בכיר בנט-אפ: "EMC כבר לא המתחרה הגדולה – אלא ספקיות הענן"

לדברי אלכס וולנר, סגן נשיא בכיר, נט-אפ, "אנו נמצאים במצב של שו-תחרות (Coopetition) עם כל ספקיות מחשוב הענן - הארכיטקטורה שלנו טובה יותר ואנו מובילים באחסון מבוסס פלאש"

אלכס וולנר, סגן נשיא בכיר בנט-אפ ומנכ''ל החברה לאזור EMEA. צילום: טוויטר

"ספקיות האחסון המסורתיות, ו-EMC בראשן, כבר אינן המתחרות העיקריות שלנו, אלא ספקיות הענן הציבורי. אמזון (Amazon) עם AWS הוא האויב, הוא הפיל הגדול בחדר – ואנו מקיימים עם כולן יחסים של שו-תחרות (Coopetition – הלחם מילים של cooperative ו-competition )", כך אמר אלכס וולנר, סגן נשיא בכיר נט-אפ (NetApp).

וולנר, מנכ"ל ענקית האחסון לאזור EMEA (ראשי תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה), התראיין לאנשים ומחשבים בביקור שערך בארץ השבוע. לדבריו, "אתגרי המנמ"רים רבים ומגוונים. עליהם לספק אג'יליות ל-IT, וליצור ערך עסקי לארגון. זה גורם להם להיות לחוצים. שוחחתי באחרונה עם 'צייד ראשים' בכיר, שאמר לי כי הוא מחפש מנמ"רים יותר מאשר הוא מחפש אנשי מכירות. זה קורה כי יש הבנה שה-IT הוא המבדיל בין חברות, והגורם ליתרון תחרותי".

"על המנמ"ר לצמצם את הוצאות ה-IT שלו", אמר וולנר, "והוא יעשה זאת על ידי הטמעת תשתיות ואפליקציות שמאפשרות מיכון, שתוביל להפחתת הוצאות התפעול. כוח האדם והמשאבים שיתפנו – יוקדשו ליצירת חדשנות וערך מוסף. בנוסף, עליו להבין שהמציאות החדשה יותר מורכבת –  זה לא רק תשתיות אלא גם תהליכים ואנשים".

ניהול המידע שהוא נכס

"אנו מספקים ל-IT אג'יליות, גמישות, עם אגנוסטיות לחומרה ולאפליקציות", אמר וולנר, "לצד טיפול במידע, שהוא הנכס הארגוני הקריטי. ארגונים מקבלים ערך רב מהמידע, הן לטובת תפעול טוב של תהליכים והן אודות הלקוחות שלהם".

לשאלה אודות המתחרות, השיב וולנר כי "אנו מכבדים את כל השחקנים במגרש האחסון. טוב שיש מתמודדות חדשות, שמעוררות את התחרות. שתי חברות שהיו ראשונות לפעול בעולם האחסון בפלאש (Flash) – כבר לא קיימות. נט-אפ ו-EMC החלו באיחור והתקדמו. כך, רכשנו את SolidFire מהבולטות בשוק אחסון מבוסס פלאש – וכיום אנו מובילים בעולם בתחום".

"טכנולוגיית הפלאש משנה את כללי המשחק. היא נתפסת כטכנולוגיה יקרה. אולם מחירה פחת משמעותית, ובמונחי עלות-תועלת, הנעת חדשנות, שיפור התפעול והיעילות – היא מניבה הרבה יותר ערך מאשר עלותה".

"לגבי השחקניות הצעירות באחסון, ארגונים אמנם רוצים חדשנות – אך אינם רוצים להחליף את המערכות הקיימות", ציין. "EMC היא אויב מכובד, אנו מכירים ומתחרים שנים רבות. פשוט, הטכנולוגיות שלנו טובות יותר. אנו ממשיכים לקחת מהם נתח שוק – למרות הרכישה של דל (Dell). את דל לכשעצמה, כמעט ואיננו רואים. שחקניות תשתיות HyperConverged – אוכלות רק מעט נתח מהעוגה".

המענה שלנו, אמר וולנר, "נשען על שלוש רגליים. האחת בעולם הפלאש, השניה בשותפויות, דוגמת FlexPod עם סיסקו (Cisco) ו-VMware, או עם אמזון, גוגל (Google) סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft). רוב השותפות הן גם מתחרות שלנו במקומות אחרים. הרגל השלישית היא בהשקעה בפיתוח. המתחרות הגדולות הן ספקיות הענן, אבל הארכיטקטורה שאנו מציעים לארגונים היא מענה טוב למאבק".

שם המשחק – ענן היברידי

"ענן היברידי זה שם המשחק", הדגיש וולנר. "עד 2020 מחצית התוכנה בארגונים תמשיך להיות ברישוי מסורתי. מה שאנו מציעים ללקוחות הוא יכולת בחירה: בנה עימנו ענן פרטי או היברידי, או לך לציבורי ואת המשאבים תחלק בין חצר הבית והענן – על הפלטפורמה שלנו. לא נאמר ללקוח מה לעשות. ארגונים נעים לענן ואנו מסייעים להם לנייד נתונים בין שלושת סוגי העננים, ולהטמיע את שכבת התוכנה שלנו באחסון בכל מקום ובכל מערכת IT – לא משנה היכן היא נמצאת".

בעולם אבטחת המידע, ציין וולנר, "נדרשת גישה הוליסטית. אנו מספקים הרבה הגנה עם הצפנה ו-SnapShot, לטובת שחזור מהיר. הטכנולוגיה מאפשרת להימנע מלנהל מו"מ עם האקרים במקרה של 'חטיפת' המידע על ידי כופרה. הארכיטקטורה שלנו מספקת הגנה טובה על המידע. בנוסף, יש לנו שותפויות עם ספקיות אבטחת מידע".

רק בישראל

וולנר אחראי על 125 מדינות ואומר כי "ישראל חשובה לנט-אפ בשני היבטים. האחד, מידת החדירה בשוק. אנו בעמדה בה לא ירחק היום שנוביל פה. הסיבה השניה היא שהלקוחות הישראליים חדשניים ומניעים את הטכנולוגיה שלנו לקצה. הסניף הישראלי, בראשות שלומי פרייס, עושה עבודה טובה, יש לאנשים רצון להוביל ואנרגיה טובה, יש פה מרכז מו"פ, על בסיס סטארט-אפ שרכשנו".

וולנר סיים עם המלצה למנמ"ר הישראלי: "למנמ"רים רבים אין תשוקה לתשתיות, אז לכל הפחות, שישימו בתשתיות שכל. המנמ"רים נדרשים ליישם אג'נדה עסקית מורכבת בארגונים שלהם, וחובה שהתשתיות יתמכו בכך. אנו מספקים תשתיות לניהול מידע, והן מסייעות למנמ"רים. בנוסף, במסגרת המסע הדיגיטלי שעליהם לעבור, אסור להם לשכוח את האנשים. מי שלא יטפל באנשים – ימצא עצמו עם טכנולוגיות נפלאות שלא שוות דבר ואינן פועלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים