איראן: על עורך בלוג שנעצר עלול להיגזר עונש מוות

חוסיין דרקשן, המכונה Hoder, מואשם "בשיתוף פעולה עם מדינות אויב", הפצת תעמולה כנגד המשטר המוסלמי, העלבת אנשי דת והפצת תעמולה לקידום ארגונים שמתנגדים למהפכה ● מקור אמין טוען, כי התביעה בטהרן תבקש להטיל עונש מוות ● על פי הערכות, מעצרו קשור לשני ביקורים שערך בישראל

מקור אמין טוען, כי התביעה בטהרן תבקש להטיל עונש מוות על חוסיין דרקשן, המכונה Hoder – עורך בלוג שנעצר לאחר שהואשם "בשיתוף פעולה עם מדינות אויב", הפצת תעמולה כנגד המשטר המוסלמי, העלבת אנשי דת והפצת תעמולה לקידום ארגונים שמתנגדים למהפכה. דרקשן נעצר לפני 22 חודשים ומשפטו החל ביוני 2010. השופט הדן בתיק, ששמו סלווטי, טרם נתן את פסק הדין.

דרקשן נעצר בשנת 2008, לאחר ששב לאיראן מקנדה, ומעריכים שמעצרו קשור לשני ביקורים שערך בישראל. לדרקשן דרכון קנדי, אך השלטונות באיראן אינם מכירים באזרחות כפולה והביקורים בישראל אינם מתקבלים באיראן בעין יפה. דרקשן ידוע ברחבי העולם כפעיל למען חופש הביטוי באיראן, אך מצד שני הוא פרסם מאמרי תמיכה בנשיא מחמוד אחמדינג'אד ובמדיניותו בסוגיות הנשק הגרעיני, ארה"ב, ישראל ואפילו ביחס לדיכוי של חופש הביטוי.

באפריל 2009 קרא הנשיא אחמדינג'ד להשלים את הטיפול בתיק של דרקשן במהרה ועל פי הוראות החוק. ממשלת קנדה לא התערבה עד כה בפרשה באופן פומבי. במספר אתרים באינטרנט דווח, כי התביעה תבקש להטיל על דרקשן עונש מוות, למרות שנראה כי סעיפים הנוגעים לריגול לטובת ישראל אינם מופיעים בכתב האישום.

בשנים האחרונות הוכרזה באיראן מלחמה כנגד הבלוגים העצמאיים, ועל כמה עורכי בלוגים כבר הוטלו עונשי מאסר, ביניהם שיווה נאצר אהארי, פעיל למען זכויות אדם. יצוין, כי ב-18 במרץ 2009 נפטר בכלא האיראני, בנסיבות חשודות, עורך הבלוג אומיד ריזה מיר סייאפי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים