מחקר: כלי ה-AI עדיין לא משפיעים על הרווח של ארגונים
הסיבה העיקרית לכך היא שארגונים מתייחסים להטמעת כלי AI כאל שילוב של טכנולוגיה חדשה, והם לא מבצעים המרה כוללת של התרבות הארגונית, מה גם שלרוב אין להם מפת דרכים להטמעת הכלים הללו
קוואנטום בלאק, זרוע הבינה המלאכותית של פירמת הייעוץ האסטרטגי מקינזי, פרסמה באחרונה את דו"ח מצב ה-AI השנתי שלה, שבו היא בחנה כיצד ארגונים מתמודדים עם עידן הבינה המלאכותית במטרה להגדיל את שורת הרווח שלהם.
הדו"ח, שאחד הכותבים שלו הוא הישראלי אלכסנדר סוכרבסקי, מציג תמונה גלובלית שלפיה רוב הארגונים עדיין נמצאים בשלב שבו הם לומדים את כלי הבינה המלאכותית שמוצעים בשוק. בנוסף, בחברות הרבות שכבר הטמיעו כלי בינה מלאכותית ארגוניים, או נמצאות בתהליכים של הטמעה – זה עדיין לא בא לידי ביטוי משמעותי בשורת הרווח, וברוב המקרים זה לא בא לידי ביטוי בכלל.
לצד זה, יש כמה מספרים שצריכים להדאיג את אלה שפותחים את הדלת לשימוש בכלי GenAI בארגונים שלהם, או לפחות לעורר את תשומת ליבם: רק ב-27% מהארגונים בודקים את כל התוכן שמיוצר באמצעותם לפני שהוא נכנס לשימוש. באופן דומה, כרבע מהארגונים שכבר בודקים את התוכן, בודקים רק 20% ואפילו פחות ממנו. זאת, על אף שברורות הבעיות והטעויות שעדיין יכולות לנבוע משימוש לא זהיר.
למה ה-AI לא משפיעה על שורת הרווח?
הסיבה העיקרית, לפי מקינזי, שרוב החברות (יותר מ-80% מהן) עדיין לא רואות השפעה של הבינה המלאכותית על שורת הרווח היא כי ההתייחסות ל-AI היא כאל שילוב של טכנולוגיה חדשה, והם לא מבצעים המרה כוללת של התרבות הארגונית, מה גם שבמקרים רבים, אין להם כלל מפת דרכים להטמעת הכלים הללו.
ההצלחות מגיעות כשההנהלה הבכירה היא זו שמובילה את התהליך, ובכ-28% מהארגונים שבהם ה-AI כן הביאה לרווחיות, המנכ"ל היה מעורב ישירות בהטמעה.
והנה עוד כמה מספרים מהדו"ח: 78% מהארגונים בעולם כבר משתמשים באופן קבוע ב-AI, וב-71% מהארגונים משתמשים באופן קבוע ב-GenAI לפחות בפונקציה עסקית אחת – עלייה של כ-6% לעומת השנה שעברה. באשר לאופן השימוש בבינה מלאכותית יוצרת, 63% מהארגונים משתמשים בה ליצירת טקסט, 36% ליצירת תמונות ו-27% לסיוע בכתיבת קוד.











תגובות
(0)