ויקימדיה השיקה קמפיין לגיוס תרומות לוויקיפדיה; צופה כי תגיע לסכום של 7.5 מיליון דולרים

הכסף שייאסף יממן את העלויות השוטפות של ויקיפדיה, כגון רוחב-פס ושרתים ● כמו כן, הוא ישמש לתמיכה בפרויקטים שמטרתם להפוך את השימוש באנציקלופדיה האינטרנטית נוח יותר, לעידוד השתתפות של יותר אנשים בכתיבה ולהרחבת הזמינות של הידע לאנשים נוספים, במקומות נוספים בעולם, הדוברים שפות שונות ● גולשים בארצות שבהן יש סניף של ויקימדיה, כמו ישראל, יוכלו להקדיש 50% מהתרומה שלהם לפעילותו

קרן ויקימדיה הכריזה היום (ד') על קמפיין גיוס התרומות השנתי שלה לשנת 2009, במטרה לשמור על ויקיפדיה (Wikipedia) כמקום של שיתוף חופשי של הידע האנושי. המטרה של הקרן השנה היא לגייס 7.5 מיליון דולרים לתמיכה בתקציבה השנתי, שיעמוד על 9.4 מיליון דולרים.

הכסף שייאסף באמצעות הקמפיין יממן את העלויות השוטפות, כגון רוחב-פס ושרתים. כמו כן, הוא ישמש לתמיכה בפרויקטים שמטרתם להפוך את השימוש בוויקיפדיה נוח יותר, לעידוד השתתפות של יותר אנשים בכתיבה ולהרחבת הזמינות של הידע לאנשים נוספים, במקומות נוספים בעולם, הדוברים שפות שונות. בוויקיפדיה יש כיום 13 מיליון ערכים ביותר מ-250 שפות, ומשתמשים בה למעלה מ-330 מיליון גולשים ברחבי העולם. בוויקיפדיה העברית יש כיום כ-100 אלף ערכים וכ-1.5 מיליון גולשים צופים בהם מדי חודש בישראל.

גם השנה יוכלו הגולשים בארצות שבהן יש סניף של ויקימדיה (כמו ישראל) להקדיש 50% מסך התרומה שלהם לפעילותו.

הקמפיין שהחל היום יימשך עד ינואר 2010, וקריאות לתרומה ותמיכה יופיעו בהודעות בראש כל עמוד בוויקיפדיה. הקמפיין יעלה גם בשאר מיזמי ויקימדיה, כגון ויקימילון וויקי-שיתוף. במהלך הקמפיין יוכלו התומכים להתעדכן במצב התרומות, לקרוא תגובות של התורמים ומידע נוסף על ויקיפדיה ומיזמי קרן ויקימדיה גם דרך חשבונות הטוויטר (Twitter). כדי להגיע לחשבונות אלה יש להקיש wikimedia@ או wikipedia@. בנוסף, יוכלו גולשי טוויטר לשתף במהלך הקמפיין את ה-"ציוצים" שלהם באמצעות שימוש בתגית Wikipedia#. הבלוג של קרן ויקימדיה יעדכן לגבי התקדמות מבצע גיוס התרומות, יפרסם פוסטים של בלוגרים עמיתים ומידע פנימי וסטטיסטי על המיזמים והמשתמשים בהם.

"ויקיפדיה הפכה להיות יותר מסתם אתר", אמר ג'יימי ויילס, מייסד ויקיפדיה. "עבור מיליוני אנשים, הפך האתר לחלק בלתי נפרד משגרת יומם". הוא הוסיף, כי "ידע הוא לא רק כוח, הוא גם קשר. זה מה שהופך אותנו לאנושיים. יחד נבנה את מאגר המידע האנושי הגדול בהיסטוריה, וזה משהו ששווה לשמור עליו".

שי יקיר, יושב ראש עמותת ויקימדיה ישראל, אמר, כי "בשנה שעברה, בזכות תרומות הגולשים, הפקנו לראשונה בישראל את כנס 'אקדמיית ויקיפדיה' לקידום שילובה של ויקיפדיה במערכת החינוך. בנוסף, המשכנו להוביל את הטמעת ויקיפדיה בפרויקט מחשב לכל ילד, להעלות את פרויקט 'פיקיוויקי' לשיתוף תמונות היסטוריות של מדינת ישראל, יזמנו תחרויות כתיבה ופעילויות נוספות לקידום הפעילות של ויקיפדיה בשפה העברית". לדבריו, "מבצע גיוס התרומות הוא ההזדמנות של הציבור בישראל להביע תמיכה הן בוויקיפדיה והן בקידום הפעילות של ויקימדיה בישראל לקידום חופש המידע והגברת הזמינות שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים