הערכות: המנכ"ל הבא של מיקרוסופט יגיע מתוך החברה

על פי אנליסטים, אחרי פרישתו של מנכ"ל פורד מהמרוץ, בענקית מרדמונד מעדיפים את סטיה נדלה או טוני בייטס ● נראה שהבחירה הסופית תוכרז לא לפני השבוע האחרון של ינואר או תחילת פברואר

לאחר שמנכ"ל פורד (Ford), אלן מולאלי, שנחשב עד כה לאחד המועמדים המובילים במרוץ להחלפת מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), פרש מהמרוץ, ההערכה היא שבסופו של דבר, מחליפו של סטיב באלמר יגיע מתוך הענקית מרדמונד. ההערכות בחברה מעדיפים לבחור מועמד פנימי נובעות גם מדברים שאמרו במיקרוסופט על חשיבותו של הידע הטכני של מי שייבחר למשרה הבכירה.

מקור המקורב לחברה מסר לרויטרס (Reuters) כי סביר להניח שהמינוי לא יוכרז לפני השבוע האחרון של ינואר או תחילת פברואר. הסיבה לכך היא שב-23 בינואר אמורה מיקרוסופט לפרסם את הדו"חות הכספיים שלה והמנהלים הבכירים של החברה יתמקדו בימים שלאחר מכן, ככל הנראה, בנושא זה. כמו כן, יו"ר החברה, ביל גייטס, שהוא אחד החברים המרכזיים בוועדת איתור המנכ"ל החדש, אמור להשתתף באותם הימים בפורום הכלכלי העולמי שייערך בדאבוס, שווייץ.

יומיים לאחר ההודעה של מולאלי, לא ברור אם היא נבעה מהחלטה שלו שהוא לא מעוניין במשרה או מהחלטה של מיקרוסופט. שני מקורות המקורבים לתהליך הבחירה אמרו לרויטרס כי בענקית מרדמונד סברו שמולאלי הוא לא המועמד המתאים לתפקיד, על אף שבתחילה חשבו אחרת.

עוד ציינו המקורות כי ברשימה המצומצמת נותר "קומץ מועמדים" ובהם שניים מתוך החברה: סטיה נדלה, סגן נשיא בכיר לענן וארגונים גדולים, וטוני בייטס, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי וקידום. איתם נותר בה מועמד חיצוני אחד שמילא בעבר תפקידים בכירים במיקרוסופט ומכהן כיום כמנכ"ל נוקיה (Nokia) – סטיבן אילופ.

לעומת ההערכות שמיקרוסופט מעדיפה מועמדים פנימיים מעריך דניאל איב, אנליסט מפירמת FBR, שאילופ הוא כרגע המועמד הבולט ביותר. "הניסיון הקודם במיקרוסופט והידע המוכח בתחום המכשירים הניידים משחקים כעת לטובתו", ציין. לעומתו, קירק מטרן, אנליסט מפירמת Evercore, שם את הקלפים על נדלה או בייטס, משום ש-"כמי שבאים מתוך מיקרוסופט, הם יכולים להוביל שינוי ארגוני במהירות רבה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים