ענקית ה-AI אנת'רופיק גייסה 3.5 מיליארד דולר
הסבב בוצע לפי שווי של 61.5 מיליארד דולר ● בשבוע שעבר היא השיקה תא הגרסה החדשה של מודל ה-GenAI שלה, Claude 3.7 Sonnet
ענקית ה-AI האמריקנית אנת'רופיק השלימה סבב גיוס של 3.5 מיליארד דולר, לפי שווי שוק של 61.5 מיליארד – כך הודיעה החברה אתמול (ב'). מדובר בגיוס בסבב E, ויחד אתו הושקע בחברה מאז הקמתה ב-2021 סכום כולל של 18.2 מיליארד דולר.
הגיוס הנוכחי הובל על ידי לייטספיד ונצ'רס, ולקחו בו חלק גם משקיעים אחרים, ביניהם בסמר וקרן ההשקעות של סיסקו.
אנת'רופיק עוסקת בפיתוח מערכות GenAI כדי לסייע למשתמשים לפתח בוטים שניתן לשוחח איתם באמצעות טקסטים, תמונות וסרטי וידיאו. רק בשבוע שעבר היא השיקה את הגרסה החגשה של המודל שלה, Claude 3.7 Sonnet, שמאפשר למשתמשים להורות לו לתת את התשובה אחרי זמן ארוך יותר על הפרומפט. הוא מציע יותר זמן וכוח מחשוב להשלמת משימות לעומת הגרסה הקודמת של המודל, 3.5.
החברה מסרה כי כספי הגיוס הנוכחי ישמשו לה לפיתוח עוד יותר של היכולות שלה.
הפעילות של אנת'רופיק צמחה מאוד, וההכנסות שלה בסיכום 2024 גדלו למעל מיליארד דולר. היא מעריכה כי השנה, ההכנסות שלה עשויות לזנק ב-30%. אולם, לצד הגידול בהכנסות, אנת'רופיק מוציאה סכומי עתק על מחקר ופיתוח, ובמהלך 2025 הנתון עשוי להגיע לשלושה מיליארד דולר.
אנת'רופיק נוסדה ב-2021 על ידי בכירים לשעבר ב-OpenAI, ביניהם האחים דאריו אמודיי, ששימש כסגן נשיא למחקר בה, ודניאלה אמודיי. השניים עזבו את OpenAI לאחר חילוקי דעות בינם לבין יתר חברי הנהלתה באשר למיזמים משותפים שלה עם מיקרוסופט. במאמץ לשפר את הרווחיות של אנת'רופיק, היא פתחה משרדים באירופה, כדי לקדם את המכירות שלה שם, ומקדמת מודלי GenAI בתחומי הפינטק, הגיימינג ועד. היא חיזקה באחרונה את שיתוף הפעולה שלה עם אמזון, שגם הפכה למשקיע חשוב בחברה: במהלך 2024 היא השקיעה בה ארבעה מיליארד דולר. גם גוגל השקיעה באנת'רופיק באחרונה – במקרה שלה סכום של יותר ממיליארד דולר. סכום זה מביא את סך ההשקעות של גוגל באנת'רופיק בשנתיים האחרונות לשלושה מיליארד דולר.











תגובות
(0)