים ועד לקוחות הבנק הפעילים ברמות פעילות שונות בשוק ההון. השקעת הבנק בטכנולוגיות מתקדמות ברשת, מאפשרת לו ליישם את האסטרטגיה העסקית והשיווקית שלו".

עיר במרחק נגיעה – רמת גן

"הפרויקט, שהחל כאמצעי להתקשרות רציפה בשעת חירום לתלמידי העיר, הביא להעמקת הקשר בין 12,000 התלמידים ו-1,500 אנשי סגל החינוך ברמת גן, תוך עדכונים שוטפים במגוון נושאים חינוכיים ולוגיסטיים".

קטגוריה: פרויקטים מיוחדים

מאמן טקטי – חיל הים

"זו מערכת ייחודית בצבאות המערב, המדמה באופן מלא את סביבת הלחימה המבצעית הימית של הצוללות. השימוש בה חוסך משאבים כספיים רבים, בשל היכולת שלא להפעיל את מערך הצוללות לצורכי אימונים".

שילוביות בין-זרועית – צה"ל

"הפרויקט הביא למימוש יכולות שליטה ובקרה גבוהות יותר, תוך שיפור האפקטיביות בתהליך תקיפת המטרות. הוא הביא לייעול תהליכי ולמיצוי מיטבי של המידע המודיעיני לטובת הכוחות התוקפים בים, ביבשה ובאוויר".

הוראות רפואיות כרמל – שירותי בריאות כללית

"המערכת מספקת יכולות שליטה ובקרה על הטיפול הקליני בחולים, תוך יצירת שפה אחודה של הוראות ובקרת ביצוע. באמצעות המערכת זורם המידע בין צוותי הרפואה והסיעוד באופן שקוף, ומצמצם את כמות הטעויות בטיפול".

מיחשוב הפגיות – שירותי בריאות כללית

"המערכת מספקת לצוות המטפלים בפגים מידע זמין בכל עת, לטובת טיוב קבלות ההחלטות על אופן הטיפול בהם. המערכת יוצרת בקרה וקובעת מדדי איכות, ויוצרת שפה ותקנים אחידים לצוותים המטפלים, ובכך מצמצמת את טעויות האנוש העלולות להיגרם בטיפול בשל לחץ או עייפות הצוות".

הסבת מערכות בנק אוצר החייל ומסד לבנק הבינלאומי

"הפרויקט המורכב כלל החלפת כלל מערכות ה-IT של שני הבנקים המוסבים. הפרויקט כלל 'ביג באנג' בסופו, שעבר בהצלחה ובמעט תקלות. הפרויקט מאפשר לספק ללקוחות הבנקים המוסבים יכולת לבצע פעולות שבעבר לא התאפשרו להם".

קטגוריה: תשתיות

יישום VDI בבנק לאומי

"הפרויקט הביא להגברת התפוקה של העובדים בשל יכולתם לעבוד בכל מקום, וסיפק גמישות עסקית שלא התאפשרה בעבר. הפרויקט נתן וכלים להרחבת העשייה העסקית, תוך הגברת שביעות רצון העובדים ויצירת מצב של זמינות גבוהה של היישומים. זאת, תוך הלימה לרגולציות ושמירה על רמת אבטחת המידע".

רואים רחוק – כ.א.ל.

"הפרויקט מספק יכולת לזהות שינויים בדפוס ההתנהגות העסקי של הלקוחות, ולהעלות את רמת השירות הנדרשת ביישומים העסקיים השונים. כך, ניתן לגלות מוקדם יותר תקלות, לאתר את מקורן ולנסות למנוע אותן באופן פרואקטיבי".

DLP ב-ECI

"פרויקט מניעת זליגת המידע נעשה בקרב יותר מ-3,500 עובדי החברה בארץ ובחו"ל. בפרויקט מופה המידע הרגיש, הונפקה מדיניות אבטחה ארגונית, נעשתה בקרה על מידע המצוי בהתקנים נתיקים, והוצפן המידע הרגיש. כך, החברה שומרת טוב יותר על הקניין הרוחני שלה".

קטגוריה: תשתיות במגזר הביטחוני

שיפור תשתיות ה-IT בחט"ל

"החטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה ערכה פרויקט-על, ליצירת תשתית ארגונית וטכנולוגית שתתמוך בתהליכים הארגוניים. הפרויקט הביא להפחתת עלויות התפעול והתחזוקה של ה-IT ויצר תשתית כוללת וחוצת ארגון, גמישה ותומכת בשינויים על בסיס צורכי הארגון".

