מועמדות לרכישה? קרן סטארבורד קנתה מניות בסיילספורס ובספלאנק

"וויקס הישראלית אמנם זולה מול המתחרים, אולם ביצועיה התפעוליים לא טובים", צויין במצגת של קרן ההשקעות

מתעניינת ברכישת סיילספורס וספלאנק? סטארבורד

קרן ההשקעות האקטיביסטית סטארבורד רכשה אחזקה בספלאנק (Splunk) ובסיילספורס (Salesforce), כך היא הודיעה שלשום (ג').

הקרן פרסמה מצגת באתר שלה, ובה פירטה את עמדתה על כמה מהחברות שבהן היא מושקעת, בין השאר לגבי הספקית הישראלית של פלטפורמת פיתוח אתרים וויקס (Wix).

"כל חברה מייצגת הזדמנות להחזיק בעסק איכותי", נכתב במצגת, "בהערכת שווי אטרקטיבית, עם פוטנציאל ליצירת ערך משמעותי – באמצעות איזון טוב יותר של צמיחה ורווחיות".

סיילספורס הציבה לעצמה יעד הכנסות של 50 מיליארד דולרים עד שנת 2026, ועליה נכתב כי "הצמיחה (הכלכלית העולמית, י.ה.) בהאטה, אך החברה עדיין לא הפיקה מספיק בידול ויתרונות מהיותה מובילה בתחום ניהול קשרי לקוחות, CRM… סיילספורס לא הבינה את היתרונות של מינוף תפעולי במהלך השנים האחרונות, ולא הצליחה לייצר מספיק רווחים בהשוואה למתחרות – אורקל, מיקרוסופט, סאפ, אינטואיט, וורקדאי וסרביס-נאו".

ג'ף סמית, מייסד קרן ההשקעות האקטיביסטית, אמר בראיון לרשת CNBC, כי הוא והקרן רוצים לראות את סיילספורס מתמקדת יותר במרווח התפעולי ובשיפור הערך עבור בעלי המניות: "זו חברה נהדרת וחשובה, המערכות שלנו מצויות בכל כך הרבה חברות, אבל הם לא פועלים נכון כל כך בהיבט של השורה התחתונה, כמו שאנחנו חושבים שהם צריכים להיות".

לגבי ספלאנק, נכתב במצגת, כי "אנו מאמינים שהחברה יכולה לייצר יותר ערך לבעלי המניות בעצמה, "כמו גם למכור בהרבה כסף… למרות שאנו מאמינים שיש ערך משמעותי שניתן ליצור משיפור הצמיחה והרווחיות, אנו גם מאמינים שספלאנק הינה נכס אסטרטגי ביותר, שיכול להיות אטרקטיבי לכמה קונים אסטרטגיים ופיננסיים שונים… אם ההנהלה החדשה תצליח לשפר את הביצועים התפעוליים, אנו מאמינים שהחברה יכולה להפיק תועלת מעליית השווי שלה… כך שבעלי המניות שלה יתוגמלו בצורה משמעותית". במצגת נמתחה ביקורת על ביצועיה של ספלאנק החל מ-2020 ו"(היו להם) תחזיות גרועות… שינוי המודל העסקי של החברה הביא להסתרת כוח הרווחיות האמיתי שלה".

בוול סטריט ג'ורנל דווח, כי קרן סטארבורד אוחזת בנתח של מעט פחות מ-5% מספלאנק. בפברואר דיווחנו, כי סיסקו הגישה הצעת רכש בסך 20 מיליארד דולרים לרכישתה, אולם לבסוף העסקה לא יצאה לפועל.

סטארבורד, ציינו אנליסטים, אינה היחידה המתעניינת בספלאנק. כך, גם משקיעים אקטיביסטים אחרים רכשו את מניותיה – סילבר לייק ו- Hellman & Friedman.

בסוף תקופת הזוהר שלה, בספטמבר 2017, אמר גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק, כי כי החברה פתוחה לרכישה גדולה נוספת, לאחר תקופה של תשלום חובות והוכחה לוול סטריט, שהיא הצליחה לעמוד ביעדי הצמיחה שלה, וציין כי "ספלאנק היא יעד רכישה אטרקטיבי עבור קונה אסטרטגי", אולם הוא לא אמר אם הרכישה עשויה להיות מתאימה לסימנטק.

בעבר פורסם, כי סטארברד נכנסה למאבק עם סימנטק ב-2018, ובסופו של דבר הגיעה להסכמה על מינוי חברי דירקטוריון חדשים בהנהלת ענקית האבטחה לשעבר. שנה שלאחר מכן רכשה ברודקום את סימנטק תמורת כ-11 מיליארד דולרים. הקרן אף השקיעה במלאנוקס, שאנבידיה רכשה ב-2020 תמורת 7 מיליארד דולרים.

לגבי וויקס, קרן ההשקעות אוחזת ב-9% מהחברה הישראלית, ואנשי סטארבורד צופים כי צמיחתה תמשיך להיות מואטת, כי הנהלת החברה רדפה אחר צמיחה מהירה בתקופת מגיפת הקורונה והזניחה את הצד התפעולי". אנליסטים ציינו כי מדובר ברמיזה לגבי הצורך להוביל "מהלכי שיפור תפעולי", משמע, פיטורים רחבי היקף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים