בתו של ביל גייטס גייסה 30 מיליון דולר למנוע לחיפוש מוצרים
פיה, שפובי גייטס יסדה עם שותפה לחדר מסטנפורד, מציעה חיפוש דילים בשיטה חכמה יותר ממנועי חיפוש מסורתיים ● לא פלא שבגוגל עוקבים אחרי החברה, שלכדה את תשומת הלב של מפורסמים, ובעיקר מפורסמות
פובי גייטס, ביתם הצעירה של מלינדה וביל גייטס, ממייסדי והמנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט, הלכה בעקבות הרוח שספגה בבית והפכה ליזמית. גייטס בת ה-22 ייסדה יחד עם סופיה קיאני, שותפה שלה ללימודים ולחדר באוניברסיטת סטנפורד, את הסטארט-אפ פיה (Phia), שפיתח מנוע חיפוש מבוסס AI לעולם הקניות. לפני ימים אחדים פורסם כי החברה גייסה 30 מיליון דולר.
פיה היא חברה שנוסדה ב-2023 ולכדה את תשומת הלב של דמויות מפורסמות כמו כוכבת הריאליטי קיילי ג'נר, שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית התפעול והדמות מספר 2 במטא, והדוגמנית ושדרנית הטלוויזיה היילי ביבר. החברה לכדה גם את העין של המתחרה הגדולה שלה בעולם מנועי החיפוש, גוגל.
הגיוס בוצע לפי שווי של 180 מיליון דולר ומגיע שלושה חודשים בלבד לאחר שפיה גייסה סכום נמוך בהרבה – שמונה מיליון. מדובר בקצת יותר מרבע מהסכום שגויס בסבב הנוכחי.
היזמות של גייטס וקיאני החלה להתגלגל בסטנפורד, שם הן למדו בינה מלאכותית והתנסו בכלים שונים של GenAI. בהתחלה הן עבדו על מיזם בשם "טמפון הבלוטות'", שבסופו של דבר כשל, אולם מענק של רבע מיליון דולר מתוכנית היזמות החברתית של סטנפורד סייעה להן להשקיע את מלוא זמנן בפיתוח פיה ולעבור לניו יורק. ההורים של הבת הצעירה למשפחת גייטס אמנם אהבו את הרעיון והאבא הביע בו תמיכה פומבית, אבל הוא לא השקיע בחברה, והמליץ לה לעשות אותו כפרויקט צד, ולא במקום הלימודים. בסופו של דבר היא השלימה את התואר בשנה שעברה, ואז התפנתה לפיה בפול טיים.
האם פיה תתרחב מעבר לעולם הקניות?
מה פיה עושה? במקום להקליד איזה מוצר מחפשים במנוע החיפוש ואז לגלול במשך דקות ארוכות, משתמשים יכולים לבקש ממנוע החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית שלה למצוא את המוצר במחיר הטוב ביותר, להשוות עסקאות ולעקוב אחר מבצעים והנחות שפלטפורמות שונות מציעות.
מומחים אומרים כי ייתכן שההשפעה של פיה והטכנולוגיה שלה לא תסתכם בעולם הקניות, אלא היא יכולה לגלוש מעבר אליו ולנסות לקחת נתח שוק לא קטן מגוגל. זאת, מאחר שלדבריהם, המוצר שלה "מרגיש יותר כמו בן לוויה חכם מאשר כמו הרחבה של דפדפן". אלא שכרגע היא מסתפקת בעולם הקניות ומעוניינת להפוך לברירת המחדל של קמעונאים.











תגובות
(0)