ר"ג תטמיע פלטפורמה של סרוויס נאו לניהול השירות והרכש העירוני

המערכת תחליף מספר מערכות ניהול שפועלות כיום בעירייה, ותאפשר אוטומציה מלאה בתהליכי בקרה ושליטה ● הרכש נעשה באמצעות רובד חמש של נימבוס ● עלות הפרויקט מאות אלפי שקלים

תטמיע פלטפורמה של סרוויס נאו לניהול השירות והרכש העירוני. עיריית רמת גן.

עיריית רמת גן חתמה על הסכם עם חברת סרוויס נאו, להקמה והטמעה של מערכת ניהול שירותי ה-IT והרכש העירוני שלה, הכוללת גם רכיבי AI. הפלטפורמה תאפשר אוטומציה, שליטה ובקרה יעילים במספר מערכות שונות בעירייה, שאינן בהכרח "מדברות ביניהן" כיום.

ההיקף הכולל של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים.

ההטמעה של המערכת תיעשה על ידי חברת דיקומונו, חברה בת של וואן, שרכשה אותה ב-2016. החברה מתמחה בהטמעת מערכות סרוויס נאו בשוק הישראלי, שנמצאות כיום בעיקר בארגוני אנטרפרייז גדולים. רמת גן תהיה הרשות המקומית הראשונה שתטמיע מערכות בסדר גודל כזה.

המערכת פועלת על תשתית הענן AWS במסגרת פרויקט נימבוס שהעירייה נמנית עליו.

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן.

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: דוברות העירייה

"זה היה חלום שלי להטמיע מערכת כזו אצלנו"

קובי נח, מנמ"ר העירייה, שיזם ומוביל את הפרויקט ברשות, אמר: "מדובר בפרויקט מורכב, שדורש ארגון IT מאוד מובנה, ומערכת אחרת שיודעת להתאים את עצמה לצרכים שלנו".

נח מונה את התועלות שהפלטפורמה החדשה אמורה לייצר: שיפור איכות השירות לעובדים, ייעול תהליכים וקיצור זמנים, ניהול יעיל ומדויק יותר של מאגר נכסי העירייה ורכש. 

בהיבט של השירות לאזרח, לדברי נח: "המערכת תשפר את השירות בפורטל התושבים. השינוי יבוא לידי ביטוי בהנגשה קלה יותר של שימוש בטפסים המקוונים בקשר עם העירייה. בעזרת המערכות נוכל לייצר מסעות לקוח יעילים ונגישים יותר לתושבים".

"אני מכיר את המערכות של סרוויס נאו שנים רבות", אמר נח. "אפשר לומר שזה היה חלום שלי להטמיע מערכת כזו אצלנו, זה לא היה ריאלי לפני 4-5 שנים, אבל כעת, בעקבות השדרוגים והטרנספורמציה הדיגיטלית שהעירייה עברה, היא מאפשרת לצאת לדרך".

הוא הוסיף ש-"אחד השיקולים המרכזיים בבחירת המערכת הוא שהיא יושבת על AWS ונרכשה במסגרת מכרז רובד חמש של נימבוס. אנחנו בין הרשויות הבודדות שהצטרפנו לנימבוס. לדעתי, רשות מקומית שלא תפנים שהעולם מתקדם ולא תצטרף לאחד העננים, תישאר מאחור ותפסיד חיסכון משמעותי בכסף".

"בעולמות ה-ITSM, היתרון הניהולי המרכזי הוא צמצום התלות שלי, כמו רשויות אחרות, בספק אחד שעליו בנויות מערכות הליבה שלנו. אלו מערכות מובנות, אי אפשר להחליף אותן, ובעזרת הפלטפורמה החדשה אני יכול לקבל חזרה שליטה עצמאית על מערכות חשובות, ולהישאר רק במערכות ליבה בודדות", הוסיף ואמר נח.

ההטמעה תהיה בשלבים: "היעד הראשון הוא לא לפגוע בשירות הפנימי לעובדי העירייה", הבהיר נח. "היעד השני הוא לשאוף לייעול תהליכים והגברת האוטומציה, בין היתר בשילוב בינה מלאכותית".

דוגמה לייעול השירות לעובד: בקשה לווטסאפ ארגוני. כיום זה דורש שרשרת אישורים, ובמערכת החדשה היא תדע לזהות אותך בעצמה, ולהחליט אם לאשר לך או לא – הכל אוטומטי.

"הצלחתם של מנמ"רים מתחילה קודם כל בשירות הפנימי, ביכולת של הארגון לספק ולייעל עבודה, ומשם זה מחלחל ללקוחות ובמקרה שלנו לתושבים", אמר נח. "יתרון נוסף, המערכת מסייעת לניהול רכש יעיל שכיום מפוצל בין מספר מערכות שלא מדברות ביניהן, והבקרה תהיה יעילה יותר".

על פי ההסכם שנחתם עם העירייה, כל המערכות אמורות לעלות לאוויר במהלך שנת 2026.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים