בניוף מודה: סיילספורס פיטרה 4,000 עובדים והחליפה אותם בסוכני AI
המפוטרים - במחלקת התמיכה והמכירות של החברה ● לדברי בניוף, המהלך אפשר לסיילספורס לענות להרבה יותר פניות ● רק לפני חודשיים הוא אמר שסוכני ה-AI לא נועדו להחליף עובדים, אלא להעצים אותם
מגמת הפיטורים של עובדים בחברות טק והחלפתם בסוכני AI נמשכת. הפעם הגיע תורה של סיילספורס: מנכ"ל החברה, מארק בניוף, הודה כי היא פיטרה 4,000 עובדים במחלקת התמיכה והמכירות שלה, ואת מקומם תופסים סוכני הבינה המלאכותית. מדובר בכמעט מחצית מעובדי המחלקה.
בניוף אמר את הדברים בפרק בתוכנית המופע של לוגאן ברטלט, שעלה לאוויר ביום ו' האחרון. לדבריו, פיטורי העובדים והחלפתם בסוכנים הטכנולוגיים גרמו לסיילספורס לענות ליותר פניות של לקוחות.
"אלה היו שמונה מהחודשים הכי מרגשים בקריירה שלי", ציין בניוף. "עשיתי 'איזון מחדש' של כוח העבודה שלי במחלקת התמיכה. הורדתי אותו מ-9,000 ל-5,000, כי הייתי צריך פחות ראשים".
בניוף ביולי: "בני האנוש לא הולכים לשום מקום"
דבריו אלה של בניוף מנוגדים למה שהוא אמר לפורצ'ן לפני כחודשיים, שסוכני ה-AI לא נועדו להחליף עובדים, אלא להעצים אותם. הוא אף ציין אז כי "בני האנוש לא הולכים לשום מקום" ויצא נגד "נרטיבים מלחיצים" שלפיהם הבינה המלאכותית תביא לאובדן משרות. "אתה צריך את הבן אדם בלופ", הוסיף.
בראיון הנוכחי, המנכ"ל ציין כי "ב-26 השנים שסיילספורס קיימת, היו 100 מיליון פניות שלא ענינו להן, כי לא היו לנו מספיק אנשים. אלא שעכשיו יש לנו סוכני AI שפונים בחזרה לכל אדם שפונה אלינו". לדבריו, כעת, 50% מהפניות שמגיעות לסיילספורס מטופלות על ידי סוכני בינה מלאכותית ו-50% על ידי עובדים אנושיים.
בניוף מדבר בהתלהבות על סוכני AI מזה יותר משנה, ובכנס Dreamforce השנתי של החברה, שנערך בספטמבר אשתקד, הוא השיק את Agentforce – סוכני AI שמנתחים נתונים, מקבלים החלטות ומבצעים משימות, כמו מענה לפניות שירות לקוחות.
לא רק סיילספורס
סיילספורס היא לחלוטין לא חברת הטק היחידה שמפטרת עובדים ומחליפה אותם בבינה מלאכותית: מיקרוסופט הודיעה בחודש יולי כי היא תבצע את סבב הפיטורים הגדול ביותר שלה מאז 2023 ותיפרד מ-9,000 עובדים. הפיטורים יבוצעו, ככל הנראה, במחלקת המכירות – כאמור, תחום שבו סוכני AI כבר מחליפים אנשים בחברות שונות, כמו גם במחלקת משחקי ה-Xbox.
כמה חודשים לפני כן, בפברואר, מטא הודיעה על פיטורים של 3,600 עובדים לטובת הבינה המלאכותית. המנכ"ל, מארק צוקרברג, אף אמר אז כי "הבינה המלאכותית יכולה להיות אפקטיבית כמו מהנדס (עם כישורים ויכולות – י"ה) ברמת הביניים".
עוד חברה שעשתה זאת היא קלרנה, שבימים אלה מבצעת הנפקה בנאסד"ק. חברת הפינטק הודיעה שהיא יישמה סוכני AI שמבצעים את העבודה של 700 עובדי שירות לקוחות.
ויש גם חברת ענק שמתלהבת מסוכני הבינה המלאכותית, אבל לא מפטרת עובדים אנושיים לטובתם – אנבידיה. המנכ"ל, ג'נסן הואנג, אמר בשנה שעברה כי הסוכנים יקפיצו את היכולות של העובדים, ולא יחליפו אותם. בערך כמו שבניוף אמר – ביולי.











לא הייתי מתגאה בפיטורים של 4000 עובדים. טיפה ענווה. 4000 אנשים שאיבדו עבודה, לא בגלל שהם לא טובים, אלא בגלל ש AI יותר זול