מטא מעריכה: 10% מההכנסות שלנו מגיעות מהונאות

לפי מסמכים של החברה, שנחשפו על ידי רויטרס, היא מרוויחה 16 מיליארד דולר בשנה מקמפייני הונאה ● היא מעריכה שבכל יום מוצגים למשתמשים כ-15 מיליארד פרסומות, שמוגדרות ב-"רמת סיכון גבוהה" כהונאות

לא מעט הכנסות מהונאות. מטא.

מטא העריכה בשנה שעברה כי היא תרוויח 16 מיליארד דולר, שהם 10% מההכנסות השנתיות שלה, מהונאות ומפרסום מוצרים אסורים – כך לפי מסמכים פנימיים של החברה, שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס ופורסמו אתמול (ש').

המסמכים, שנוצרו על ידי מחלקות שונות במטא, אף מראים שבמשך לפחות שלוש שנים לפני פרסומם, מיליארדי המשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ היו חשופים להונאות אי-קומרס, והחברה נכשלה במניעת הפרסום שלהן בפלטפורמות שלה. על פי אחד המסמכים, שמתוארך לדצמבר אשתקד, הוצגו למשתמשים בכל יום כ-15 מיליארד פרסומות למוצרים, שמוגדרות ב-"רמת סיכון גבוהה" כהונאות. מסמך אחר מעלה שרק מהקטגוריה הזאת היא מרוויחה כשבעה מיליארד דולר בשנה.

עוד מצוין בדיווח כי במקרה שהמשתמש לוחץ על הלינק שכלול בקמפיין ההונאה, יש סבירות גבוהה יותר שהוא יראה מודעות שתפקידן להונות אותו – עקב מערכת ההתאמה האישית שיש למטא של מודעות למשתמשים.

מטא מחזיקה בנוסף במערכת שתפקידה הוא להעריך האם הקמפיין הפרסומי מהווה הונאה. המערכת מורידה את הקמפיין מהאוויר רק במקרים שבהם היא מעריכה ב-95% ומעלה שאכן מדובר בהונאה. במקרים אחרים, שבהם מטא חושדת באחוזים פחותים יותר שמדובר בהונאה, היא תגבה מהמפרסם סכום גבוה יותר עבור המודעה.

מטא: "נקודת מבט סלקטיבית ומסולפת"

דובר מטא, אנדי סטון, מסר לרויטרס כי המסמכים שהסוכנות פרסמה "מציגים נקודת מבט סלקטיבית, שמהווה סילוף של הגישה של מטא להונאות". הוא הוסיף שבשנה וחצי האחרונות, מספר הדיווחים של משתמשים על הונאות צנח ב-58%, והחברה הסירה מהפלטפורמות שלה יותר מ-134 מיליון הודעות שהתגלו כהונאה.

נכון לעכשיו, אין ברוב מדינות העולם המערבי חקיקה או תקנות רגולציה רלוונטיות ועדכניות, שמגינות על האזרח מפני פרסומות כאלה – וזאת סיבה מרכזית לכך שהן נפוצות. גם כאן, למרבה הצער, הטכנולוגיה והמנצלים אותה לרעה נמצאים הרבה לפני הרגולציה.

עידן רינג, סמנכ"ל קהילה וחברה באיגוד האינטרנט הישראלי.

עידן רינג, סמנכ"ל קהילה וחברה באיגוד האינטרנט הישראלי. צילום: עדו לביא

בעקבות החשיפה של רויטרס יצאו באיגוד האינטרנט הישראלי נגד מטא. עידן רינג, סמנכ"ל קהילה וחברה באיגוד, אמר כי "הדו"ח הפנימי של החברה מצא כי מדי יום מתפרסמים בפלטפורמה 22 מיליארד ניסיונות הונאה אורגניים. המסמכים האלה – שאנשי מטא כתבו בעצמם – מגלים שמדי יום הפלטפורמה מציגה למשתמשים שלה ברחבי העולם 15 מיליארד מודעות בתשלום עבור הונאות ועוקצים".

"המסמכים גם מגלים כי כדי 'להרתיע' מפרסמים של הונאות, מטא החלה לגבות מחיר גבוה יותר ממי שפרסם מודעות שזוהו כבעלות 'סיכון גבוה'. כלומר, היא בעצם מכניסה יותר ממודעות של הונאות", הוסיף.

לדברי רינג, "חשיפת המסמכים הפנימיים מראה שבניגוד לטענת החברה, היא בהחלט מודעת להיקף השימוש לרעה בפלטפורמה שלה בידי עבריינים ברחבי העולם – וגם מכניסה מכך הון עתק. המסמכים גם חושפים את אוזלת היד של רשויות ומדינות ברחבי העולם בהתמודדות עם התופעה ועם תאגידי הטכנולוגיה הגלובליים רבי העוצמה. אנחנו קוראים למחוקקים ולרשויות להפסיק להתעלם מהפגיעה בציבור האזרחים בישראל באמצעות הפלטפורמות של מטא, ולדרוש ממנה פעולה תקיפה ושקופה בטיפול בהפצת ההונאות הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים