פורסטר: יבמ ואורקל נמצאות מאחור בענן, ייתכן שיעזבו אותו

על פי הדו''ח של חברת המחקר, שוק תשתיות הענן עומד על 75.4 מיליארד דולרים, וארבע שחקניות מרכזיות – AWS, מיקרוסופט, גוגל ועליבאבא – אוחזות בנתח שוק של 75% ממנו

לא חייבים לרוץ לענן - אפשר ללכת אליו בזהירות. אילוסטרציה: BigStock

ב-2020, יבמ ואורקל יפסיקו לנסות לנצח במלחמות הענן נגד הענקיות השולטות בשוק, ובראשן AWS, כך לפי דו"ח חדש של פורסטר.

על פי הדו"ח של חברת המחקר, שוק תשתיות הענן עומד על 75.4 מיליארד דולרים, וארבע שחקניות מרכזיות – AWS, מיקרוסופט, גוגל ועליבאבא – אוחזות בנתח שוק של 75% ממנו.

במקום להתחרות באותן ענקיות, ספקיות ענן שלהן נתח שוק קטן מאד – יפנו לתחומי פעילות אחרים. כך, מעריכים בפורסטר, אורקל תתמקד בבסיסי הנתונים וביישומים שלה, בעוד שיבמ תתמקד בענן היברידי ובשילוב המוצרים והשירותים של רד האט, אותה רכשה ב-34 מיליארד דולרים.

מיריבות לשותפות 

לדברי דייב ברטולטי, סגן הנשיא והאנליסט הראשי בפורסטר, "ספקיות הענן הקטנות לא יצאו מהמשחק לגמרי. אני לא חושב שיבמ ואורקל יצליחו לגדול בתחום באופן משמעותי, אז הן פשוט יחשבו מסלול מחדש ויתמקדו במה שהן עושות הכי טוב". עוד העריך ברטולטי, כי יבמ ואורקל יתחילו להתחרות בדרכים אחרות, דוגמת מתן שירותי ענן שפועלים לא רק על גבי הפלטפורמות שלהן – אלא גם בשירותיהן של היריבות שלהן. כך, הסביר, "תיחסך מהן ההשקעה השנתית של מיליארדי דולרים, במאבקן מול שחקניות הענן המובילות".

אורקל לא מסרה את תגובתה לדו"ח של פורסטר. יבמ מסרה כי "כפי שברור מההשקעות שלנו בהתרחבות גלובלית מתמשכת, חלק בלתי נפרד מההשקעה ממשיך להיות בענן הציבורי של יבמ: פלטפורמת ענן בערימה מלאה, מבוססת סביבת קוד פתוח. יבמ נותרה ממוקדת באספקת ענן מאובטח לעסקים, עם מענה לדרישות המדויקות של הארגונים הגדולים, המורכבים, והמפוקחים רגולטורית – בעולם".

 בשנה האחרונה ענף ה-IT חווה כמה מהלכים בלתי צפויים, כמו הרכישה של יבמ את רד האט, והשותפות שבנתה אורקל עם הענן של מיקרוסופט. כזכור, בעשור הקודם היו השתיים יריבות מרות.

שיתוף פעולה - המתכון מלהצלחה. זה לא תמיד מובן מאליו. צילום אילוסטרציה: BigStock

שיתוף פעולה – המתכון מלהצלחה. זה לא תמיד מובן מאליו. צילום אילוסטרציה: BigStock

פורסטר צופה כי יבמ תסייע ללקוחות ארגוניים להשתמש ב-OpenShift – פלטפורמת פיתוח קוברנטיס שנבנתה על ידי רד האט – כדי לעזור ללקוחות לעדכן את היישומים העסקיים שלהם, על גבי כל ענן שהוא. כך, כאשר רד האט היא כעת חלק מיבמ, יוכל הענק הכחול לסייע לארגונים באופן נרחב יותר, גם ללקוחות הפועלים בסביבת ענן היברידי. על פי ברטולטי, ליבמ יש הזדמנות לנצל את טכנולוגיות רד האט כדי לעזור ללקוחות ארגוניים העובדים עם הענן של מיקרוסופט או אמזון – לקבל מהענן יותר.

לגבי אורקל, ברטולטי מעריך כי היא תתמקד ביישומים שלה ובבסיס הנתונים האוטונומי, המונע על ידי בינה מלאכותית, וכך הוא מאפשר אוטומציה של משימות ניהול נפוצות, כמו התקנת טלאי אבטחה. הוא העריך כי למרות ההתנגדות של לארי אליסון, מייסד אורקל וה-CTO שלה, אורקל תעבוד בשיתוף פעולה עם AWS, יריבתה המיתולוגית, באופן דומה לעבודתה עם מיקרוסופט.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים