תוכן שיווקי

Commit מובילה את האצת הטרנס' לענן במגזר הציבורי והביטחוני

הבכירים בחברת שירותי הטכנולוגיה שמובילה את המהפכה הדיגיטלית במגזר הציבורי מסבירים למה זה קורה דווקא עכשיו, מה הן הזדמנויות הפז שצצות בעקבות מעבר לענן ואיך עושים זאת נכון

31/03/2024 11:41
אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת תקשוב וענן היברידי ב-Commit.

"המלחמה העבירה את הטרנספורמציה הדיגיטלית לענן של המגזר הציבורי והבטחוני לשלב חדש. מה שהלך והתגבר בקצב טבעי בשנים האחרונות, קיבל תנופה אדירה מאז ה-7 באוקטובר. תהליכים שבעבר ארכו חודשים ארוכים ולפעמים אף שנים, התכנסו לשבועות בודדים" – כך אומר אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת תקשוב וענן היברידי ב-Commit, חברת שירותי טכנולוגיה מובילה בישראל,  זוכת פרס שותף אינטגרטור השנה של AWS בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, בהם במגזר הציבורי ומי שקיבלה את פרסי מצטייני המכירות, הארכיטקטורה והשיווק של גוגל קלאוד.

Commit, שקושניר הוא אחד משלושת מייסדיה, נבחרה להוביל במסגרת פרויקט נימבוס הממשלתי תכנון וביצוע של הגירה לענן ופיתוח של מערכות מידע ושירותים בסביבת הענן עבור משרדי הממשלה, תעשיות ביטחוניות, חברות ממשלתיות, מוסדות אקדמיים, גופי HLS וציבוריים נוספים. עד כה, ביצעה Commit פרויקטי ענן למגזר הציבורי בישראל בשווי עשרות רבות של מיליוני שקלים.

לדברי קושניר, האצת המעבר לענן בצל המלחמה התרחשה, בין היתר, על רקע בשלותו של פרויקט נימבוס והיסודות שלו שהונחו בשנים האחרונותבשנתיים האחרונות. "עכשיו, כשגם גוגל קלאוג וגם AWS פתחו את מרכזי הנתונים האזוריים שלהם בישראל, גם ארגונים ביטחוניים, משרדי ממשלה המספקים שירותים רגישים וגופים שאחראים על תהליכים מסווגים מרגישים בטוח לבצע הגירה לענן", הסביר.

בהרצאתו בכנס "Nimbus Summit 2024" שנערך לאחרונה ועסק, בין היתר, בהאצת המעבר לענן בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", הסביר קושניר על התרומה הרבה של Commit למאמצי הלחימה והשילוב של ה-AI כחוד חנית כמעט בכל פרויקט שהחברה מבצעת כיום.

אנשי Commit בכנס "Nimbus Summit 2024".

אנשי Commit בכנס "Nimbus Summit 2024". צילום: ניב קנטור

מהיר יותר, אמין יותר, חזק יותר

סיבה נוספת שבזכותה גברו תהליכי ההגירה לענן דווקא בתקופת המלחמה קשורה במישרין לאתגרים שאיתם מתמודדת ישראל מאז ה-7 באוקטובר, כפי שמסביר קושניר: "עם פרוץ המלחמה, וכחלק מהמאמץ לאיתור וסריקת תאי שטח גדולים, נאלצו גופים ביטחוניים רבים להאיץ מעבר לענן של מערכות קיימות ולפתח מערכות חדשות תוך שימוש בענן. לכך יש להוסיף תשתיות שנדרשו לשיקום בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, שחלקן היו בענן לפני כן וחלקן היגרו לענן במסגרת שיקומן".

"בהמשך", הוא מוסיף, "התפשט הצורך לעוד גופים, לרבות בקרב משרדי הממשלה. כך, למשל, נוצר הצורך לתכלל את הטיפול במשרתי המילואים ובמשפחות המפונים באמצעות משרדי הממשלה, מינהלות ורשויות ציבוריות, שחלקן הוקמו במיוחד בעקבות המלחמה, כמו, למשל, מינהלת תקומה. כחלק מכך, הוקמו סביבות חדשות בענן ושודרגו סביבות קיימות, וגם התקשורת מול האוכלוסייה, שהיא רכיב מרכזי בפעילותם של גופים אלה, עברה לענן".

