AI בשטח: 96% מהמנמ"רים כבר מיישמים מודלי בינה מלאכותית

מחקר F5: "מדובר בזינוק דרמטי - לעומת 25% בשנה שעברה" ● מהם הגורמים המעכבים יישום AI?

כמעט כל המנמ"רים מיישמים אותה בארגונם. AI.

מנהלי IT ברחבי העולם מפקידים יותר ויותר משימות קריטיות בידי בינה מלאכותית, החל מניהול תעבורה ועד למיטוב עלויות: 96% ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT כבר מיישמים מודלים של AI. מדובר בזינוק דרמטי, לעומת 25% מהם בשנה שעברה; כך עולה ממחקר שערכה F5, התקף ל-2025, בנושא אסטרטגיית אפליקציות (State of Application Strategy – SOAS).

עוד עולה מהדו"ח כי ישנה נכונות גוברת להטמיע AI בליבה של הפעילות העסקית. 72% מהמנמ"רים מעוניינים להשתמש ב-AI לאופטימיזציה של ביצועי אפליקציות, ו-59% תומכים בשימוש בה לשם צמצום עלויות וגם להפצת כללי אבטחה באופן אוטומטי, להתמודדות עם פגיעויות יום אפס.

ממצאי המחקר: כמחצית מהמנמ"רים רואים בעלויות סביב AI בעיה

כמחצית מהארגונים כבר עושים שימוש ב-AI Gateways כדי לחבר בין אפליקציות לכלי AI ו-40% צפויים לעשות זאת השנה. מרביתם נעזרים בטכנולוגיה זו לניהול והגנה על מודלים (62%), לנקודת שליטה מרכזית (55%) ולמניעת דליפות של מידע רגיש (55%).

96% מהארגונים המיישמים מודלים של AI, ציינו שהאבטחה של המודלים עצמם היא הדאגה המרכזית – כולל חשיפה לפגיעויות חדשות ומסלולי תקיפה מתפתחים. למרות יכולות, הולכות ומשתפרות, של הכלים האוטונומיים, קיימים פערים של מוכנות תפעולית: 60% מהארגונים מרגישים תקועים בתהליכים ידניים, ו-54% מצביעים על מחסור בכישורים כגורם מעכב ביישום AI.

כמעט מחצית מהמנמ"רים (48%) רואים בעלויות פיתוח והפעלת עומסי עבודה של AI כ-בעיה, לעומת 42% אשתקד. 39% מהם ציינו שאין להם תשתית נתונים הניתנת להרחבה, (לעומת 33% בשנה שעברה), ו-34% אינם סומכים על תוצרי AI בשל חשש מהטיות (לעומת 27% בשנה שעברה). מנגד, שיעור המתלוננים על איכות נתונים ירד מ-56% ל-48%.

גם APIs הפכו לגורם מטריד: 58% דיווחו על כאבי ראש בהקשר זה, כשחלק מהארגונים משקיעים עד מחצית מזמנם בניהול תצורות מורכבות, הכוללות כמה APIs ושפות קוד.

משימות האוטומציה הגוזלות הכי הרבה זמן הן: אינטגרציה עם APIs של ספקים (31%), כתיבת סקריפטים מותאמים אישית (29%) וחיבור למערכות ניהול וכרטוס (23%).

המודל ההיברידי שולט

הצמיחה בצריכת AI מלווה בעלייה בשימוש באדריכלות ענן היברידית: 94% מהארגונים מפעילים אפליקציות בכמה סביבות במקביל – ענן ציבורי, פרטי, דאטה סנטר מקומי, קצה ואתרי אירוח – כדי לענות לצרכי הרחבה, עלויות ורגולציה. 91% מהם ציינו שהגמישות הנובעת מפריסת ענן מרובה היא היתרון המשמעותי ביותר, ולאחר מכן – עמידות משופרת של אפליקציות (68%) והתייעלות כלכלית (59%). בהתאמה, 51% מהם מתכננים להטמיע מודלים של AI בענן וגם בסביבות מקומיות. עם זאת, המודל ההיברידי מציף גם אתגרים: מדיניות הפצה לא אחידה (53%) ואסטרטגיות אבטחה מקוטעות (47%) – הן הבעיות העיקריות.

"עד 2026 AI צפויה לעבור לתזמור של תהליכים מקצה לקצה"

לדברי לורי מקוויטי, מהנדסת בכירה ב-F5, "המחקר מראה שמנהלי IT כבר לא חוששים מהטמעת AI בתהליכים תפעוליים. אנו מתקדמים במהירות לעבר עתיד שבו AI פועל בלב הארגון, מייצר ומיישם קוד באופן אוטונומי – כדי לחסוך בעלויות, לשפר יעילות ולחזק את האבטחה. זהו חזון ה-AIOps, והוא כבר קורה בפועל".

מקוויטי ציינה כי "על ארגונים להתמקד בפישוט וסטנדרטיזציה של פעילויות תפעוליות – כולל הפחתת מורכבות של APIs, טכנולוגיות ותהליכים. במקביל, עליהם להבין שמערכות AI עצמן מסוגלות להתמודד עם מורכבויות אלה באמצעות יצירת מדיניות וניהול תהליכים בצורה אוטונומית".

המחקר מסתיים בהמלצה: "כדי להיערך לקראת עתיד תכנותי מונחה AI, על ארגונים להתמקד בבניית תשתיות IT ניתנות לתכנות (Programmable Environments) – כך שניתן יהיה למכן תהליכים ולהפעיל מדיניות אבטחה והפצת אפליקציות סטנדרטית. עד 2026 AI צפויה לעבור ממטלות מבודדות לתזמור של תהליכים מקצה לקצה – ולהפוך לעמוד תווך בתפעול אוטונומי של מערכות. פלטפורמות IT מבוססות ממשקי שפה טבעית ויכולות תכנותיות יביאו לסיום עידן הקונסולות המסורתיות – ויאפשרו זרימות עבודה מדויקות יותר מאי פעם. גמישות ואוטומציה אינן עוד תוספת – הן תנאי הכרחי להתמודדות עם מורכבות והובלת שינוי לאורך ולרוחב הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים