הפנים החדשות של קבוצת אמן
ראיון עם מיכל גרוטס, מנהלת שיווק ומרקום בקבוצה
לאורך 35 שנות פעילות בשוק ה-IT הישראלי רכשה לעצמה קבוצת אמן מחשבים מעמד של חברה מקצועית ויציבה המציעה מגוון רחב של פתרונות, שירותים ומוצרים בתחום התוכנה. בעקבות התרחבות הקבוצה, המתבטאת ברכישת חברות בשוק הישראלי, פריצה לחו"ל וגיוס עובדים מקצועיים חדשים, עוברת אמן בימים אלה תהליך של מיתוג מחדש. פגשנו את מיכל גרוטס – מנהלת השיווק והמרקום של הקבוצה לשיחה על מהלך זה
מדוע דווקא כעת הוחלט על מיתוג מחדש של הקבוצה ושינוי הלוגו?
"אמן היא מותג חזק, ותיק ומוכר בשוק ה-IT, אך הנהלת הקבוצה חשה שמיתוג החברה והלוגו שלה, כמבטא מיתוג זה, דרשו טיפול משום שלא תאמו את התפתחותה הדרמטית של הקבוצה בשנים האחרונות. הרכישות האחרונות, ההתמודדות עם פרוייקטים גדולים ומורכבים בתחומים רבים, הפעילות הבינלאומית והעיסוק בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות ביותר, גרמו לצורך ברענון המותג ובהתאמתו לרוח התקופה.
חשוב לציין שהמהלך נעשה לאחר חשיבה מעמיקה משום שאנו רוצים בראש ובראשונה לשדר ללקוחותינו יציבות ומקצועיות. לא בחרנו בלוגו מהפכני מדי, בכדי לסמל שאנו לא משתנים אלא מתעדכנים…"
מה מסמל הלוגו החדש שנבחר לקבוצה?
"הלוגו החדש מסמל כאמור את התנופה שעוברת הקבוצה בשנים האחרונות, המתבטאת בשמירה על עסקי הליבה הוותיקים, יחד עם רכישת החברות המתמחות בתחומים משלימים, כמו אבטחת מידע, תשתיות, הנדסה ועוד. בשנה האחרונה רכשה אמן את חברת ארטנט, חלק מפעילות חברת קסור והרחיבה את פעילותה בחו"ל, דרך חברות בנות. חברות אלה מצטרפות לחברות אחרות שנרכשו על ידינו במרוצת השנים והופכות לחלק אינטגרלי מהקבוצה. הלוגו החדש בא לתאר טוב יותר את היות אמן קבוצה המאגדת מספר רב של פתרונות IT תחת קורת גג אחת ואת הפיכתה של הקבוצה לחברה גלובלית, המייצגת בארץ פתרונות מובילים מחו"ל.
מכיוון שהלוגו שלנו כל כך מוכר וותיק, היה לנו חשוב לשמר משהו מהזהות החזותית ולכן נשארנו עם צבעי הכחול והתכלת. בלוגו עצמו בחרנו להוריד את המילה "מחשבים" – שאפיינה מאוד את שנות השמונים. כקבוצה המייצגת כיום רבים מבין יצרני התוכנה המובילים בעולם וכחלק ממעבר המשק הישראלי להשתייך לשוק הגלובלי, החלטנו לעבור לכיתוב לועזי המבטא גם את פריסת הקבוצה במשרדיה מחוץ לישראל. הקשת מעל לשם החברה מסמלת את המגוון הרחב של הפתרונות תחת קורת גג אחת וגם את הבית אותו הקבוצה משמשת עבור עובדיה".
כיצד טיפלתם בנושא עם החברות השונות שהצטרפו לקבוצה?
"לא כולם זוכרים, אבל מלבד שתי הרכישות האחרונות, רכשה אמן בעשורים האחרונים מספר חברות – ITCON, WideLink, Pamam–SCP ואחרות, כולן נטמעו בצורה מושלמת בתוכה. מכיוון שכל החברות הנרכשות מוכרות מאוד בתחום עיסוקן, מדיניות החברה היתה ועדיין כזו הדוגלת בשמירת השם והלוגו של החברה הנרכשת .רק בפרספקטיבה ולאחר תקופת זמן משתנה מתקבלת החלטה האם לבצע הטמעה מלאה מבחינת המותג.
רוב החברות יאוחדו כעת תחת הלוגו החדש, וייהנו מעוצמת ההשתייכות לקבוצה, כאשר אזכור הפעילות יופיע כתיאור תחת הלוגו. כך לדוגמה, Pamam-SCP המאגדת את תחום תיכנון ממשקי המשתמש ואת הסטודיו לעיצוב גרפי, תהפוך בקרוב ל-Aman UI & Design.
מי עיצב את הלוגו החדש?
"הלוגו החדש וכל מה שסביבו עוצב בכישרון רב ע"י איריס בנדק, ארט דירקטורית בסטודיו לעיצוב באמן, שהוא כאמור חלק מ-Pamam-SCP.
לסיכום, אני מאמינה שלקוחות מחליטים לרכוש מוצר או להתקשר עם חברה לא רק על סמך מחיר ותועלת כי אם גם על רקע ערכים של מקצועיות, נאמנות. ערכים אלה, שתמיד היו נר לרגלי הקבוצה, יקבלו ביטוי חזותי טוב יותר כעת".