"הבחירה בענן בהקשר נובעת גם מהיותו יותר נגיש ויותר מהיר. השרתים כבר קיימים בתוך מרכזי הנתונים, ורק צריך 'להתחבר' אליהם. לכן, במקום לרכוש שרתים חדשים, תהליך יקר וארוך – החיבור לענן התאים ללוחות הזמנים הצפופים של כוחות הביטחון, משרדי הממשלה וגופים ציבוריים נוספים", מסביר קושניר.

ההאצה הטכנולוגית שמתרחשת בימים אלה במגזר הציבורי לא מסתכמת רק בעצם ההגירה לענן, אלא גם בסוג הטכנולוגיות המיושמות בסביבת הענן – ובפרט בעולמות הבינה המלאכותית (AI). מגמה זו מורגשת היטב ב-Commit, בהיותה one stop shop לכל הפתרונות הטכנולוגיים. כך, למשל, לדברי אלכס סניטקובסקי, מנכ"ל Commit Software, "המשימות הייחודיות שניצבו בפני גופי הביטחון ב-7.10 הצריכו פיתוח של תהליכים חדשים שמתבססים על GenAI. מדובר בפיתוחים שהוצאתם לפועל אפשרית לעתים רק בענן, שכן הם דורשים רמות גבוהות של זמני תגובה, גמישות וסקלאביליות, וגם בגופי הביטחון השונים הבינו זאת בשלב מוקדם מאוד ונעזרו בחברות אזרחיות לצורך כך, וגם ב-Commit".

בטוח ומאובטח

דימה טאטור, סמנכ"ל אבטחת סייבר ב-Commit, שהוא ועשרות מומחי הסייבר שתחת ניהולו מנהלים מקרוב את תהליכי ההגירה לענן של המגזר הציבורי, מסבירים, כי בניגוד לתפיסה שאולי רווחת בקרב אחדים – המעבר לענן מגביר בצורה דרמטית גם את האבטחה מפני פריצות סייבר. כפי שמסביר טאטור, "מאז פרוץ המלחמה הרבה מאוד ארגונים קקיוניים מתגאים בפריצות לאתרי ממשלה ושירותים ציבוריים אחרים, אבל האמת היא שבאף אחד מהמקרים לא מדובר באתרים ובמערכות המאוחסנים על השרתים של ספקיות הענן ששוכנים בישראל".

פרויקטים נוספים שאותם מובילה Commit בימים אלה מול גופים במגזר הציבורי הם פרויקטי DR (התאוששות מאסון) ו-Vmware בענן, אשר נועדו לתת פתרונות למניעת קריסת מערכות ותשתיות IT במצבי קיצון, כמו, למשל, עומסים וביקושים חריגים או מתקפות סייבר.

Commit היא אחת מחברות שירותי הטכנולוגיה המובילות והוותיקות בישראל, שמגלגלת כמה מאות מיליוני שקלים בשנה. החברה, שמספקת פתרונות a-z על כל הספקטרום הטכנולוגי, לרבות שירותי ענן, AI, סייבר, תוכנה, דאטה ועוד, סיימה את שנת 2023 עם צמיחה של כ-25% בהכנסות וגידול משמעותי בכוח האדם, שמונה כבר כ-700 עובדים, כ-150 מהם מתמחים בשירותי הענן של AWS ו-גוגל קלאוד, שהן חברות שירותי הענן שנבחרו לשמש כספקיות בפרויקט נימבוס הממשלתי. הודות להתמחותה והתמקצעותה של Commit הן בעבודה עם שירותי AWS, בזכותה זכתה בפרס AWS כשותף השנה במגזר הציבורי בישראל והן בעבודה עם שירותי גוגל גקלאוד – נמצאת Commit כבר היום בשלבי עבודה מתקדמים לקראת מעבר לענן עם מספר רב של גופים ציבוריים גדולים בתחומי הממשל, המשפט, הנגשת שירותים לציבור, הביטחון, התחבורה, הבריאות, החינוך, ועוד.

אירועים קרובים