מלם תים רוכשת את Webit ממודיעין עילית בחמישה מיליון שקלים

Webit, המפתחת מוצרים דיגיטליים ופתרונות תוכנה עבור עיריות, מוסדות, סטארט-אפים וחברות שלהן עסקים אונליין, מעסיקה כ-50 עובדים מהמגזר החרדי ● היא תהפוך למרכז פיתוח של מלם תים במודיעין עילית

אודי ויינטראוב, מנכ''ל משותף במלם תים. צילום: ניב קנטור

קבוצת מלם תים רוכשת את חברת הדיגיטל Webit ממודיעין עילית, כחלק מהאסטרטגיה שלה להרחיב את פעילותה בתחום הדיגיטל – כך דווח היום (א'). היקף הרכישה לא נמסר אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על חמישה מיליון שקלים.

Webit, שהוקמה ב-2010, מפתחת מוצרים דיגיטליים ופתרונות תוכנה עבור עיריות, מוסדות, סטארט-אפים וחברות שלהן עסקים מקוונים . פעילות WebIT כוללת קבוצת פיתוח גדולה בטכנולוגיות Web מתקדמות -Angular, VueJS, React, NodeJS – וכן קבוצת פיתוח Native Apps, והיא בעלת ניסיון בפיתוח ייעודי למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. עם לקוחותיה נמנים, בין היתר עיריית ירושלים, מטרופולין תחבורה ציבורית, אוניברסיטת בר אילן, ארגון מורשה עולמי, עמותת סחלבים, קרן אור לנוער, לגעת ברוח ועוד.

מערכת הפח החכם של WebIT, המוטמעת בימים אלו בירושלים, מייעלת את עבודת פינוי האשפה באמצעות חיישנים המותקנים בפחים. כך, ניתן להתוות לקבלני פינוי אשפה את ניתוב האשפה האופטימלי, העירייה חוסכת כסף ומייעלת את ניצול המשאבים שלה ומשפרת את השירות לתושבים.

העובדים ימשיכו להיות מועסקים באתר כעובדי מלם

הנרכשת מעסיקה כ-50 עובדים ועובדות, כולם מהמגזר החרדי. אתר Webit יוסב עם הרכישה לקבוצת פיתוח near shore של מלם תים והעובדים ימשיכו להיות מועסקים באתר כעובדי מלם תים. נסים חזן, מייסד הנרכשת ומי ששימש המנכ"ל שלה, יצטרף לקבוצה וינהל את קבוצת הפיתוח במודיעין עילית, אשר תעבה את פעילות הדיגיטל הקיימת של מלם תים.

חזן אמר כי "הקמתי את Webit כשתחום שירותי הדיגיטל בישראל היה בראשית דרכו, ויחד עם צוות העובדים והעובדות המוכשר הפכנו אותה לשחקן משמעותי בתחום. שיתוף הפעולה העסקי עם מלם תים בשנה האחרונה הוכיח את עצמו ואפשר לנו לבצע קפיצת מדרגה עסקית נוספת. רכישת Webit על ידי מלם תים, היא מהלך טבעי ונכון לשני הצדדים, שיאפשר לנו למקסם את יכולותינו על ידי שילוב החוזקות שכל צד מביא עמו לעסקה".

שרון עזרא, סמנכ"ל אגף פרויקטים ומומחים טכנולוגיים במלם תים, אמר: "תחום הדיגיטל הוא אחד הצומחים בעולמות ה-IT ואחד ממנועי הצמיחה של מלם תים בשנים האחרונות. אנחנו מעסיקים כיום כ-200 עובדים בתחום הדיגיטל בלבד. בשנה האחרונה שקלנו כמה חלופות שיאפשרו לנו למצות את מלוא הפוטנציאל של צמיחת הפעילות בתחום זה. בין היתר, בחנו גם הקמת אתר אופ-שור בחו"ל, עקב המחסור בעובדי פיתוח בתחום הדיגיטל בישראל". בסופו של דבר, אמר עזרא, "בחרנו לרכוש את Webit, שאיתה אנחנו משתפים פעולה זה תקופה ארוכה, בשל הערכתנו הרבה לרמה הגבוהה של אנשי הפיתוח והצוות הניהולי. הרכישה תאפשר לנו להגדיל את מספר המפתחים שלנו בתחום הדיגיטל בכ-25% ותתמוך בהמשך צמיחתנו המהירה בתחום זה".

הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית, הוסיף כי "ניסים חזן הקים סטרט-אפ פורצת דרך בקנה מידה בינלאומי בפיתוח מערכות תוכנה, שמרכז הפיתוח שלה פועל בעיר מודיעין עילית ומעסיק עובדות תושבות העיר". לדבריו, "סוד הצלחתה של Webit טמון בעיקר בהון האנושי ובאיכות העובדות. הרכישה תהפוך את מלם תים לשותפה נאמנה בהצלחתה הגדולה של מודיעין עילית, שזוכה להיות תורה וגדולה במקום אחד".

היסטוריה של רכישות

זו הרכישה הרביעית של מלם תים בשנה וחצי האחרונה. בינואר 2018 קבוצת מלם תים
רכשה את פעילות Salesforce מאנפיטק, תמורת מיליוני שקלים. אנפיטק היא חברה לתועלת הציבור (מלכ"ר, מוסד ללא כוונת רווח) אשר הוקמה בשנת 2009 על ידי יד הנדיב (קרן רוטשילד) וג’וינט ישראל, במטרה לסייע לארגונים חברתיים לעשות שימוש מיטבי ב-IT, כך שהטכנולוגיה תשרת את מטרותיהם ותהווה מנוע מרכזי לקידום פעילות חברתית – לגיוס משאבים, להנעת מתנדבים, להעלאת נושאים לדיון ציבורי ועוד.

אנפיטק שירתה יותר מ-1,000 ארגונים מהמגזר השלישי מאז הקמתה. אחת הפעילויות באנפיטק, זו שנרכשה על ידי מלם תים – היא פעילות ה-Salesforce. החברה ערכה מאות פרויקטים בתחום, ופיתחה מוצרי תוכנה ייחודיים, אשר מתאימים לעולם העמותות ולעולם העסקי.

באוקטובר 2017 הקבוצה רכשה את פעילות E4D, המתמחה בהעסקה ובניהול מומחים טכנולוגיים בעולמות הפיתוח, הדיגיטל ופיתוח אפליקציות למובייל, תמורת מיליונים בודדים של שקלים. הנרכשת מונה כ-40 עובדים והוקמה בשנת 2008. עובדי E4D השתלבו בחטיבת מומחים טכנולוגיים במלם מערכות, מקבוצת מלם תים.

בספטמבר אותה שנה פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי קבוצת מלם תים רכשה את
פעילות מאיה מיקור-חוץ וייעוץ, תמורת מיליוני שקלים. מאיה מתמחה במתן שירותי ייעוץ למערכות מידע ובמיקור חוץ. עובדי החברה, המעסיקה עשרות יועצים, הצטרפו לאגף שירותים מנוהלים במלם תים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים