זעזוע באגף החשב הכללי באוצר: בועז דולב, מנהל ממשל זמין, התפטר מתפקידו

דולב פורש באחת התקופות הקריטיות ביותר באגף - בעיצומו של מכרז כוח האדם לבתי התוכנה, שמעורר סערה ציבורית גדולה ● גורמים המקורבים לממשלה מעריכים, כי אחת הסיבות לפרישה היא אכזבתו של דולב מההנהגה הנוכחית של משרד האוצר ● "עשינו כברת דרך ארוכה ואני מאמין באמונה שלמה, שהממשלה תמשיך בעשייה", אמר דולב לאנשים ומחשבים ● סופו של עידן

זעזוע קשה באגף החשב הכללי במשרד האוצר. בועז דולב, מנהל ממשל זמין, הגיש הבוקר (ו') את התפטרותו. דולב יסיים את תפקידו בינואר הקרוב, ועד אז יערוך חפיפה עם מחליפו, שייבחר בקרוב על ידי הממשלה.

גורמים המקורבים לממשלה מעריכים, כי עזיבתו של דולב תגרום לזעזוע קשה בלשכתו של סגן החשב הכללי, טל הרמתי. דולב פורש באחת התקופות הקריטיות ביותר באגף – בעיצומו של מכרז כוח האדם לבתי התוכנה, שמעורר סערה ציבורית גדולה. המכרז מצוי כעת בשלבי בדיקה וחברות רבות בענף המעסיקות עובדי קבלן מצפות בדריכות לתוצאות.

אותם גורמים העריכו, כי אחת הסיבות לפרישתו של דולב היא אכזבתו הרבה מההנהגה הנוכחית של משרד האוצר – החל מהשר, דרך המנכ"ל החדש שאינו מכיר את נושא ה-IT, ועד החשב הכללי. לפי שעה לא ידוע מי יחליף את דולב, אך סביר להניח שהמועמד ייבחר במכרז.

דולב החל את עבודתו במשרד האוצר בשנת 1991. הוא אחד מהעובדים הבכירים ביותר במשרד האוצר שאינו עובד מדינה, אלא איש מקצוע מטעם חברה קבלנית. עובדה זו לא הפריעה לו לבסס את מעמדו כאחת מדמויות המפתח בתחום המיחשוב הממשלתי.

הוא עומד בראש ממשל זמין מאז 1996, כאשר החל פרויקט. מאז הגיע האגף שבראשותו להישגים רבים, כאשר אחד המרכזיים שבהם היה הקמת תשתית שירותי גלישה מאובטחים באינטרנט לכל משרדי הממשלה (תהיל"ה). יחד עם סגן החשב הכללי הקודם, איציק כהן, הוביל דולב כל אחד מהפרויקטים שפועלים כיום תחת ממשל זמין, לרבות שרת התשלומים הממשלתי, פורטל Gov.il, אתר המכרזים האלקטרוניים ועוד.

דולב נחשב לאחת הדמויות החזקות ביותר במיחשוב הממשלתי, וככזה היתה לו השפעה רבה על הקשר שבין הממשלה לחברות ה-IT שעובדות מולה. הוא ניהל שורה ארוכה של מכרזים גדולים, ורק באחרונה הביע את צערו ותסכולו מכך שכל מכרז גדול מסתיים בבית המשפט, משום שלדבריו התרבות העסקית בישראל אינה מאפשרת לבצע פרויקטים בזמן.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר דולב, כי קיבל את ההחלטה כבר לפני כמה חודשים. "הגעתי למסקנה, כי אינני רוצה לצאת לפנסיה מהממשלה, אך כל עוד אני נושא בתפקיד, אינני יכול לחפש אלטרנטיבות אחרות. על כן, הבנתי שהדרך הטובה ביותר לבצע את המעבר היא לעשות זאת בצורה מסודרת, תוך מתן התחייבות מצידי שאסייע ככול שאוכל למחליפי".

"עשינו כברת דרך ארוכה ואני מאמין באמונה שלמה, שהממשלה תמשיך בעשייה", אמר דולב. הוא הדגיש, כי בכירי האוצר עשו מאמצים לשכנעו שלא להתפטר, אולם הוא השיב להם שהחלטתו סופית ואינה קשורה באירוע זה או אחר.

אירועים קרובים