"השירות הממשלתי דרך סוכני AI צריך לעבור גם למגזר המוניציפלי"

"יש לממשלה אסטרטגיה שלמה, שמובלת על ידי מערך הדיגיטל הלאומי, והיא צריכה להגיע גם לרשויות המקומיות", אמר שלי מחרז, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנכ"ל תחום ה-AI ב-SQlink

שלי מחרז, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנכ"ל תחום ה-AI ב-SQlink.

"אין ספק שאנחנו רואים התקדמות באופן שבו האזרחים מקבלים שירותים מהממשלה, בעיקר דרך הדיגיטל ובגלל סוכני הבינה המלאכותית. יש אסטרטגיה שלמה, שמובלת על ידי מערך הדיגיטל הלאומי, והיא צריכה להגיע גם לרשויות המקומיות. אנחנו עוד צריכים שזה ינוע קדימה", כך אמר שלי מחרז, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנכ"ל תחום ה-AI ב-SQlink.

מחרז היה אחד הדוברים שהשתתפו בכנס השנתי AI-eGOV-25 של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים, בשיתוף מערך הדיגיטל, באולם לאגו שבראשון לציון. כותרת דבריו הייתה "אזרח אחד, סוכן אחד, ממשלה אחת", והוא דיבר בהם על השילוב של סוכני AI בשירות הממשלה – דבר שקורה כבר עכשיו ומתקדם לעבר השלמת התהליך, לטובת האזרח.

"מה שיש כעת זה מצב שבו לכל משרד ממשלתי יש מערכת אחרת, אזור אישי נפרד וחוויית משתמש שונה. האזרח נאלץ להתמודד עם זה, ולהסתבך עם זה, כי המערכות לא יודעות בהכרח לדבר זו עם זו, ויש בעיה בתיאום ובשיתוף מידע בין משרדי הממשלה. זה צריך להשתנות", אמר מחרז.

הוא הוסיף כי "אני מאמין שמה שהממשלה רוצה הוא לספק את כל השירותים במקום אחד, עם סוכן אחד חכם, שיודע לתת מענה לכל השאלות ולכלל הצרכים של כל אזרח בכל רגע. כדי שהסוכן הזה יוכל לעבוד כמו שצריך, צריך שהוא מחובר לכל המשרדים הממשלתיים ולכל השירותים שאנחנו צריכים, וגם לסוכנים אחרים".

"יש לשאול את האזרחים מה הם רוצים, ולא לומר להם מה הם צריכים"

מחרז קרא "לשאול את הצרכנים של שירותי הממשלה, האזרחים, מה בדיוק הם רוצים, ולא לומר להם מה הם צריכים. התשובה שלהם תהיה: לקבל את הכול במקום אחד, ולא מעניין אם זה רישוי עסקים, תשלום ארנונה, בריאות או שירותי עירייה – ושהכול ייעשה בצורה הכי טבעית שאפשר".

הוא הציג את Gentrix.AI – פלטפורמת הפתרון שמציעה SQlink כדי לספק מענה לנקודת מגע אחת, וגם לזיהוי. "היא מסוגלת להתיישב מעל מערכות השירותים בכל המשרדים הממשלתיים ובכל הרשויות המקומיות, ואנחנו כבר יודעים להתחבר לכלל המערכות הממשלתיות, וכן לייצר שכבה של סוכנים שמחוברת לכל המשרדי", סיפר.

מחרז הזכיר כי "אחד האתגרים המהותיים כיום בהיבט של אספקת שירותים מלאים לאזרח, בנקודת מגע אחת, הוא העברת מידע בין המשרדים, והעובדה שזה דורש חקיקה ותיאום – דבר לא פשוט. אם נוכל לספק, בשפה טבעית, הרשאה למשרדים להעביר מידע ביניהם, כדי שהאזרחים יוכלו לקבל את כל המידע – זה יוכל לעבוד. המערכת שלנו מספקת, בין השאר, נקודת מגע אחת, שמאפשרת, בכל התקשרות מחדש, לקבל את האישור לשיתוף פרטים. אחרי הזדהות קולית, או טקסטואלית, אפשר לבקש מהסוכן לבצע פעולות באופן קולי ו/או טקסטואלי, והוא רץ מעל כל המערך של האזור האישי הממשלתי".

אין למחרז ספק שזה העתיד. "בסופו של דבר, האזרח יקבל שירות 24/7, מתי שנוח לו, עם שקיפות מידע מלאה לאורך כל הזמן. הערכים ברורים, וכאמור, החזון הוא שמשרדי הממשלה יפעלו כישות אחת, עם חיבור לכלל הגופים והמשרדים הממשלתיים. אנחנו מציעים פתרון שהופך את החזון הזה למציאות שאפשר ליישם מחר בבוקר", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים