בית המשפט פסק פיצוי של 20 אלף שקלים ללקוחה של פלאפון בשל מחיקת הודעות

ספקית הסלולר מחקה ללקוחה שירים ששמרה בתא הקולי שלה מההופעה של פול מק'רתני ● השופטת קבעה, כי פלאפון תשנה את נוסח ההודעה ללקוחות כך שיובהר בו שההודעות בתא הקולי נשמרות למשך שבוע בלבד

פלאפון תפצה כספית לקוחה שלה בשל הודעות קוליות שנמחקו על ידה, כך נקבע בבית המשפט. סגנית נשיא בית המשפט המחוזי במחוז המרכז שבפתח תקווה, השופטת אסתר שטמר, קבעה לפני ימים אחדים, כי גלי רבינוביץ', לקוחה של פלאפון, תקבל מחברת הסלולר פיצוי בסך 20 אלף שקלים. זאת, בשל העובדה שפלאפון מחקה לה הודעות מהתא הקולי בלא ידיעתה ומבלי שעדכנה אותה.

רבינוביץ' גילתה לחרדתה לפני כמה חודשים, כי הודעות חשובות שהיא שמרה עליהן בתא הקולי שלה, נעלמו לאחר שבוע ימים. היא פנתה למחלקת השירות של פלאפון כמה פעמים, ולאחר שלא נענתה, פנתה לגופים נוספים, דוגמת משרד התקשורת וארגון אמון הציבור. לבסוף, לאחר שנענתה, כי "התא הקולי אינו כספת לשמירת מידע", היא פתחה ב-"מסע צלב" פרטי שמטרתו לחייב את חברות הסלולר להודיע ללקוחותיהן על כך שההודעה הקולית נשמרת למשך שבוע בלבד.

רבינוביץ' הקליטה שירים מהופעתו של הזמר פול מק'רתני ושמרה אותם בתא הקולי שלה. פרקליטה, עורך הדין אסף שילה, הגדיר את הלקוחה שלו כ-"בחורה נחושה, הגיונית ואינטליגנטית, אולם עם שריטה – היא אוהבת מאד את הביטלס". הוא אמר לשופטת, כי "היא שמרה את ההקלטה כמו פורצלן, הקשיבה לה מדי יום, ושמרה אותה מחדש. היא חשה סטירת לחי כשנודע לה, כי ההקלטה נמחקה על ידי פלאפון".

בפברואר השנה הגישה רבינוביץ', באמצעות עורך הדין שילה, בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 80 מיליון שקלים נגד חברת פלאפון, בגין הטעיית לקוחות ואי גילוי מידע. לטענתה, פלאפון מוחקת באופן אוטומטי הודעות שנשמרו במערכת התא הקולי לאחר כשבוע מיום שמירתן, וזאת מבלי ליידע את לקוחותיה ותוך הטעייתם. היא ציינה בתביעה, כי איבוד המידע בשל היעדר הידיעה שההודעות נמחקות, מסב ללקוחות נזק חמור, לדוגמא אם נשמרו בתיבה פרטים של לקוח פוטנציאלי – דבר שעלול לגרום להפסד הכנסות, או אם אבדו פרטיו של מעסיק שזימן לראיון עבודה. "הטעיה זו מתבצעת באופן קבוע, בכל פעם שמוצעת ללקוח האפשרות לשמור את ההודעה ללא אזכור מגבלת הזמן", נכתב בתביעה. "במיוחד מתבצעת ההטעיה לאחר שמירת ההודעה, כשלא מצוין ששמירתה היא לפרק זמן מוגבל".

השופטת שטמר המליצה ללעורך הדין שילה ולעורכי הדין של פלאפון, רון ברקמן ואהוד גריי, להגיע לפשרה. הצדדים הסכימו, כי פלאפון תפצה את רבינוביץ' ב-20 אלף שקלים, ובנוסף, תשנה את נוסח ההודעה בעת הטיפול בהודעות קוליות לנוסח הבא: "לשמירת ההודעה לשבעה ימים, הקש 4. לידיעתך, לא ניתן לשמור את ההודעה יותר מפעם אחת". בנוסף, פלאפון תעלה לאתר האינטרנט שלה, באייקון המתייחס לתא הקולי, הבהרה לפיה ההודעה הקולית תישמר למשך שבוע בלבד.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אוריאל רז

    ככה ראוי, 20,000 ש"ח לפשרה שניתנה כפסק דין. כל הכבוד לאישה שהתעקשה!!! יכול להיות שזה מראה לאנשים שלא יתביישו/ייפחדו לתבוע כאשר נגרם להם נזק אמיתי. ההדגשה שלי על אמיתי. במקרה זה חברת פלאפון עשתה מעשה שפגע בצרכנית ושילמה על כך. מי שקרו לו מקרים נוספים יש גם את בית משפט לתביעות קטנות. הסכום לתביעה שם עד 30,000 ש"ח!!!

  2. רינגו

    קשה להיות אהבלה. לא להאמין ! לבזבז זמן אויר כדי 1. להקליט את האירוע 2. לשמוע שוב ושוב אותה הודעה !!! היום כל טלפון יודע להקליט לתוך הזיכרון הפנימי שלו (גם שירים של פול מקרטני). נב אני נותן לה הנחה קטנה כי לפחות יש לה טעם מוסיקלי טוב.

  3. שלומי

    בסלקום הם אומרים מפורש: "your message will be save for 7 days".. כנראה פלאפון היו עסוקים בלהטריד אותי שאני אעבור אליהם מסלקום ובהשקה של הרשת החדשה..

אירועים קרובים