גוגל פיטרה את העובד שטען להבדלים בין נשים וגברים

בהודעה ששלח מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, לעובדים, הוא כותב כי זכותם של הגוגלרים להביע את דעותיהם, אבל הפעם נחצו גבולות והופר קוד ההתנהגות של החברה

גוגל. צילום: BigStock

יש מחיר לשוביניזם, או להערות שאינן פוליטיקלי קורקט – לפחות בגוגל (Google): הענקית פיטרה את המהנדס ג'יימס דמור, שעורר סערה לאחר שטען שיש הבדלים בין גברים לנשים. על פי גוגל, דמור נהג שלא כשורה כש-"הנציח סטריאוטיפים מגדריים". גורמי ימין, בהם תנועת Alt-Right, קוראים להחרים את גוגל בעקבות צעד זה, בטענה שהיא נענתה ל-"שטויות בכייניות של מגוון".

המהנדס פרסם "מניפסט" בן 10 עמודים, שבו שטח את טענותיו על הבדלים בין המינים ככל שזה נוגע למקומות העבודה בכלל ולגוגל בפרט. "אנחנו צריכים להפסיק להניח שפערים בין המגדרים מרמזים על סקסיזם", כתב העובד במסמך. הכותב טען שהסברה שפערי שכר בין גברים ונשים משקפים אפליה אינה נכונה והביע את עמדתו האישית, שעל פיה הפערים הם פועל יוצא של ההבדלים בטבעם של נשים וגברים, ובבחירות המקצועיות שלהם. לנוכח דברים אלה כדאי לזכור שנגד ענקית החיפוש מתנהלת חקירה מטעם משרד התעסוקה האמריקני בשל הטענות על אפליית נשים בתחום השכר.

בחלק שגרם לסערה הגדולה ביותר בדבריו טען הכותב כי "היכולות של גברים ונשים נבדלות בחלקן מסיבות ביולוגיות, וכי הבדלים אלה עשויים להסביר מדוע איננו רואים ייצוג שווה לנשים בהיי-טק ובהנהגה". מחבר המסמך הבהיר בדבריו כי הוא סבור שנשים בדרך כלל מעדיפות מקומות עבודה במקצועות חברתיים או אמנותיים, בעוד ש-"יותר גברים אוהבים עבודות קידוד".

"עוברים עלינו זמנים קשים מאוד"

עוד בטרם היוודע הפיטורים שלח סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, הודעה לעובדים, בה כתב כי "עוברים עלינו זמנים קשים מאוד. אני רוצה שתדעו שאנחנו תומכים בזכות של הגוגלרים (הכינוי של עובדי גוגל – י"ה) להביע את עצמם, ורבים מהדברים (שהיו במה שכתב דומר – י"ה) ראויים לדיון, ולא משנה אם מרבית הגוגלרים לא מסכימים איתם".

"בכל אופן, חלקים מהדברים מפרים את קוד ההתנהגות שלנו וחוצים את הקו, בכך שהם מקדמים סטריאוטיפים מגדריים מזיקים במקום העבודה שלנו", הוסיף.

"העבודה שלנו היא לייצר מוצרים עבור המשתמשים מוצרים נהדרים, שישנו את חייהם", ציין פיצ'אי. "לכתוב שלקבוצה מהעובדים שלנו יש תכונות שעושות אותם מתאימים פחות, מבחינה ביולוגית, לעבודה הזו זה פוגע ולא בסדר. זה מנוגד לערכים הבסיסיים שלנו, שמצפים מ-'כל גוגלר לעשות את המרב כדי ליצור תרבות ארגונית חופשית מהטרדות, הפחדות ואפליה לא חוקית'".

"המזכר השפיע בבירור על עובדים אצלנו, שחלקם נפגעו וחשים ששפטו אותם על בסיס המגדר שלהם. הם לא צריכים לדאוג שבכל פעם שהם פותחים את הפה במהלך ישיבה, עליהם להוכיח שהם לא כמו מה שכתוב במזכר", הוסיף.

אחת הטענות שהועלו באתרי ימין אמריקניים, ששיבחו את העובד, היא שתרבות הפוליטיקלי קורקט לא מאפשרת להביע דעות שונות. פיצ'אי מעלה טענות אחרות בנוגע לגוגל. "באותו הזמן", לדבריו, "יש עובדים ששואלים האם הם יכולים להביע בבטחה את הדעות שלהם במקום העבודה, ובמיוחד כאלה שבדעת מיעוט. גם הם מרגישים תחת איום, וגם זה לא בסדר. אז כדי להיות ברור, רבים מהנושאים שהועלו במזכר… הם נושאים חשובים. יש לכותב את הזכות להביע את דעותיו בנושאים האלה. אנחנו מעודדים סביבה שבה אנשים יכולים לעשות זאת והמדיניות שלנו היא לא לבצע פעולה כלשהי נגד מי שעושה זאת". ואולם, בסופו של דבר, הוחלט לפטר את העובד.

פיצ'אי ציין כי הוא קוטע את חופשתו בה הוא נמצא.

בגוגל לא התייחסו לפיטורים כשלעצמם והפנו להודעה ששלח המנכ"ל לעובדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני

    טוב שרק פטרו אותו, ולא תפרו לו גם הטרדה מינית..

אירועים קרובים