מוזילה מגביר המאמצים לחסימת המעקב אחרי המשתמשים בפיירפוקס

מספר חודשים לפני הטמעת הכלים החדשים בדפדפן, במוזילה כבר בטוחים ברמת התחכום, המורכבות והיכולת להגביל את השימוש של עוגיות כך שייחסמו מצד שלישי עבור גורמים שאינם קשורים ישירות לאתר בו מבקרים הגולשים ברגע נתון ● מפרסמים באינטרנט מודאגים מהמהלך: "עשרות אלפי משרות נמצאות בסכנה בשרשרת אספקה זו"

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

מוזילה (Mozilla), הארגון שעומד מאחורי הדפדפן הפופולרי פיירפוקס (Firefox), מגביר את מאמצי הפיתוח שלו בתחום של חסימת המעקב אחר המשתמשים בדפדפן. על פי הארגון, למרות שיש עוד מספר חודשים של עבודה לפני שהם יטמיעו את הכלים החדשים בדפדפן, הם כבר בטוחים ברמת התחכום והמורכבות שלהם, וביכולתם להגביל את השימוש והצבה של עוגיות בדפדפן.

קבצי העוגיות הם קבצי טקסט קטנים, שמאפשרים מצד אחד לשמור נתוני משתמש באתר, כדי שלא יהיה צורך, לדוגמה, לחזור ולספק נתונים מסוימים בכל פעם שהוא נכנס אליו – ובו בזמן הם גם מאפשרים לחברות לאסוף נתונים אודות הרגלי הגלישה של המשתמשים ולבדוק באלו אתרים הם גולשים במשך חודשים ארוכים ואף יותר מכך.

עיקר המאמץ הוא למנוע מעוגיות להמשיך לעקוב אחרי המשתמש גם לאחר שהוא עוזב אתר בו הוא מרשה, לצרכים שלו, שימוש בעוגיות כפי שנהוג באתרי מסחר וברשתות חברתיות, לדוגמה. בעזרת הטכנולוגיה החדשה שמפתח הארגון, ייחסמו באופן עקרוני כל קבצי העוגיות מצד שלישי, שאינם קשורים ישירות לאתר בו מבקרים באותו הרגע. בכך הכוונה היא בעיקר לפיסות קוד שמטרתן לבצע את המעקב – אותן פיסות קוד עבורן המשמש לא מספק אישור שימוש מפורש.

ואולם, המהלך של מוזילה מדאיג את הצד השני של התעשייה. רנדל רוטנברג, נשיא לשכת הפרסום האינטראקטיבי האמריקנית, אמר לוושינגטון פוסט ששינויים אלו יכולים לפגוע במסחר באינטרנט, ובמיוחד לפגוע במפרסמים קטנים שמסתמכים על הכנסות מפרסום ממוקד. "יש מיליארדי על מיליארדי דולרים ועשרות אלפי משרות שנמצאים בסכנה בשרשרת האספקה הזו", הוא אמר, וציין שהוא מקווה שהתעשייה תצליח לשכנע את מוזילה לסגת מהשינויים או לשנות את התוכניות שלו באופן משמעותי לפני ההפצה בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים