גרטנר: הוצאות הטלקום העולמיות יצמחו ב-2010 ב-3.2%, ויעמדו על 1.96 טריליון דולרים
"תשתיות התקשורת הארגוניות הפכו למאפשרות עסקית", אמר לייף-אולוף וואלין - סגן נשיא ואנליסט בכיר לתחומי הטלקום והניידות בחברת המחקר ● לדבריו, "עולם הטלקום אחראי על כ-10% ממחזורי הארגונים" ● העתיד, תיאר וואלין, יהיה בתקשורת מבוססת ניידות, קישוריות ותוכן
שוק הטלקום העולמי צפוי להתאושש בשנה הבאה, ולחוות גידול של 3.2%, עם הוצאות כלל עולמיות של 1.9608 טריליון דולרים. כמו כן, מגמת הצמיחה צפויה להימשך בעקביות בין השנים 2010 ל-2013; כך אמר לייף-אולוף וואלין, סגן נשיא ואנליסט בכיר לתחומי הטלקום והניידות בחברת המחקר גרטנר (Gartner). וואלין היה דובר המפתח בכנס שערך היום (ד') בנושא הסניף המקומי של חברת המחקר.
לדבריו, המניע העיקרי לצמיחת התחום הוא המשך הגידול הצפוי בשירותים ניידים, העומד על יותר מטריליון דולרים, והמהווה יותר ממחצית ההוצאות העולמיות בשוק הטלקום. שלושת התחומים הנוספים המהווים מנועי צמיחה לשוק הם רכיבים ניידים, שירותי רשת לצרכנים ושירותי רשת לארגונים.
"חל טשטוש תחומים בין עולמות התקשורת והמיחשוב", אמר וואלין. "כיום מנהלים מבינים, כי תקשורת היא לא רק כלי טכנולוגי, אלא 'מאפשרת עסקית'. ככזו, התקשורת הפכה ממרכז הוצאה למרכז רווח, ולהערכת גרטנר, היא אחראית על כ-10% ממחזורי הארגונים", אמר וואלין.
הוא הצביע על טבלת סדרי העדיפויות של המנמ"רים לשנת 2010 שפורסמה לפני ימים אחדים, והראה כי היא מאששת מגמה זו: כך, לאחר שבמקומות הראשון, השני והשלישי, נמצאים בהתאמה וירטואליזציה, מיחשוב ענן ויישומים ארגוניים – קפצו למקום החמישי והשישי, בהתאמה, מיחשוב נייד ופתרונות ניידים, ותקשורת קולית, תקשורת נתונים ורשתות תקשורת. "המדובר בשינוי דרמטי", אמר וואלין, "לאחר שתחומי טלקום אלה היו בשנים האחרונות במקומות רחוקים בהרבה ולא נמצאו בראש בסדרי העדיפויות של הנהלות ארגונים ומנמ"רים".
כך, אמר וואלין, השימוש במערכות תקשורת אחודות, במחשבים ניידים, במכשירי טלפון חכמים, ובמסופונים לאנשי מכירה והפצה בשטח – הביאו להתייעלות משמעותית בהיבט התפעולי של ארגונים, לעלייה במכירות ולצמצום ההוצאות שלהם. עבור ארגונים, אמר, החיבור של אנשי השטח למידע הפך להיות קריטי. "נציגי המכירות עובדים באופן מקוון מול היישומים העסקיים השונים, ומתחברים למערכות ה-CRM, למודולים שונים ב-ERP – כגון הפיננסי, ולמערכות שרשרת ההפצה, וכך הם יכולים לספק ללקוחות מענה מיידי וטוב יותר. התקשורת הניידת מקצרת את זמני התגובה של ארגונים לגבי המתחולל בשוק, והמחשבים הניידים מכילים יותר מידע בעל ערך עסקי למשתמשים בו, המצויים ב-'חזית', מול הלקוחות והספקים של הארגון".
הוא הציג נתונים לפיהם בין השנים 2008-2009 חלה ירידה, או כמעט הקפאה, בהשקעה של ארגונים בעולם הנייד, אך ציין, כי "למרות זאת, עדיין ל-84% מהארגונים בעולם כיום יש יכולות מיחשוב נייד, כי הם מבינים שתחום זה מביא להם לייעול ולחסכון במשאבים".
מגמה שכבר החלה להשפיע בצורה חזקה על עולם התקשורת הניידת, וצפויה להימשך ב-2010, אמר וואלין, היא ה-"הצטרכנות". "ככלל, התקשורת משתנה והופכת להיות מוצר צריכה, יותר ויותר אישית, ו-'מתפרקת' לרכיבים. יש מיזוג הולך וגדל בין עולמות התקשורת, הניידים ובין ה-IT: טכנולוגיות התקשורת הופכות להיות מונחות צרכנים, להבדיל מהמערכות מונחות ארגונים, אבל הן חוזרות לארגונים כי שם משתמשים בהם הכי הרבה".
העתיד, תיאר וואלין, יהיה בתקשורת מבוססת ניידות, קישוריות ותוכן. הוא הסביר זאת בדוגמה של חברו האנליסט "ג'ף", שאם אינו שותה קפה כל שעתיים, הוא מתחיל לזעוף. כך, פירט, עד שנת 2015, בכל הרכיבים הניידים יהיו סוכנים שיקשרו פריטי מידע ויעשו עליהם מניפולציות מניבות ערך. בשל התפתחות זו, הסביר, הטלפון החכם של "ג'ף" יחל לחפש ב-GPS מדי שעה ו-45 דקות בית קפה קרוב, "יבדוק" שג'ף פנוי מבחינת לוח הזמנים שלו ביומן, יפנה לבית הקפה הקרוב ב-SMS או בדואר האלקטרוני כדי להזמין לג'ף מקום, וייתחר בין שני בתי קפה סמוכים כדי לראות היכן הוא יכול לקבל עוגיה בחינם, לצד הקפה.
"גרטנר צופה מיזוג בין עולמות התוכן והתקשורת", אמר וואלין, "והשאלה אינה רק טכנולוגית, אלא גם תרבותית. בכל מקרה, המגמה תצמח משמעותית בשנים הקרובות, ובעיקרה תהיה מבוססת על היבטים של תוכן ממקורות שונים, אבטחת מידע, אמינות, וזיהוי חד-חד ערכי". הוא הוסיף, כי ה-"חוכמה" תהיה בחיבור בין מקורות מידע המגיעים מבסיסי נתונים רבים ומגוונים, בערוצי תקשורת שונים, שהקישור ביניהם נעשה בין מכשירים ניידים שונים, וסופם הוא הנעת הבעלים שלהם לפעולה אחת בעלת ערך.
מגמות נוספות הצפויות בעולם התקשורת, אמר וואלין, הן וירטואליזציה של רשתות התקשורת וירידה בעלויות של רשתות התקשורת. כך, אמר, עד 2012, עלויות ניטור הרשת יירדו במחצית מדי שנה, עלויות ניהול רשתות WAN ירדו ב-66% בשנים הקרובות, ועלויות פס רחב לארגונים ירדו ב-8%-12% מדי שנה בשלוש השנים הבאות.











תגובות
(0)