פריסת תשתית FCoE בחיל הים

"בשל חיבור מאות השרתים ב-FCoE, נוצרה תשתית מיחשוב אחודה ושקופה, המאפשרת ניהול יעיל, ואשר הביאה לצמצום עלויות, שיפור יכולת הפריסה ושיפור זמני התגובה. הפרויקט הביא לצמצום מחצית כוח האדם לניהול התשתיות, ולחסכון בנדל"ן ואנרגיה".

מערכת תמונת שער – שירות בתי הסוהר

"מערכת השליטה והבקרה שהוטמעה בשירות בתי הסוהר כורה באופן אוטומטי מידע מכלל מערכות ה-IT בשירות, ומספקת תמונת מצב כוללת, מוכוונת משתמש. זהו כלי פיקוד ושליטה ראשון במעלה עבור המפקדים בדרגים השונים, לניהול אירועים וליכולת לתחקר אותם בסיומם".

ניהול זהויות – ממר"ם

"הפרויקט הביא לניהול מרכזי של מחזור החיים של זהויות המשתמשים הרבים בצבא. הושם דגש על העלאת רמת אבטחת המידע וייעול מנגנוני הניהול. זאת, תוך אכיפת מדיניות של שמות והרשאות המשתמשים באופן ארגוני ומוגדר".

קטגוריה: EAI/ETL

שולחן עבודה מרפאתי – שירותי בריאות כללית

"הפרויקט יצר סביבת עבודה אחידה עבור 9,000 המשתמשים – רופאים ואחיות, כך שהם יכולים לנצל באופן טוב יותר את פרק הזמן מול המטופלים. נוצרה סביבת IT אחידה, התומכת בתהליכי העבודה ומספקת מידע המצוי במערכות IT רבות, באופן ידידותי למשתמש".

שדירת שמ"ש – עיריית תל אביב-יפו

"הפרויקט מומש כחלק מתפיסת ה-SOA בעירייה, ומאפשר לעירייה לקיים קישוריות מידע אמינה, מנוהלת, מנוטרת ומאובטחת, בין כלל מערכות ה-IT השונות, ובינה לבין גופים חיצוניים שונים. בעזרתו, מתאפשרת גישה לכלל השירותים, בכל פלטפורמה, ובכל פרוטוקול".

קטגוריה: ERP

מאור – זרוע היבשה

"המערכת מאפשרת לתכנן את האימונים, ההכשרות והתעסוקה המבצעית בזרוע היבשה. היא מסייעת למתכננים ולדרג המבצעי לנהל אלפי פעילויות, שעלותן השנתית עומדת על שני מיליארד שקלים".

מאי"ץ – משאבי אנוש ים – צים

"מודול משאבי אנוש יושם במתכונת לשכת שירות, תוך טיפול במאפייני כוח האדם והסכמי שכר ייחודיים לימאים זרים וישראלים. היישום כלל התמודדות עם עולם תוכן מורכב, והביא לייעול ולמיכון התהליכים הארגוניים בצים".

פרויקט מתן – הפניקס חברה לביטוח

"חברת הביטוח הקימה תשתית גמישה ואמינה המטפלת בעולם תביעות חיים ובריאות. המערכת מאפשרת לחשב במדויק את תשלום התביעה בהתאם לתנאי הפוליסה ותוך הלימה לרגולציות, ומביאה לייעול תהליכים ולשיפור השירות ללקוחות".

קטגוריה: ממשל IT

מערכת נת"ע – עיריית תל אביב-יפו

"המערכת לניטור תהליכים עסקיים מזהה באופן ממוכן את התנעת התהליך העסקי ועוקבת אחר פעילותו בפלטפורמות ה-IT השונות. היא שולחת התראות בזמן אמת, במגוון ערוצי תקשורת, אודות תקלות, וכך משפרת את השירות עבור קהל הצרכנים העירוני".

מערכת תצפית – המרכז למיפוי ישראל

"הפרויקט מאפשר לציבור בישראל להיות נגיש ולצפות באופן מקוון ובכל עת במסמכי מדידות ומפות הקשורים לרישום זכויות מקרקעין. המערכת מארכבת יותר ממיליון קבצי מפות ומסמכים, לרבות 100,000 מפות היסטוריות של ארץ ישראל מ-200 השנים האחרונות".

קטגוריה: IT ירוק

חתימה דיגיטלית – שירותי בריאות כללית

"הפרויקט מאפשר חתימה דיגיטלית למרשמים אלקטרוניים. הוא מביא לצמצום מספר הביקורים במרפאות, מונע זיוף מרשמים ומביא לחסכון בשל מניעת הדפסה של עשרות מיליוני מרשמים בשנה. הפרויקט מהווה תשתית לשירות הזמנת תרופות ברשת, מייתר את הביקור במרפאה, ומסייע לעבודת 9,000 רופאים ו-1,500 רוקחים ב-800 אתרים ברחבי הארץ".

הקמת מרכז לאומי חדש – בנק לאומי

"הבנק הקים דטה סנטר מוגן ומתקדם, תוך טיפול מעמיק בהיבט התשתיות, מערכות ה-IT, ניהול ותפעול שוטף של האתר בשגרה ובחירום. האתר מביא להעלאת רמת השרידות במבנה תת קרקעי מוגן, עם הגנה מפני מתקפות ביולוגיות וכימיות, ומספק רמה גבוהה של יתירות, זמינות של שש תשיעיות, ושדרוג פלטפורמת תשתיות ה-IT בראייה ארוכת טווח קדימה. האתר החדש מספק רמות גבוהות יותר של זמינות ונגישות למידע".

חסכון בצריכת חשמל בתחנות העבודה – בנק הפועלים

"בבנק הוטמעה מערכת השולטת באופן מרכזי בתחנות העבודה ומכבה אותן לפי זמנים וחוקיות משתנים, על פי אופי עבודת הסניפים והמחלקות. הפרויקט מטפל ביותר מ-10,000 תחנות עבודה והביא לחסכון שנתי של יותר מ-3.6 מיליון שקלים".

קטגוריה: מובייל

בנק לאומי iLeumi icLeumi

"השירות מאפשר ללקוחות לבצע פעולות בנקאיות ממכשיר ה-iPhone, לרבות העברת כספים. הוא מגדיל את היצע הערוצים להתקשרות מול הלקוחות, מהדק את הקשר עימם באמצעות הרשתות החברתיות וממצב את הבנק כחדשני ועדכני".

כ.א.ל. – Cal Online בסלולר

"התשתית לשרותי מידע על פלטפורמת הסלולר, מבטיחה ללקוח קבלת המידע במירב המכשירים, תומכת באסטרטגיית 'ניהול תקציב נכון' של החברה ללקוחות ומוסיפה כלי ל'שליטה בהוצאות מכל מקום'. כך, כאל ממצבת עצמה כמובילה טכנולוגית בין חברות האשראי".

מזומן ב-SMS בנק לאומי

"השירות מאפשר משיכת כספים ללא כרטיס מגנטי. הוא מרחיב את סל השירותים ללקוחות הבנק, תוך עמידה בדרישות הרגולציה. היישום חוצה ערוצים, ויוצר קישוריות בין ערוצי האינטרנט, הסלולר והכספומט, תוך שימוש ברכיבי תשתית קיימים וחדשים, ומהווה בסיס לפיתוח שירותים נוספים".

קטגוריה: SMB

מחלקת מערכות מידע ומיחשוב – מוזיאון ישראל

"במסגרת פרויקט חידוש מוזיאון ישראל בירושלים הוחלפו כל תשתיות ה-IT והתקשורת. כמו כן, הועלה אתר אינטרנט חדש, שמתאר באופן שוטף את המתרחש במוזיאון, יש שילוט אלקטרוני, לצד תיעוד דיגיטלי של כל התצוגות במוזיאון. תוצרי הפרויקט משרתים את קבל המבקרים במוזיאון, וכן את עובדיו".

תיקשוב אגף החינוך בירוחם

"הפרויקט מימש את חזון עמרם מצנע, ראש העירייה עד לאחרונה, להקמה של מערכת משולבת לחינוך, תרבות ורווחה, המתבססת, בין היתר, על הטמעת פרויקטים טכנולוגיים. במסגרת הפרויקט מוחשבו כל מוסדות החינוך, מומש פרויקט 'סיסמה לכל תלמיד'. כן הוענקו מחשבים ניידים אישיים לכל מורי בתי הספר היסודיים בירוחם, במסגרת תוכנית 'מחשב לכל מורה' של קרן אתנה. מערכת החינוך בירוחם היא אחת ממערכות החינוך המתוקשבות ביותר בישראל".

השאלת ציוד רפואי שיקומי – יד שרה

"מדובר בפרויקט של פיתוח והטמעת מערכות מיחשוב בארגון התנדבותי, שאינו מוכוון טכנולוגיה. הפרויקט מקיף כמאה סניפים, המשרתים קרוב ל-400 אלף איש הנזקקים לשירותים שהארגון מעניק מדי שנה. הפרויקט כלל מעבר ממערכת מבוזרת למערכת מרכזית, וכן שידרוג כל תשתיות החומרה והתוכנה".

אירועים קרובים