אחרי השקעה של 2.5 מיליארד דולר – SUSE חוזרת לעצמאות

SUSE, שנחשבת כיזמית הלינוקס הראשונה בעולם, שבה להיות עצמאית אחרי ש-EQT פרטנרס רכשה את חלקה של Micro Focus בחברה, ותאפשר ל-SUSE להתנהל בלי שותפים, כחברת הקוד הפתוח העצמאית הגדולה בעולם

מנכ"ל חדש בישראל. סוסה

SUSE הגרמנית, שהייתה החברה הראשונה בעולם לשווק לינוקס בעבור לקוחות הארגון, החליפה ידיים ובעלות לא מעט פעמים במהלך השנים האחרונות. אתמול (א') היא הודיעה על עסקה שהפכה אותה כעת לחברת קוד פתוח עצמאית, ולא סתם, אלא הגדולה בעולם.

SUSE, המעורבת כיום ביותר מ-100 פרויקטי קוד פתוח ומשרתת אלפי חברות ברחבי העולם, פרסמה הודעה בבלוג הרשמי שלה, ובה בישרה כי כעת היא "חברת הקוד הפתוח העצמאית הגדולה ביותר". זאת, כתוצאה מהשלמת רכישתה על ידי המשקיעה EQT פרטנרס, שקנתה אותה מ-Micro Focus בתמורה ל-2.5 מיליארד דולר.

מבחינה היסטורית – בשנת 2004 נרכשה SUSE על ידי Novell; לאחר הרכישה הזו נרכשה על ידי קבוצת Attachmate בשנת 2011, ואז, עקב מיזוג של Micro Focus ו-Attachmate, בשנת 2014 החליפה שוב בעלים.

לפי הצהרתה הרשמית, כעת, כאשר לא תהיה כפופה לחברת תוכנה אחרת, SUSE תפעל במודל עצמאי ותרכז מאמצים בהמשך התפתחות החברה, והיא אף הודיעה על הצטרפותם של עובדים בעלי ניסיון עשיר בעולם הקוד הפתוח לתפקידי ניהול בכירים בשורותיה.

מהלך אסטרטגי שתוכן במשך חודשים

EQT היא חברת השקעות שבדית המחזיקה בתיק השקעות המוערך ב-61 מיליארד יורו המפוזרים בקרב 29 קרנות שונות, ובנוסף נכסים מנוהלים המוערכים בכ-40 מיליארד יורו. תיק ההשקעות כולל גם כמה חברות טכנולוגיה בתחומים שונים באירופה, צפון אמריקה ואסיה. עבור חברת ההשקעות, רכישת SUSE היא מהלך אסטרטגי שאותו היא מנסה להוציא לפועל מזה מספר חודשים.

"ההתפתחויות הנוכחיות בתחום ה-IT מחדדות כי הקוד הפתוח הפך חשוב יותר מאי פעם בעולם המחשוב הארגוני", אמר ניל ברוקמן, מנכ"ל SUSE בתגובה לחדשה. "אנו מאמינים שהפיכתנו לחברת קוד פתוח עצמאית באמת, חשוב יותר מתמיד, כאשר כעת נוכל להתמקד במה שטוב עבור הלקוחות והשותפים שלנו ולהמשיך להביא לשוק פתרונות קוד פתוח חדשניים. עם הגיבוי של EQT והמעמד העצמאי של SUSE, נמשיך להתרחב, בזמן שחדשנות מתקדמת תביא לגדילה בעסקי הליבה שלנו יחד עם טכנולוגיות חדשות, המופיעות בשוק, אם באופן אורגני או דרך רכישות".

דורון אופק, מנהל SUSE ישראל, אמר כי "ב-15 השנים האחרונות, SUSE הייתה חלק מתאגידי תוכנה גדולים ועברה השקעות והשבחות המתבטאות גם ביכולות ההנדסיות והטכנולוגיות המשופרות של החברה. החברה השתבחה מההתנסויות הזו, אך יחד עם זאת, לתפקד בתוך תאגידי ענק שכאלה, יצר גם קשיים. ל- SUSE יש היום אתגר חדש ומלהיב – לבנות לעצמה יכולות מכירה, תוך ניצול הכלים הטכנולוגיים המתקדמים שכבר יש לה, ולהמשיך ולחזק את SUSE כחברת הקוד הפתוח והפצת הלינוקס היחידה שיש לה מדיניות עצמאית וקהילתית שאינה כפופה לחברה קניינית".

ג'והנס רייכל, שותף ב-EQT אמר כי "ל-SUSE נוכחות חזקה בשוק. יחד עם ההנהלה החזקה והמיקוד בהצלחת השותפים והלקוחות, החברה תמשיך להוביל בזמן שהיא נכנסת לשלב האבולוציוני הבא שלה. SUSE נמצאת במקום הנכון, בזמן הנכון ועם המשאבים המתאימים בכדי לסיע לארגונים מרחבי העולם לבצע את השינוי באופן בו הם עושים עסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים