מיהם 30 המנכ"לים בעלי השכר הגבוה ביותר בהיי-טק?

נתונים שפורסמו בניו-יורק טיימס מציגים כמה מרוויחים המנכ"לים הבכירים בארצות הברית, ובכלל זה בענף ההיי-טק ● שלושה מבין עשרת המקומות הראשונים ברשימה - מנהלים מהתעשייה

המנכ"ל של איזו חברת היי-טק הכי כדאי להיות? צילום אילוסטרציה: BigStock

רוצים לדעת כמה מרוויחים המנכ"לים הבכירים בהיי-טק העולמי? ודאי תמצאו עניין בפסקאות הבאות – בין אם מתוך פרגון להם, חוסר פרגון או ביקורת על השכר הגבוה שלהם, או סתם מתוך סקרנות.

הניו-יורק טיימס (NewYork Times) פרסם באחרונה נתונים שאספה חברת Equilar על השכר של 200 המנכ"לים המרוויחים ביותר בארצות הברית ב-2016, וה-Business Insider ריכז מתוכם את השכר של 30 המנכ"לים הבכירים בהיי-טק.

מהנתונים עולה ששכרם המשותף של 30 הבכירים הגיע בשנה שעברה ל-662 מיליון דולר. החברה שהכי משתלם להיות מנכ"ל שלה היא אורקל (Oracle): מארק הרד וצפרא כץ, המנכ"לים המשותפים של החברה, גרפו אשתקד את השכר הגבוה ביותר מבין הבכירים בענף, והגיעו למקומות השישי והשמיני בדירוג הכללי, בהתאמה. הרד לקח הביתה 200 אלף דולר יותר מכץ – 41.1 מיליון דולר לעומת 40.9 מיליון.

מארק הרד מאורקל - מנכ"ל ההיי-טק בעל השכר הגבוה ביותר ב-2016. צילום: פלי הנמר

מארק הרד מאורקל – מנכ"ל ההיי-טק בעל השכר הגבוה ביותר ב-2016. צילום: פלי הנמר

מנכ"ל נוסף מענף ההיי-טק נמצא בעשירייה הראשונה: בובי קוטיק מ-Activision Blizzard עם 33.1 מיליון דולר, במקום העשירי.

את העשירייה השנייה ברשימה הכללית פותחת מג וויטמן מ-HPE עם 32.9 מיליון דולר. שכרה עלה בשנה שעברה ב-93% בהשוואה לזו שלפניה. ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), נמצאת במקום החמישי מבין מנהלי ההיי-טק, ו-14 ברשימה הכללית, עם 32.3 מיליון דולר. במקום השישי (וה-21 ברשימה הכללית) נמצא דיון וויסלר מ-HP (או HP Inc) עם 28.2 מיליון.

בהמשך דירוג מקבלי השכר הגבוה ביותר בהיי-טק ניתן למצוא את ג'יימס פיטרסון, מנכ"ל Microsemi, עם 28 מיליון דולר; מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (Yahoo), שהייתה בשנה החולפת בכותרות בהקשרים לא חיוביים במיוחד, עם 24.7 מיליון; רנדל סטיבנסון, שמנהל את AT&T, עם 25 מיליון; והוק טאן, מנכ"ל ברודקום (Broadcom), שסוגר את העשירייה הראשונה לאחר שגרף ב-2016 לכיסו 24.7 מיליון.

במקום ה-11 נמצא קיריל טראטינוב מסיטריקס (Citrix) עם 22.3 מיליון דולר, כשמעט מאוד אחריו – 100 אלף דולר – ממוקם הנרי פרננדז, מנכ"ל MSCI. ג'ון לגר מ-T-Mobile הגיע למקום ה-13 ברשימת מנהלי ההיי-טק עם השכר הגבוה ביותר, כשלו 20.1 מיליון דולר; במקומות ה-14 וה-15 נמצאים, בהתאמה, שאנאטו נראייאן מאדובי (Adobe) וגארי נורקרוס מ-Fidelity National Information Services, שכל אחד מהם הרוויח אשתקד 20 מיליון דולר.

סוגרת את הרשימה. אורסולה ברנס, מנכ''לית זירוקס. צילום: יח"צ

סוגרת את הרשימה. אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס. צילום: יח"צ

מנכ"לים בולטים נוספים בהמשך הרשימה הם גארי דיקרסון מאפלייד מטיריאלס (Applied Materials) במקום ה-16 עם 19.7 מיליון דולר; בריאן קרזניץ' מאינטל (Intel) במקום ה-18 עם 19.1 מיליון; סאטיה נאדלה ממיקרוסופט (Microsoft) הרוויח "רק" 17.7 מיליון דולר, מה שהציב אותו במקום ה-21; לואל מק'אדם מ-וריזון (Verizon) מיד אחריו עם 17.4 מיליון; צ'אק רובינס מסיסקו (Cisco) במקום ה-23 עם 16 מיליון; ריץ' טמפלטון מטקסס אינסטרומנטס (TI), שהרוויח ב-2016 סכום של 15 מיליון דולר והגיע למקום ה-24; פט גלסינגר מ-VMware ב-25 ולו 14.8 מיליון; מארק בניוף מ-Salesforce במקום ה-29 עם 13.2 מיליון; ואורסולה ברנס מזירוקס (Xerox), שסוגרת את רשימת ה-30 עם 13.1 מיליון דולר.

יצוין כי בולטים ברשימה הכללית מנכ"לים של חברות מדיה, ושניים מהם אף מובילים אותה: במקום הראשון תומס רוטלג' מ-Charter Communications הרוויח אשתקד לא פחות מ-98 מיליון דולר, לאחר ששכרו זינק ב-499%, ובשני לאזלי מונבס מ-CBS עם 68.6 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים