תוכן שיווקי
לקראת כנס Red Hat Forum Israel 2018, ה-12 בנובמבר, מרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

טלדור מסייעת לצלוח את מהפכת המהירות של הדטה סנטר

מנהלי תשתיות המידע נאלצים להתמודד עם עולם חדש, מהיר בהרבה ● גל עופרי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור תקשורת, מסביר איך עושים זאת בהצלחה

07/11/2018 13:55
גל עופרי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור תקשורת. צילום: יח"צ

תחום הדטה סנטר עובר בשנים האחרונות מהפכה, ומנהלי תשתיות המידע צריכים להתמודד עם עולם חדש ומהיר בהרבה. בטלדור תקשורת, המתכננת ומטמיעה מערכות דטה סנטר עבור ארגונים וחברות רבות, מסייעים ללקוחות לצלוח את המהפכה החדשה.

טלדור מתכננת, מטמיעה ומתחזקת עבור לקוחותיה את המרכיב העיקרי – הדטה סנטר. אנחנו מזהים מגמה חדשה. אם בעבר מנהלי תשתיות המידע נדרשו לתת מענה טכנולוגי בתוך מספר שבועות עד חודשים, כיום הצפייה היא לספק אותו בתוך שעות. בנוסף, הדרישה מגיעה לא רק ממנהלי תשתיות המידע, אלא גם מסמנכ״לי מכירות, שיווק, דיגיטל ומנהלי מוצר.

הצורך הזה מוביל לשינוי בתפיסת הניהול ולארכיטקטורה חדשה של הדטה סנטר. נדרשים לשם כך תקציבים גבוהים יותר, ארכיטקטורה דינמית יותר ויכולת לממש את הפתרונות בזמן קצר.

גל עופרי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור תקשורת, מסביר כיצד החברה עושה זאת:

"בשלב הראשון אנחנו מזהים את צרכי האפליקציה, ובודקים מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהיא תעבוד ותמומש בזמן הקצר ביותר. בשלב השני בודקים האם ניתן ליישם את מה שרצינו במערך הקיים, מבחינת החומרה וניהול הדטה סנטר. בשלב השלישי בונים את הארכיטקטורה באופן שייתן מענה לצרכים ויכסה על הפער הטכנולוגי שצריך להשלים, ואז מיישמים ומטמיעים הפרויקט.

מה שמעניין בתהליך הוא שהדטה סנטר של מרבית הלקוחות לא מותאם לזמנים הקצרים של העולם החדש. התשתיות הקיימות כיום בעולם המסורתי הן מורכבות, מרובות קשרים האחת עם השנייה ומביאות את הארגון לשלב מספר רב של מחלקות על מנת ליישם את אותו השירות.

לדוגמה, אם נרצה להשיק פרויקט לחיבור סוכני ביטוח מחוץ לארגון, נצטרך גם את אנשי הסיסטם שהקימו את השרת, גם את אנשי התקשורת שיקימו את הרשת הספצפית לשרת הזה, גם את אנשי אבטחת המידע שיגדירו את המדיניות, גם את אנשי בסיסי הנתונים וגם את איש התוכנה שיחבר את הכל ביחד. בימינו, כשהשוק הפך לתחרותי יותר והמתחרים נמצאים בכל מקום, וכשמנהלי השיווק והדיגיטל, שאחראים בנוסף על יצירת הכנסות לחברה, נדרשים להנגיש שירותים ללקוחות בצורה מהירה ובזמן קצר, אנחנו מחויבים לשנות את תפיסת ניהול הדטה סנטר.

טלדור עושה זאת בשילוב שני אלמנטים: הראשון הוא ארכיטקטורה פתוחה. הכוונה היא למבנה של דטה סנטר המבוסס על התשתיות החדשות והפתוחות של ה-IT, שמאפשרות חיבור פשוט ומהיר של אפליקציות מגוונות על ידי ממשקים (APIs) ביניהן. השני הוא הכנסת מערכות ניהול, שמפשטות את הניהול והאוטומציה של הדטה סנטר והופכות אותו לכמעט אוטומטי.

כיצד שיתוף הפעולה עם רד-האט מסייע?

על מנת ליישם זאת, בחרנו, לטובת הלקוחות, בשיתוף פעולה עם רד-האט, שמסייעת לנו ליישם את שני האלמנטים. מדובר בפלטפורמה של כלי ניהול ואוטומציה, המבוססים על מגוון תשתיות תוכנה כגון OpenShift ו-Ansible מבית רד-האט.

התשתיות החדשות לא מגיעות באופן מידי במקום התשתיות המסורתיות הווירטואליות הקיימות, ורק הפתרון החדש מאפשר סביבה חדשה שמוכוונת אפליקציה.

בעולם המסורתי יש דוקטרינה סדורה של ארכיטקטורת התשתית, שמורכבת מתשתיות וירטואליזציה, שרתים, אחסון וניהול בסיסי נתונים. המשימה של כולם הייתה להריץ על אותה התשתית הרבה אפליקציות. בעולם החדש אנחנו רואים את המעבר למודל שבו האפליקציה היא במרכז העשייה.

השילוב של המערך הכולל עם יכולות ההטמעה, השירות והמקצועיות שלנו כאינטגרטור מומחה במספר רחב של טכנולוגיות בדטה סנטר מאפשר לנו להעניק ללקוח את ההתאמה האופטימלית של התשתיות החדשות.

התוצאה הישירה היא שבמסגרת הראייה הרחבה של המנמ"ר, התשתית החדשה, הפתוחה והמנוהלת מאפשרת הטמעה מהירה ופשוטה, שמכוונת לאפליקציות ארגוניות ולערכים העסקיים שאותם הוא יעניק לארגון".

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים