ה-GenAI – לא בראש סדר העדיפויות של מפתחי פתרונות האנליטיקה
מחקר של סייסנס מעלה את "פרדוקס נטישה" בשוק מוצרי הניתוח: רוב המפתחים שבעי רצון מכלי האנליטיקה שלהם, ועם זאת, רובם החליפו אותם באחרונה או שוקלים לעשות זאת
למרות ההתלהבות, GenAI, בינה מלאכותית יוצרת, לא נמצאת בעדיפות גבוהה בסדר העדיפויות של המפתחים של יכולות אנליטיקה. במחקר חדש של סייסנס הישראלית, רק רבע מהם ציינו אותה כאזור מיקוד. לעומתה, מפתחים מעדיפים יכולות פרקטיות יותר, כמו ניתוח בזמן אמת (30%). השיעור של אלה שציינו GenAI כאזור מיקוד ושל אלה שמעדיפים הדמיה מתקדמת של נתונים – זהה.
המחקר נערך בשיתוף UserEvidence, וכלל 412 מפתחים שעוסקים בהטמעה או פיתוח של יכולות אנליטיקה באפליקציות ובמוצרים, כשרובם עובדים בארגונים שמונים 500 עד 5,000 עובדים, במגוון מגזרים.
המחקר הציף את "פרדוקס הנטישה" בשוק מוצרי הניתוח: 86% מהמפתחים דיווחו על שביעות רצון מכלי האנליטיקה שבהם הם משתמשים, ועם זאת, 82% מהם החליפו אותם באחרונה או שוקלים לעשות זאת. "פער זה, בין שביעות רצון לנאמנות, הוא הזדמנות למפתחים ולמנהלים טכנולוגיים למצוא פתרונות שעונים על הצרכים המרכזיים, מעבר לרמת שביעות הרצון הבסיסית", כתבו החוקרים.
לפי המחקר, מפתחים מעדיפים דיוק, ביצועים וגמישות – ופחות מתרשמים מפיצ'רים נוצצים: הם דירגו את הצורך בדיוק ואמינות של הנתונים (31%), ביצועים וסקלביליות (30%) בראש סדר העדיפויות שלהם, ומיד אחריהם את קלות האינטגרציה (21%).
פיתוח עצמי מול רכישה
עוד עולה מהמחקר שיש הבדלים עמוקים באופן שבו ארגונים ניגשים לנושא של פיתוח עצמי או רכישה (Build vs. Buy) של פתרונות אנליטיקה קיימים, ואין אסטרטגיה אחת דומיננטית. במצב הנוכחי, השוק מפוצל בצורה יחסית שווה לארבעה רבעים: ארגונים שמטמיעים כלים של ספק צד שלישי, כאלה שמפתחים פתרונות בתוך הארגון, ארגונים שמשתמשים בפלטפורמה היברידית כדי לבנות מהר יותר וכאלה שהתנסו בכל האפשרויות. כמעט מחצית מהמפתחים (49%) כבר משלבים בארגונים שלהם כלי אנליטיקה שבנו בעצמם יחד עם פתרונות מדף.
גם לגבי העדפות עתידיות מסתמנת חלוקה שווה, לשלושה שלישים: מפתחים שמעדיפים לרכוש פתרון מוכן, כאלה שמעדיפים לבנות בעצמם ומפתחים שמעוניינים בגישה היברידית. 58% מהמשיבים ציינו שישקלו כלי שמאפשר להם לבנות ולהטמיע אנליטיקה במהירות – מה שמעיד על ביקוש גובר לגמישות היברידית.
"המחקר מראה כי שביעות רצון אינה בהכרח סימן לנאמנות, וכי המפתחים מחפשים פתרונות שמצטיינים בנושאים הבסיסיים, במקום ברכיבים נוצצים", אמר רונן רובינפלד, סמנכ"ל בכיר להנדסה בסייסנס. "התנודתיות של המפתחים משקפת חיפוש של כלים שהם מדויקים, סקלביליים וגמישים. העובדה שאין גישה אחת שולטת של 'לבנות לעומת לרכוש' מדגישה עד כמה השוק עדיין בלתי יציב, ועד כמה יש מקום לשיפור השירות עבור המפתחים".











תגובות
(0)