ד"ר ארנה ברי: "גם אצלי הייתה אלימות קשה בבית"

מי שכיהנה כמדענית הראשית והייתה בכירה ב-EMC, אמרה כי "דרכי לא הייתה סוגה בשושנים. אף פעם אי אפשר לדעת עד שנמצאים בפנים מה מהות הגיהינום" ● ד''ר ברי השתתפה בסרטון שהפיקה מיקרוסופט ישראל לרגל המחאה נגד אלימות כלפי נשים

ד"ר ארנה ברי.

ד"ר ארנה ברי, שכיהנה כמדענית הראשית והייתה בכירה ב-EMC, חשפה כי חוותה גילויי אלימות קשים ממי שהיה בן זוגה. היא עשתה זאת, לצד בכירות אחרות בהיי-טק ובמשק, בסרט שהפיקה מיקרוסופט ישראל לרגל המחאה נגד האלימות כלפי נשים בישראל.

"כשמסתכלים עלי סבורים שדרכי הייתה סוגה בשושנים – אז לא: גם אצלי הייתה אלימות קשה בבית. היו לנו מקרים מאד קיצוניים של אלימות פיזית", אמרה ד"ר ברי בסרטון. "לא יכולתי לגרום לו לזרוק את הסכין, אבל אלה איומים בלתי נתפסים. זה טיפול פסיכולוגי וטיפול פסיכיאטרי. זה גורם לקשיים בלימודים. זה פוגע בהמון דברים, גם אצל האנשים הכי מוכשרים וחסונים. ביחד נשים לזה סוף. הגיע הזמן", אמרה.

בין הבכירות האחרות בהיי-טק ובמשק שדיברו בסרט נמנית גם רונה שגב, שותפה מנהלת בקרן TLV Partners, שאמרה כי "זה מאבק של כל בנאדם, שמאמין שצריך להגן על החלשים במדינה. יש לעזור לאנשים – ולא לעצום עיניים".

לדברי ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליבר ישראל, "חייבים לשנות את הנורמות – ההתנהגותיות והחברתיות. לשנות את הנורמות שמאפשרות מצב כל כך בלתי נתפס – של אלימות כנגד נשים".

ד"ר האלה אספניולי, לשעבר סמנכ"לית המכללה האקדמית חיפה, אמרה כי "המאבק לכשעצמו (באלימות כלפי נשים) לא יספיק. צריך לשנות את הדעות, צריך לחנך בצורה אחרת".

כזכור, מיקרוסופט יזמה את מהלך "לובשות שחור" אתמול (ג'). שלי לנדסמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, אמרה בסרטון כי "אנחנו חייבים כולנו לקחת אחריות. כולנו צריכים להיות מודעים, להתערב, לעזור, לסייע".

לדברי ענבל לביא, מנכ"לית קבוצת Webpals, "צריכה להיות הרבה יותר מודעות (לנושא). צריכה להיות יותר אכיפה ונקיטת פעולות אקטיביות (כנגד התופעה)".

להפסיק לכבס מילים

בת אנוש, מנהלת Intuit ישראל, אמרה בסרטון כי "אנחנו צריכים להפסיק לטייח דברים, להפסיק לכבס מילים. עלינו להפסיק להאשים את התרבויות ולחדול מלמצוא תירוצים".

לדברי אלוף (מיל') אורנה ברביבאי, מנכ"לית הקרן למיזמים לאומיים, "נדרשות מודעות, חינוך ואכיפה, עם אפס סובלנות כלפי מי שנוהג באלימות כלפי נשים".

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י ולשעבר מנכ"לית משרד החינוך, אמרה ש"צריך שתהיה תוכנית, וצריך שהתכנית תהיה בסדר העדיפות (הלאומי). ובעיקר – צריך שלא לשתוק".

המציאות השתנתה בשל המדיה החברתית

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית מוצרים בצ'ק פוינט, השתתפה אף היא בסרטון ואמרה כי "המציאות משתנה בגלל הרשתות החברתיות ובשל היכולת של אנשים ונשים להתאגד. יש גם השפעה של קמפיינים אחרים, כמו #MeTwo".

לדברי הילה חימי אלפרט, מנכ"לית דיסקונט קפיטל, "העידן הטכנולוגי והשינוי שהעולם עובר, מאפשרים לקיים את הדיון במרחב הציבורי הבינלאומי, ולהתמודד עם תופעות, שבעבר לא היו נוגעים בהן".

מרב בהט, משנה למנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אמרה כי "זה אינו מאבק של נשים למען נשים, או מאבק של נשים נגד אלימות. זהו מאבק שלנו, כחברה, למען העתיד שלנו".

מיכל כוכבי, סמנכ"לית באלביט מערכות, אמרה כי "לבוא ולהצליח, כבנאדם בודד, ב'קריירה', ב'טייטל' – אבל בלי באמת לבוא ולעזור – זה לא באמת מספיק".

יודפת הראל בוכריס, שותפה-מנהלת בקרן ההשקעות בלומברג קפיטל, הייתה אחרונת הדוברות בסרטון ואמרה כי "סוף סוף, אנו באמת קמות ואומרות 'די לאלימות'. ואני כולי בפנים למען נושא זה".

כל המשתתפות אמרו בסיום "ביחד – נשים לזה סוף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים