ממשל ביידן מזהיר: "רוסיה מכינה מתקפות סייבר אפשריות נגד ארה"ב"

הבית הלבן חידש את הקריאות למגזר הפרטי לטפל בפגיעויות ידועות ולחזק את הגנת הסייבר, לאור האפשרות המסתמנת של מתקפת סייבר רוסית על תשתיות אמריקניות, בעקבות התמיכה המערבית באוקראינה והסנקציות נגד רוסיה

גם הוא רוצה שטיקטוק תורחק מארה"ב. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, וגורמי ביטחון לאומי בכירים הזהירו באחרונה כי רוסיה יכולה להתקדם לקראת התקפות סייבר על תשתיות קריטיות בארה"ב, בזמן שהמלחמה באוקראינה נמשכת.

"היום, הממשל שלי מוציא אזהרות חדשות שבהתבסס על מודיעין מתפתח, ייתכן שרוסיה מתכננת מתקפת סייבר נגדנו", אמר ביידן השבוע ביום ב' בפגישה רבעונית של שולחן עגול עסקי. "כפי שאמרתי, גודל יכולת הסייבר של רוסיה הוא משמעותי למדי, והוא מגיע", המשיך והתריע הנשיא האמריקני.

לפי דברי בכירי ביטחון לאומי אחרים, יש יותר ויותר סימנים לכך שרוסיה בוחנת אפשרויות להתקפות סייבר אפשריות. מוסקבה שוקלת זאת בתגובה לסנקציות הכלכליות של המערב, הסביר ביידן. הוא הדגיש שחלק גדול מהתשתיות הקריטיות בארצות הברית נמצא בבעלות פרטית. לפיכך, ביידן פנה לחברות: "יש לכן את הכוח, היכולת והאחריות לחזק את אבטחת הסייבר ואת החוסן של השירותים והטכנולוגיות הקריטיות שהאמריקנים מסתמכים עליהן".

ממשלת ארה"ב ביקשה מחברות להשתמש באימות רב-גורמי במערכות שלהן, כדי להדוף מתקפות סייבר אפשריות. חברות צריכות גם להצפין את הנתונים שלהן ולפתח תוכניות מגירה, כך הנחה הממשל.

אן נויברגר, סגנית היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לתחומי הסייבר וטכנולוגיות מתפתחות.

אן נויברגר, סגנית היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לתחומי הסייבר וטכנולוגיות מתפתחות. צילום: NSA

"אם רוסיה תפתח במתקפת סייבר נגד ארה"ב, נגיב"

יועצת אבטחת הסייבר של ממשל ביידן, אן נויברגר, הוסיפה: "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם רוסיה. אבל אם רוסיה תפתח במתקפת סייבר נגד ארה"ב, נגיב".

נויברגר לא רצה לומר לאילו חברות מכוונת רוסיה, ורק ציינה שזו תשתית קריטית. לדוגמה, רוסיה עלולה לתקוף חברות לאספקת חשמל, גז או מים, ספקי תקשורת, בנקים ובורסות – או תחנות כוח, סכרים או שדות תעופה. בפרט, רוסיה מכוונת לכבלים תת ימיים ולמערכות בקרה תעשייתיות. זו המסקנה של שירותי הביון האמריקאיים בדו"ח האחרון שלהם מתחילת מרץ. אם רוסיה תצליח לפגוע ביעדים הללו, היא עלולה להראות את יכולותיה כמעצמת סייבר.

נויברגר הודתה כי האקרים רוסים עשו הכנות למתקפה בקנה מידה גדול על מערכות מחשב אמריקניות, ואולם האחראית לנושא הסייבר במועצת הביטחון של ביידן, או השירותים החשאיים, לא פרסמו לעת עתה מידע מדויק יותר, וייתכן שהם לא מכירים את התוכניות הרוסיות לפרטי פרטים. מאידך, גורם רשמי אמר לוושינגטון פוסט כי ארה"ב תפסה סוכנים רוסים סורקים מחשבים בחברות תשתית קריטית, עניין שלא הוזכר בהתרעות החמות האחרונות.

גם CISA, הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות של המחלקה לביטחון פנים וה-FBI פרסמו שורה של התרעות בנדון כבר בשבוע שעבר, כולל הדרכה לספקי רשתות תקשורת לוויינית, וזאת בתגובה למתקפה על חברת אינטרנט לוויינית אירופית, שהפילה חלק מהתקשורת באוקראינה.

יצוין כי אין ודאות שאכן תתרחש מתקפת סייבר על תשתיות קריטיות בארה"ב, אבל ללא ספק המעצמה המערבית נמצאת בהכנות לתסריט המטריד הזה, ומנסה להיערך לקראתו באופן מושכל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים