גרטנר חוזה מגמה מעורבת בהוצאות השיווק של ארגוני ה-ICT ב-2010
על פי דו"ח חדש של חברת המחקר, 41% מהארגונים צפויים להגדיל את תקציביהם, לעומת 44% שישמרו על סטגנציה, ו-15% שצפויים להקטין את תקציבי השיווק שלהם ● לורה מקלאלן, סגנית נשיא למחקר בגרטנר: "עולם השיווק צריך להמשיך לחפש דרכים להפוך ליעיל יותר, ולהשיג יחסי עלות/תועלת טובים יותר"
41% מארגוני הטלקום וחברות ההיי-טק צפויים להגדיל השנה את תקציבי השיווק שלהם, כך עולה ממחקר חדש של גרטנר (Gartner). לעומת זאת, 44% מהארגונים לא יגדילו השנה את תקציבי השיווק שלהם לעומת אלה של 2009, ו-15% מתוכם מעריכים, כי יקצצו בתקציב השיווק הארגוני. ממצאים אלה דומים לנתוני 2009, שבמהלכה יותר ממחצית הארגונים קיצצו בתקציבי השיווק שלהם בהשוואה ל-2008. בסקר השתתפו 206 ארגונים מרחבי העולם הפועלים בתחומי החומרה, התוכנה, הטלקום, שירותי ה-IT, ותעשיית המוליכים למחצה.
למרות מגמת הגידול המסתמנת בהוצאות על IT, משערים האנליסטים של גרטנר, כי צפויה "נורמה חדשה", לפיה סביר להניח שלקוחות IT שנאלצו לתכנן מחדש את מערך ההוצאות שלהם עקב המשבר הכלכלי, לא ישובו לרמת ההוצאות בתקופת טרום המשבר. מגמה זו תשפיע, ככל הנראה, גם על האופן בו ספקי התקשורת וארגוני ההיי-טק ישווקו את מוצריהם לצרכן הסופי.
לדברי לורה מקלאלן, סגנית נשיא למחקר בגרטנר, "עולם השיווק צריך להמשיך לחפש דרכים להפוך ליעיל יותר, ולהשיג יחסי עלות/תועלת טובים יותר. חלק מהארגונים יאמצו חלופות זולות יותר, חלקם יוציאו עבודות שנהגו לבצע בתוך הארגון לספקים חיצוניים, אך כולם יצטרכו לבחון ולתכנן מחדש מהלכים שיתמכו בצמיחת הארגון, תוך שימוש בערוצים המסורתיים והחדשים ושמירה על חוזק המותג שלהם".
נתון נוסף מהסקר מעלה, כי חלק מהחברות מתכננות להגדיל משמעותית את תקציבי השיווק שלהן. כך, 30% מהחברות מתכננות להגדיל את תקציב השיווק בשיעור של בין 1% ל-15%, בעוד ש-13% מהן מתכננות גידול של בין 16% ל-30%, ויותר. חברות אלה נותנות עדיפות עליונה למבצעי מכירות התומכים במכירה הישירה, במיצוב הארגון ובפעילות התקשורת השיווקית של הארגון. המשאבים הנותרים יופנו לתמיכה בערוצי המכירה הלא ישירה באמצעות פילוח לקוחות, שיווק אסטרטגי, ניהול מאמצי השיווק ומבצעי מכירות רלוונטיים.
למרות שב-2010 היחס בין ההוצאות הפנים והחוץ ארגוניות מתוכנן לעמוד על 1:3 לערך, רוב הארגונים שהשתתפו בסקר צופים, כי היקף העלויות הקבועות/חוזרות יהווה חלק ניכר מתקציב השיווק שלהם בשנה הקרובה, ויסתכם ב-23%. שיווק ומבצעי מכירות לערוצי הפצה יהוו 17% מהתקציב, כאשר 15% מהמשיבים צפו שישקיעו את התקציב במיצוב ובתקשורת שיווקית. לשאלה כיצד יחלקו את תקציב התקשורת השיווקית שלהם, השיבו 22% מהנשאלים, כי ישקיעו חלק ניכר מהתקציב באירועים; 16% מהם ישקיעו בפרסום, ו-11% ישקיעו בדיוור ישיר.











תגובות
(0)