יבמ רוכשת את Cast Iron – מפתחת כלי שילוב למיחשוב ענן
"הרכישה תורמת משמעותית ליכולותיה של יבמ בתחום שילוב היישומים בסביבת מיחשוב ענן היברידי, הכולל מערכות פנים-ארגוניות וחיצוניות בסביבה אחת", אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ ומנהל חטיבת התוכנה של יבמ ● קן קומיי, מנהל Cast Iron, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי החלטת יבמ לרכוש את החברה שאותה יסד נבעה מההבנה העמוקה שלה לגבי הדפוסים השכיחים והמקובלים של תהליכי שילוב יישומים בענן
יבמ (IBM) הודיעה, כי היא רוכשת את Cast Iron – חברה המספקת תוכנה, מכשירים המשלבים תשתיות חומרה ותוכנה ושירותי שילוב יישומים ומערכות בסביבת מיחשוב ענן. מדובר בחברה פרטית המעסיקה 75 עובדים שמרכזה בקליפורניה. סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ ומנהל חטיבת התוכנה של החברה, הודיע על הרכישה במושב הפתיחה של כנס התוכנה השנתי העולמי של יבמ, Impact 2010, המתקיים השבוע בלאס-ווגאס, בהשתתפות 6,000 לקוחות ושותפים עסקיים. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו.
לדברי מילס, תוספת הכלים של Cast Iron לסל המוצרים של יבמ יאפשר שילוב פשוט מאי פעם בין מערכות דוגמת אלה של Salesforce, ADP, NetSuit ואמזון (Amazon) ליישומים פנים-ארגוניים דוגמת סאפ (SAP) או JD Edwards. "מאות מסמכי תבנית לשילוב שפותחו והוגדרו על ידי Cast Iron מאפשרים השלמת המשימה בתוך ימים ספורים בלבד – במקום שבועות או תקופה ארוכה יותר", אמר.
קן קומיי, מנכ"ל Cast Iron, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי החלטת יבמ לרכוש את החברה שאותה יסד נבעה מההבנה העמוקה שלה את הדפוסים השכיחים והמקובלים של תהליכי שילוב יישומים בענן. כמו כן, הוא אמר, כי בענק הכחול למדו את ספריית רכיבי השילוב, המבוססת על ניסיון בפועל וחוסכת את הצורך להמציא מחדש את הגלגל בכל הקמה של ענן חדש.
קומיי צופה תהליך קונסולידציה של השחקנים השונים הפועלים כיום בתחום מיחשוב הענן. לדבריו, "שחקנים גדולים בשוק, דוגמת יבמ, יציעו תשתיות משולבות ברמה גבוהה מזו המוכרת כיום. עקב כך, לקוחות יוכלו לבצע שינויים מהר יותר מאי פעם ולעבור מספק שירותי ענן אחד לאחר בקלות רבה וללא סיבוך".
לעומת רבות ממתחרותיה, שעברו לתחום מיחשוב הענן לאחר שהתמחו בתחומים אחרים, Cast Iron התמקדה בתחום זה מיומה הראשון. היא אף הצליחה לבנות שותפות אסטרטגית עם המותגים המובילים בתחום. "ייתכן שמעטים מהשותפים האלה יתרחקו מאתנו לאחר שיבמ רכשה אותנו, אולם רוב השחקנים צריכים שותפות חזקה עם אלה שיש להם קשר עם מרכזי עיבוד נתונים", אמר קומיי. "כידוע, ליבמ יש קשר טוב עם מנהלי מרכזי נתונים ומקבלי החלטות".
מילס ציין, כי אסטרטגיית הרכישות של יבמ לא השתנתה במשך כמה וכמה שנים. "אנחנו רוכשים על מנת לצמוח – לא רק באמצעות מכירות נוספות של מוצרים נרכשים, אלא גם בהגדלת המכירות של מוצרי יבמ. אנחנו מצפים, כי החברות שאנחנו רוכשים יצליחו להגדיל מכירות בזכות שילובן ביבמ. אנחנו משקיעים על מנת להבטיח צמיחה וגידול תוספתי".
הוא אמר, כי השיקול המרכזי של יבמ בהחלטות הרכישה הוא "השילוב של מה שאנחנו רוכשים עם מה שאנחנו עושים במסגרת יבמ וסל המוצרים שלה". לדבריו, "חברות שמתאימות היטב למה שאנחנו עושים מספקות לנו מינוף נוסף. אפקט הסינרגיה אומר צמיחה מהירה יותר והצדקה לשימוש במזומנים של מחזיקי המניות שלנו לצורך השקעה ברכישות האלה".
עוד אמר מילס, כי בבסיס התפתחות מיחשוב הענן בשנה וחצי האחרונה עומדת הציפייה ליעילות גבוהה יותר. "עסקים מתלבטים כיום פחות האם לעבור לענן, ויותר לאיזה ענן ובאילו כלים". הוא הוסיף, כי "במקרים רבים, הפתרון הנכון ביותר הוא ענן היברידי. מערכות 'פריצה לענן' ('Cloud Burst') של יבמ מספקות כיום פלטפורמה שלימה לארגון המעוניין לעבור לסביבת ענן. Cast Iron מרחיבה את המודל הזה, ומאפשרת שילוב שירותים חיצוניים ופנימיים בסביבת ענן היברידי אחד".
הוא אף ציין את הערכתה של יבמ, כי שוק מיחשוב הענן העולמי יצמח בשיעור שנתי ממוצע של 28%, מ-47 מיליארד דולר ב-2008 ל-126 מיליארד ב-2012.











תגובות
(0)