כשל ענק ב-AWS משתק את שירותי הענן של אמזון

התקלה החמורה בפלטפורמת הענן המובילה בעולם הביאה לקריסה של עשרות אתרים ואפליקציות, מגיימינג ועד מסחר אלקטרוני - בהם סנאפצ'ט, קנבה ודואלינגו, למשל ● התקלה החלה הבוקר ועדיין נמשכת

חווה תקלה חמורה שמשביתה את האינטרננט. AWS.

גל השיבושים הנרחב בשירותי האינטרנט הרבים ברחבי העולם, שהחל בשעות הבוקר (ב'), מיוחס לתקלה חמורה ב-AWS – שירותי הענן של אמזון. התקלות, שהתבטאו בהיבטים שונים, דווחו גם על ידי אזרחים מישראל.

AWS מספקת את התשתית העיקרית המחזיקה חלק משמעותי מעמוד השדרה הדיגיטלי של הרשת העולמית. התקלה המערכתית החלה סביב השעה 6:00 בבוקר (שעון ישראל).

התקלה הגלובלית השפיעה מיידית על שירותי מסחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, שירותי גיימינג ושירותי בינה מלאכותית. בין הפלטפורמות שדיווחו על קשיים נכללו אתר הקמעונות אונליין של אמזון עצמה.

מי בנפגעים?

השיבושים הנרחבים הורגשו ועדיין נחווים בשורה ארוכה של שירותים דיגיטליים פופולריים, בהם סנאפצ'ט (Snapchat) – אפליקציית המסרים והתמונות הנעלמות; רובלוקס (Roblox) – פלטפורמת משחקים ויצירת עולמות וירטואליים; ופורטנייט (Fortnite) – משחק האונליין הפופולרי בסגנון Battle Royale. 

גם שירותי אפל (Apple), בהם App Store ו-Apple Music, הושפעו מהתקלה, ולצידם חוותה קשיים הפעילות ברדיט (Reddit) – רשת הדיונים והקהילות, ובהולו (Hulu) – שירות הסטרימינג האמריקני.

גם קוינבייס (Coinbase) – בורסת קריפטו לקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים – דיווחה על תקלה, וכן קנבה (Canva) – פלטפורמת עיצוב גרפי מקוונת מבוססת בינה מלאכותית, ודואלינגו (Duolingo) – האפליקציה הפופולרית ללימוד שפות. 

שירותי תשתית מרכזיים הושפעו גם כן, בהם Disney+ – שירות הסטרימינג של דיסני; Xbox Network – פלטפורמת המשחקים של מיקרוסופט; Venmo – אפליקציית תשלומים חברתית; Xfinity – ספקית אינטרנט וטלפוניה, ו-AT&T – אחת מחברות התקשורת הגדולות בארצות הברית.

שירותי AWS – הכוללים בין היתר את שירות האחסון המקוון Amazon S3 ואת פלטפורמת המחשוב מרחוק EC2 – מאפשרים למשתמשים, מחברות סטארט-אפ ועד תאגידי ענק, לגשת ולשלם עבור משאבי IT מגוונים באמצעות מודל "שלם ככל שתשתמש", במקום לתחזק שרתים פיזיים משלהם.

על פי הדיווחים העולמיים, הבעיות התרכזו בעיקר באזור US-East-1 של אמזון, הממוקם בצפון וירג'יניה, והובילו לדיווחים על "שיעורי שגיאה מוגברים" ועיכובים שפגעו בשירותי AWS מרובים. נכון לעכשיו, לפי הדיווחים השונים, מהנדסים מטעם אמזון פועלים במרץ כדי למתן את הבעיה.


שירותים מתנצלים ואמזון לא מגיבה

התקלה ב-AWS כפי שהיא מתועדת ב-אתר Downdetector.

התקלה ב-AWS כפי שהיא מתועדת ב-אתר Downdetector. צילום: לכידת מסך מ-Downdetector

אתר Downdetector, המנטר דיווחי משתמשים על תקלות, ציין כי מרבית הבעיות המדווחות (כ-60%) התמקדו באזור US-East-1, וכן דווחו בעיות באזורי US-West-1 עם 33% דיווחים, ו-US-West-2 עם 8%.

Downdetector הדגיש בהודעתו כי דיווחי המשתמשים מצביעים בעיקר על בעיות בשירותי AWS באזור US-East-1, ובעיות אלו משפיעות על מגוון שירותים התלויים בתשתית הענן של אמזון. ואכן, הדיווחים הרבים שהתקבלו הציפו את Downdetector במידע על פלטפורמות מקוונות שאינן פועלות כראוי. 

חברות רבות פנו לרשתות החברתיות כדי להתנצל או להכיר בשיבוש. חשבון התמיכה של קוינבייס פרסם כי: "אנו מודעים לכך שמשתמשים רבים אינם יכולים לגשת ל-קוינבייס כרגע עקב תקלת AWS. הצוות שלנו עובד על הבעיה, ואנו נספק עדכונים כאן. כל הכספים בטוחים". 

חברת הגיימינג רובלוקס פרסמה אף היא בחשבון ה-X הרשמי שלה את התיוג: RobloxDown#. גם קנבה עדכנה: "זה לא המצב האידיאלי כרגע, אבל אנחנו עובדים על זה. אתם יכולים לבדוק עדכונים ב-canvastatus.com. אנו נמשיך לעדכן אתכם!". 

הדיווחים הנרחבים ממחישים את התלות העצומה של השירותים הדיגיטליים העולמיים בספקיות ענן מרכזיות. נכון לעת זו, AWS עצמה לא התייחסה למצב החמור בהצהרות פומביות, כאשר משתמשים שניסו לשלוח קריאת שירות ל-אמזון נתקלו, לפי עדותם, בהודעה "דף השירות אינו זמין כרגע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים