טיקטוק השיקה כלים חדשים לבטיחות ואיזון דיגיטלי למשפחות ויוצרים
הרשת החברתית מבוססת הסרטונים הפופיים הקצרצרים השיקה חבילה מקיפה של פיצ'רים חדשניים, שנועדה להפוך את הפלטפורמה למקום בטוח ומהנה יותר עבור בני נוער, להעניק להורים שקט נפשי ולחזק את קהילת היוצרים שלה
טיקטוק (TikTok) הכריזה ממש כעת על סדרה של פיצ'רים וכלים חדשים, המהווים לטענתה צעד משמעותי לחיזוק חוויית השימוש ובטיחות החוויה הזו ברשת החברתית המתמחה בשיתופי סרטוני וידאו קצרצרים. ההכרזה, שנעשתה באירוע בינלאומי בניו-יורק, נועדה כדי להדגיש את מחויבות החברה לבטיחות ושיפור השימוש עבור בני נוער – שהם אולי עיקר משתמשיה – וכן גם לטובת הוריהם ויוצרי התוכן שלה.
הכלים החדשים מתחלקים לשני תחומים עיקריים: האחד מתמקד בפיקוח הורי ובבקרה על גישה, והשני במתן כלים ליוצרי תוכן ולניהול קהילותיהם. רוב הפיצ'רים הללו יופצו גלובלית בשבועות ובחודשים הקרובים, למעט מספר כלים שכבר זמינים למשתמשים.

פונקציות חדשות בצימוד המשפחתי בטיקטוק. צילום: טיקטוק
הרחבת הפיקוח ההורי: "צימוד משפחתי" משודרג
בתחום הפיקוח ההורי, טיקטוק מרחיבה את יכולות "הצימוד המשפחתי" (Family Pairing), המאפשר להורים לקשר את חשבונם לחשבון של ילדיהם המתבגרים. מעכשיו הורים יקבלו התרעה כאשר בני הנוער שלהם יעלו סרטון, סטורי או תמונה הגלויים לאחרים בפלטפורמה. טיקטוק מציינת כי "הדבר יאפשר להם גם לנהל בבית שיחות על שימוש דיגיטלי בטוח".
בנוסף, הורים יקבלו תובנה טובה יותר לגבי הגדרות הפרטיות של ילדיהם בטיקטוק, כמו למשל האם רשימת העוקבים שלהם גלויה לאחרים, או האם הורדות התוכן מופעלות עבור בני נוער בגילאי 16-17.
"במסגרת הפיצ'ר החדש הזה, להורים תהיה גישה להגדרות פרטיות אלה, והם יוכלו לעזור לבני הנוער שלהם להבין, לבדוק ולהגדיר את החשבון שלהם בצורה המתאימה ביותר עבורם", נמסר מהחברה.
הורים גם יוכלו לחסום חשבונות עבור בני הנוער שלהם, כאשר לילדים תהיה אפשרות לבקש ביטול חסימה, אך ההחלטה הסופית תישאר בידי הוריהם.
פיצ'ר נוסף מאפשר להורים לראות את נושאי התוכן שבני הנוער בחרו עבור פיד ה'פור-יו' (For You) שלהם – למשל לתחומי עניין כמו טבע או ספורט – מה שאמור לקדם שקיפות ולחבר את ההורים לחיים הדיגיטליים של ילדיהם. מעבר לכך, הורים יוכלו לראות אם בני הנוער שלהם דיווחו על תוכן כלשהו לטיקטוק – והיכולת הזו עתידה לאפשר ולעודד שיח משפחתי על גבולות מקוונים ותוכן "בעייתי".

"משימות רווחה" חדשות בטיקטוק. צילום: טיקטוק
קידום האיזון הדיגיטלי דרך "משימות רווחה"
במטרה לעודד הרגלים דיגיטליים בריאים, טיקטוק השיקה גם את "משימות רווחה" (Well-being Missions) – שהיא למעשה סדרת משימות קצרות שהשלמתן מזכה את המשתמשים בתגים וירטואליים. היוזמה "נועדה לחזק אותם להמשיך ולשמור על איזון דיגיטלי", כך לדברי החברה.
פיצ'ר זה מצטרף לכלים קיימים, כמו הגבלת זמן מסך, ואפשרות למדיטציה בשעות הלילה.
החברה מדווחת כי כמעט 40% מהמשתמשים שנחשפו לפיצ'ר גילו בו עניין, והיא ממשיכה לבחון ולפתח כלים נוספים לטובת האיזון והרווחה הדיגיטליים, כולל חוויה ייעודית חדשה בתוך האפליקציה שתכלול תרגילי נשימה וצלילים מרגיעים. טיקטוק עדכנה כי היא מבססת את פיתוחיה על מחקרים קיימים ובמקביל מתייעצת עם מועצת הנוער שלה ועם מומחים בתחום.
כלים חדשים ליוצרי תוכן: שליטה, בטיחות וקהילה
טיקטוק השיגה מספר כלים חדשים ייעודיים גם עבור יוצרי התוכן, שהם "לב ליבה של הפלטפורמה", לפי הגדרתה. "טיקטוק מחויבת להמשיך לתמוך בהם, כך שירגישו בטוחים ברשת, שיש להם שליטה על החשבונות והתוכן שלהם, וכשהם בעלי יכולת להתבטא בחופשיות", נמסר מהחברה.
"מצב הגנה ליוצרים" (Creator Care Mode) נועד לאפשר אינטראקציה בטוחה בתגובות ובשידורים חיים. הוא כולל סינון תגובות פוגעניות או לא הולמות, תוך שימוש בבינה מלאכותית להתאמה אישית של מערכת הסינון.
המערכת מזהה גם משתמשים שנוטים לפרסם תגובות שנמחקות או מדווחות, ויכולה להשתיק או לחסום אותם בעת הצורך.
בשידורים החיים, יוצרים יכולים כעת להשתיק (שזה בעצם אומר להעלים) מילים, ביטויים או אימוג'ים ספציפיים בצ'אט, ומשתמשים שישתמשו בהם יוכלו לספוג "הדממה" לפרק זמן שיוגדר על ידי היוצר.
פיצ'ר "בדיקת תוכן מהירה" (Content Check Lite), המושק במסגרת TikTok Studio, מסייע ליוצרים לבדוק מראש אם התוכן שלהם יכול להיחסם מפיד ה'פור-יו', או אם הוא מפר זכויות יוצרים על שימוש מוזיקלי, עוד לפני העלאתו לאוויר. לפי הדיווחים, שימוש בכלי דומה שפעל על העלאות תוכן באיכות נמוכה אצל מוכרים ב-TikTok Shop – הפחית את הבעיות בתוכן ב-27%. בנוסף, בטיקטוק בוחנים תוכנית פיילוט לבדיקת תוכן מול כל כללי הקהילה.
"תיבת דואר משופרת" (Creator Inbox) נועדה לפשט את ניהול ההודעות הרבות שיוצרים מקבלים, עם אפשרויות לסימון, מחיקה, סינון ותשובות מהירות מוגדרות מראש.
ולבסוף, טיקטוק הציגה גם "חדרי צ'אט ליוצרים" (Creator Chat Room), המאפשרים ליוצרים מעל גיל 18 ליצור עד 20 חדרי צ'אט, כל אחד עם עד 300 חברים, כדי לנהל אינטראקציה קהילתית שוטפת. יוצרים יכולים למנות עד חמישה מנהלים שיסייעו בניהול החדרים, כאשר כל התוכן בחדרים כפוף לכללי הקהילה. כדי להיות זכאים לפיצ'ר, יוצרים צריכים להיות בעלי לפחות 5,000 עוקבים ומודל מנויים או מועדון מעריצים בשידור חי.
כלל הפיצ'רים הללו נועדו לספק חוויה משופרת ובטוחה יותר לכל המשתמשים בפלטפורמה, תוך מתן כלים מתקדמים להורים לפיקוח ולדיאלוג, וליצרי תוכן – שליטה רבה יותר על התכנים והאינטראקציות שלהם.











תגובות
(0)