אינסטגרם הצטרפה למועדון ה-3 מיליארד משתמשים

החברה הכריזה על עדכונים נרחבים באלגוריתם ובממשק ● אדם מוסרי, ראש אינסטגרם, חשף שינויים אסטרטגיים לעתיד: הפלטפורמה תתמקד בשיפור יכולות ההמלצות ובשליטה טובה יותר של המשתמשים על סוגי התוכן שהם צורכים

חצתה ציון דרך מרשים של 3 מיליארד משתמשים. אינסטגרם.

הרשת החברתית אינסטגרם הודיעה כעת כי חצתה ציון דרך יוצא דופן, לאחר שהגיעה לשיא של 3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים (MAU). בכך הופכת אינסטגרם לאפליקציה השלישית של חברת מטא (Meta), יחד עם פייסבוק ו-ווטסאפ, המגיעה לרף חסר התקדים הזה, ומחזקת את מעמדה של ענקית המדיה החברתית והטכנולוגיה כמובילה בשימוש הכללי בפלטפורמות חברתיות.

המספר המרשים משקף כי יותר משליש מכלל האנשים החיים בעולמנו נכנסים לאפליקציה מדי חודש. הנתון מקבל עוצמה רבה אפילו יותר כשמביאים בחשבון שהאפליקציות החברתיות של מטא אינן זמינות לציבור בסין – המדינה השנייה המאוכלסת ביותר בתבל – וכמו כן גם אזורים הרבים שעדיין חסרי גישה לאינטרנט.

מעניין לציין כי סטטיסטית, הודו היא המובילה את רשימת המדינות עם מספר המשתמשים הגדול ביותר באינסטגרם, עם 472.6 מיליון משתמשים. אחריה נמצאות ארצות הברית (179.9 מיליון) וברזיל (147 מיליון). נתונים מראים כי משתמשי אינסטגרם מבלים בממוצע 33.9 דקות ביום באפליקציה.

הכל בזכות ה-Reels

ההישג הנוכחי מגיע בעקבות צמיחה משמעותית; אינסטגרם חצתה את רף 2 מיליארד המשתמשים ב-2022. "המסע" של הפלטפורמה החל באוקטובר 2010 והיא נרכשה בידי מטא (אז פייסבוק) ב-2012 תמורת מיליארד דולר – עסקה שעוררה בזמנו ביקורת כיוון שבימים ההם האפליקציה נועדה לשיתוף תמונות בלבד ורבים לא ראו לה עתיד כרשת חברתית שוקקת – ורווחית במיוחד.

אלא ש-מטא שינתה את הצפי הזה – התורם העיקרי לצמיחה המהירה של אינסטגרם בשנים האחרונות הוא פיצ'ר ה-Reels, שהיא הוסיפה לפלטרפורמה, והושק באוגוסט 2020, במטרה להתחרות בטיקטוק (TikTok) עם אופציה לפרסום סרטוני וידיאו קצרצרים שנעלמים בחלוף הזמן. ב"אינסטה" התכונה – ש"הושאלה" למעשה בסנאפצ'ט – מאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים קצרים באורך של עד 3 דקות, תוך שימוש באפקטים, כלי עריכה ומוזיקה מהספרייה של אינסטגרם.

"אינסטגרם תוסיף להתמקד באזורי הליבה שאיפשרו לה לצמוח"

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם.

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. צילום: וויקיפדיה

לרגל ציון הדרך ומניין המשתמשים הנוסק – אדם מוסרי, ראש אינסטגרם, פרסם סרטון ובו הציג את הכיוון העתידי של הפלטפורמה. מוסרי הדגיש את האלמנטים המרכזיים שהובילו להצלחת הפלטפורמה וציין כי "אינסטגרם תוסיף להתמקד באזורי הליבה שאיפשרו לה לצמוח בצורה כזו במשך השנים האחרונות: הודעות ה-DM, סרטוני ה-Reels והמלצות התוכן". בהמשך דבריו, התייחס מוסרי לאופן שבו האלגוריתם ישתנה ואמר: "אינסטגרם בוחנת כעת כלי חדש, שיעזור לאנשים לקבל יותר שליטה על התכנים שהם רואים בפלטפורמה – באלגוריתם של ה-Reels תחילה, ובהמשך באזורים נוספים". הוא הוסיף והסביר כי הכלי החדש "יעניק לאנשים אפשרות להוסיף או להסיר נושאים ותחומי עניין, וכך יאפשר להם להשפיע מאילו עולמות תוכן ירצו לראות יותר או פחות סרטונים".

בנוסף לעדכוני האלגוריתם, החברה הכריזה על שינוי עתידי בממשק המשתמש (UI) שלה. במסגרת עדכון זה, אינסטגרם מתכננת לשנות את סרגל הניווט התחתון. כפתור ה-DM יעבור מחלקו העליון של המסך לתחתון, ובכך יהפוך לנגיש בקלות יחד עם כפתורי עמוד הבית (Home feed) ו-Reels. עדכון ממשק זה נועד להתאים יותר לדפוסי השימוש המודרניים בפלטפורמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים