מי הזוכים בהאקתון העתיד החכם של בנק ישראל?
פתרון AI לניהול פניות הציבור ופלטפורמה לשיתופי פעולה ויזמות בין עובדים זכו בהאקתון השנתי השני של הבנק ● ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר הבנק: "חדשנות ויוזמה נמצאות קודם כל בתוך הארגון עצמו"
בנק ישראל ערך לא מכבר האקתון לפתרונות המשלבים טכנולוגיות חכמות בתהליכי העבודה של הבנק. האירוע התקיים בפעם השנייה, לאחר הצלחת השקתו בשנה שעברה. את ההאקתון יזמה וניהלה חטיבת טכנולוגיות המידע, בראשות המנמ"ר ליאור ג'ורג'י.
בשלב הראשון הוזמנו עובדי הבנק להציע רעיונות לנושא ההאקתון. מתוך עשרות רעיונות שהוגשו, נבחרו 13 צוותים ובהם 83 עובדים מכל רחבי הארגון. כל צוות קיבל ליווי מקצועי ומנטורים מהתעשייה. במשך 48 שעות עבדו הצוותים כדי להפוך את הרעיונות למודל היתכנות פעיל. ההצעות נעו סביב תחומים כמו בינה מלאכותית, גיימיפיקציה, שיפור שירות וייעול פנים-ארגוני.
לאורך היומיים פעלו הצוותים בעבודה אינטנסיבית ויצירתית, בליווי מנטורים מקצועיים מתחומי הטכנולוגיה, האסטרטגיה, הבינה המלאכותית, הסטוריטלינג (Storytelling) ועיצוב המצגות. ההכנה כללה גם סדנת סטוריטלינג וסשן השראה עם תומר מזרחי, ה-CTO של הבנק.

בהאקתון של בנק ישראל מימין לשמאל: יוסי איבינדר (חטיבת טכנולוגיית המידע), שיר דבורה כהן (הפיקוח על הבנקים), הדס גלס שמעון (הפיקוח על הבנקים), יפעת דוידי (חטיבת טכנולוגיית המידע), אסנת פלד לוי (חטיבת המחקר), נועה דרביש (מחלקת המטבע), טלילה אפללו רוזנטל (חטיבת מידע וסטטיסטיקה), אלירן יחזקאל (חטיבת טכנולוגיית המידע). צילום: דוברות בנק ישראל
והזוכים הם…
במקום הראשון ובפרס חביב הקהל זכה צוות Smart Serve שהציע ופיתח פתרון מבוסס בינה מלאכותית לניהול חכם ואוטומטי של פניות הציבור, הכולל ניתוב, סיווג ומענה מהיר. הצוות קיבל תקציב ייעודי ושעות עבודה מוגדרות להמשך פיתוח המיזם במסגרת תוכנית העבודה של הבנק.
במקום השני זכה צוות BOI יחד אשר הציע פלטפורמה פנים-ארגונית לקידום יוזמות ושיתופי פעולה בין עובדים, על בסיס כישורים והתמחויות.
ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע וחבר הנהלת הבנק, אמר: "החזון שלנו הוא להפוך את ההאקתון למסורת שנתית. זו במה מדהימה לרעיונות, יוזמה ושיתופי פעולה – והדרך הנכונה לקדם חדשנות בבנק ישראל. האירוע הוא סמל לכך שחדשנות, יצירתיות ורוח יוזמה לא נמצאות רק בחוץ אלא קודם כל בתוך הארגון עצמו. המיזמים שהוצגו בו מהווים בסיס לפיתוחים שיכולים לשנות את חוויית המשתמש, לייעל את התהליכים ולהשפיע לטובה על המערכת הכלכלית כולה".
מי היו השופטים?
הקבוצות נבחנו על ידי מנהלים בכירים בבנק, ובשלב הסופי עלו 4 קבוצות לשיפוט מול הנהלת הבנק לצד מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה הטכנולוגית. בהרכב השופטים: נגיד הבנק פרופ' אמיר ירון, מנכ"לית הבנק שולמית גרי, המנמ"ר ג'ורג'י, פרופ' חגי אייזנברג ו-ד"ר שריף גאנם.
שאר הצוותים שעלו לגמר יוזמנו לאירוע נפרד, שבו יציגו את הרעיונות שלהם בפני הנהלת הבנק והנגיד.
הרעיונות האחרים שעלו בהאקתון כללו את: Simply-REG – בינה מלאכותית לאיתור והנגשת מידע רגולטורי מתוך פרסומים פנימיים; Open Credit – בוט בפורטל נתוני אשראי להסבר פשוט והשוואה אישית; Fraud Shield – זיהוי הונאות טלפוניות בזמן אמת באמצעות זיהוי קולי; Speed Check – כלי AI לבקרה אוטומטית על דיווחים חיצוניים ואיתור חריגות; GameBOI – משחק ידע פנימי להגברת מעורבות ולמידה בין עובדים; מגל"ן – כלי לאיתור מאגרי מידע וחיווי משפטי על הרשאות גישה; כלכלילי – משחק לילדים ללימוד חינוך פיננסי דרך גיימיפיקציה; ואת OpenLine – פלטפורמה לדיאלוג אנונימי ומזוהה עם הציבור והמפוקחים.











תגובות
(0)