ה-"פופאי" הישראלי שמקדם את תחום הטלה רפואה בארצות הברית
מערכת ה-Voice AI של פופאי הלת' מתמללת ומנתחת שיחות טלפון, ובכך ממלאת את "האזור המת", שמהווה 65% מהאינטראקציה עם מטופלים בארצות הברית
פופאי הוא לא רק מלח, אלא גם רופא. או, יותר נכון, חברה שמסייעת לתחום הרפואה. הכירו את פופאי הלת' (Popai Health) – חברה שייסדו בשנה שעברה אייל גוריון, שמשמש כמנכ"ל, מיכאל לטר, סמנכ"ל המוצר, ואלעד לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה פלטפורמת AI לטלה רפואה – ניהול שיחות בין מטופלים לאנשי סגל רפואי בארגוני בריאות בארצות הברית.
פופאי הלת' פועלת בתת תחום בשוק הבריאות הדיגיטלית, שנאמד ב-43 מיליארד דולר, נכון ל-2025, עם צמיחה שנתית של כ-20%. בארצות הברית, שיחות טלפוניות הן כלי מרכזי בתקשורת בין הסגל הרפואי למטופלים – הן מהוות 65% מהאינטראקציה ביניהם, אך אחוז גבוה מהן לא מתועדות. זה מהווה "אזור מת" (Blind Spot), כשהמשמעות היא איבוד מידע קליני חשוב, בזבוז אלפי שעות לארגוני הבריאות עקב הצורך בתיעוד ידני, ופספוס התראות מקדימות למחלות וסיבוכים מסכני חיים.
כדי להתמודד עם האתגר הזה, פופאי הלת' מציעה פתרון מבוסס זיהוי קול, שמשלב בינה מלאכותית יוצרת והופך את שיחות הטלפון למאגר עשיר של דאטה רפואית. מערכת ה-Voice AI שלה מאפשרת לסגל הרפואי לעבור ממודל תגובתי ממוקד בעיה לגישה פרו-אקטיבית, שכוללת זיהוי ואבחון מוקדם. המערכת מתמללת את כלל השיחות הטלפוניות עם המטופלים, מנתחת את המידע בזמן אמת לפי הקשר קליני ומפיקה תיעוד אוטומטי שתואם לנהלי הארגון. כמו כן, היא מזהה דפוסי סיכון רפואיים ומתרגמת אותם מיידית לתובנות מותאמות אישית ופעולות טיפוליות, שמבטיחות את מעורבותם של גורמים קליניים רלוונטיים. בכך היא מוודאת שאף מטופל לא "נופל בין הכיסאות" – החל ממעורבות רופאים במצבי החמרה ועד להיענות לתרופות.
בפופאי הלת' אומרים כי הפלטפורמה שלה ניתנת להטמעה פשוטה, ללא שינוי בדפוסי התנהגות של הסגל הרפואי, משפרת את יעילותם של הצוותים בכ-20% וחוסכת להם מעל שעת עבודה ביום, באמצעות תיעוד אוטומטי מלא. כל זאת תוך שמירה על פרטיות המטופלים ועמידה בסטנדרטים הרגולטוריים המחמירים ביותר.
החברה נחשפה בחודש שעבר עם גיוס של 11 מיליון דולר. על הלקוחות הפוטנציאליים שלה נמנים בתי חולים ומרפאות גדולות.











תגובות
(0)