גרטנר צופה גידול חד בעסקי ניהול התוכן ברשת – יגלגלו השנה מיליארד דולרים
תחום ה-WCM כולו צפוי, על פי חברת המחקר, לגדול בכ-14% עד 2014 ● השחקנים המרכזיים בשוק, יכולים להיות חברות ענק כמו אורקל ויבמ, לצד חברות קטנות יותר כמו אופן-טקסט
חברת המחקר גרטנר (Gartner) צופה שלראשונה מזה כמה שנים, יגלגלו ב-2010 עסקי ניהול התוכן ברשת (WCM) הכנסות של יותר ממיליארד דולרים – זאת לעומת 890 מיליון דולרים בלבד ב-2009, שנת המיתון. מסקירה כללית שפרסמה גרטנר על השוק, עולה עוד, כי סך כל תחום ה-WCM יגדל ב-14% עד 2014.
"הגידול בערוצי העסקים המקוונים מהיר ביותר", אומר טובי בל, סגן נשיא למחקר בגרטנר ואחד ממחברי הדו"ח. "לדעתי, אנחנו רק כעת מתחילים להפנים את הפוטנציאל שקיים בשוק ניהול התוכן – הן לקהילה העסקית והן לקהילה הטכנולוגית". לדבריו, בעוד שבעבר ארגונים התייחסו לאתרים שלהם כמקום שבו הם מעלים מידע סטטי על החברה שלהם, כיום מתחילים הארגונים להבין שפעילות האונליין שלהם טומנת בחובה פוטנציאל להרחבת חוג הלקוחות ולגיוס משקיעים חדשים.
השחקנים המרכזיים בשוק, על פי גרטנר, יכולים להיות חברות ענק כמו אורקל (Oracle) ויבמ (IBM), לצד חברות קטנות יותר כמו אופן-טקסט (Open Text), למשל. אלו וגם אלו מרחיבות כל הזמן את הכלים שלהן לניהול התוכן ב-ווב כדי לענות על הביקושים ההולכים וגדלים. כיום, מציינים בגרטנר, ישנם מוצרי מדף בתחום ה-WCM שמסוגלים לתמוך ביישומים ניידים וביצירת קטלוגים שמנהלים נכסים דיגיטליים, כגון תכני וידיאו ושטחים להעלאת מדיות חברתיות.
המחקר מציין עוד, שהשקעה בכלי ניהול תוכן מהווה כיום חלק מתהליך קבלת החלטות בנושא פרסום התוכן ברשת, כאשר תצורת התוכן חייבת לקחת בחשבון את האסטרטגיה של בעלי אתר, הצרכים והיכולות של מפתחי צד שלישי עבור האתר וכמובן חוויית המשתמש.











תגובות
(0)