הוט מובייל חייבה לקוחות ביתר – ונקנסה במאות אלפי שקלים
משרד התקשורת הטיל על החברה קנס של כ-325 אלף שקלים, לאחר שמצא עשרות תלונות מוצדקות מלקוחות על חיובי יתר ● מעל שליש מהתלונות בנושא במחצית השנייה של השנה שעברה היו על הוט מובייל
משרד התקשורת הטיל קנס בסך של 326,180 שקלים על הוט מובייל, לאחר שזו גבתה ממנויים סכומים גבוהים יותר מאלה שהיא סיכמה איתם. במשרד אומרים כי כשליש מהתלונות שהגיעו אליו על חיובי יתר עסקו בהוט מובייל.
לפי ההודעה, ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח, שחשף עשרות פניות מוצדקות של לקוחות שחויבו ביתר. מהבדיקה עלה כי אחוז התלונות נגד החברה בנושא חיובי יתר גבוה משמעותית מנתח השוק שלה, עם 34% מכלל התלונות בנושא שהגיעו למשרד בתקופה שנבדקה – בין יוני לדצמבר אשתקד. במשרד התקשורת מניחים שמספר המקרים בפועל גבוה יותר, שכן צרכנים רבים לא מזהים שחויבו בסכום גבוה יותר משסוכם, או נמנעים מהגשת תלונה.
הוט מובייל טענה שמדובר במקרים חריגים ונקודתיים, ושהיא נקטה בפעולות לתיקון הליקויים. משרד התקשורת דחה את הטענות, ומצא שרמת אי העמידה של החברה בהוראות החוק החריפה מאז הליך פיקוח קודם שהוא ביצע בעניין זה אשתקד – מה שהוביל לקנס גבוה יותר מזה שהוטל עליה בפעם הקודמת. כמו כן, המשרד קבע כי לא הוצגו לו אסמכתאות כלשהן המעידות על כך שהוט מובייל טיפלה בליקויים.
יצוין שהוט מובייל היא לא חברת הסלולר היחידה שמשרד התקשורת קנס באחרונה: בהודעה ציין המשרד כי הוא הטיל קנס בסכום של 65,360 שקלים על אקספון 018, לאחר שלא העבירה אליו מידע מלא ובמועד, ולא שמרה תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים – בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.











תגובות
(0)