אחרי חצי שנה בלבד: וונדרפול גייסה 34 מיליון דולר
החברה, שמציעה סוכני AI למוקדי שירות לקוחות במדינות שאינן דוברות אנגלית, סיימה גיוס סיד בסכום הגדול פי 10 מסבב ממוצע בשלב זה
לתחום הלוהט של סוכני ה-AI הצטרפה בתחילת השנה וונדרפול – חברה ישראלית שמפתחת סוכנים כאלה לעולם שירות הלקוחות, במדינות שאינן דוברות אנגלית. היום (ג'), חצי שנה אחרי, הודיעה החברה על גיוס סיד בסך של 34 מיליון דולר. מדובר בסכום מאוד לא שגרתי לגיוס סיד – פי 10 מהסבב הממוצע בשלב זה.
סבב הגיוס הובל על ידי אינדקס ונצ'רס של אלכסנדר וואנג, שגויס באחרונה על ידי מטא כדי לסייע לה לפתח את "הבינה הסופר אינטליגנטית" – ה-"בייבי" החדש של מארק צוקרברג. עוד השתתפו בסבב הקרנות בסמר ו-Vine Ventures.
מאחורי וונדרפול עומדים בר וינקלר, שמכהן כמנכ"ל החברה, ורועי לזר, סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. השניים מביאים איתם ניסיון ביזמות ובפיתוח מערכות תוכנה ובינה מלאכותית, עם התמחות בפתרונות NLP ושירותים ארגוניים. מאחורי וינקלר עומד אקזיט: הוא ייסד את Approve.com – פלטפורמה לניהול אוטומטי של תשלומים לעסקים, שנמכרה לטיפלתי ב-2021. לזר הקים את קאפס, שפיתחה פלטפורמת לוקליזציה מבוססת בינה מלאכותית. מספר העובדים של וונדרפול עומד על 40 – כולם במשרדים בישראל, והיא מצויה בימים אלה בתהליך גיוס מואץ של טאלנטים.
שוק גדול, שחברות רבות מפספסות
סוכני ה-AI של וונדרפול מנהלים שיחות קוליות, צ'טים והודעות מייל עבור מוקדי שירות לקוחות – כאמור, במדינות שאינן דוברות אנגלית. על פי החברה, הפתרון שלה מטפשר "חיסכון משמעותי בעלויות, שיפור השירות והפחתת העומס ממוקדי השירות הקיימים". וונדרפול, נמסר, פועלת בשוק של כ-200 מיליארד דולר בשנה, שחברות רבות מפספסות, כי הן מפתחות סוכני AI לשירות לקוחות בעיקר בשפות המדוברות ביותר, כגון אנגלית ומנדרינית. סוכני ה-AI שלה, לעומת זאת, מותאמים לשפות מקומיות בכל אחת ממדינות היעד, מבינים את בקשות הלקוח ומבצעים פעולות במערכות פנימיות, כמו בדיקת נתונים, עדכון פרטים או הפניה לנציג אנושי בעת הצורך. בחברה מציינים כי המערכת פועלת בענן, מבוססת על מנועי שפה מותאמים לכל שוק, ומאפשרת טיפול בהתאם לשפה, לתרבות ולהרגלי המשתמשים.
עשרות ארגונים כבר נמנים על לקוחות וונדרפול, בהם בזק, והמערכת שלה מטפלת במאות אלפי פניות בחודש. ניר דוד, מנכ"ל בזק, אמר כי "נציגי שירות הלקוחות שלנו מטפלים במיליוני פניות מדי חודש. בחנו עשרות פתרונות טכנולוגיים, וסוכני ה-AI של וונדרפול היו היחידים שעמדו בדרישות שלנו, והצליחו לנהל שיחה טבעית עם לקוחות בדומה לנציגים אנושיים – גם בתהליכים מורכבים, שדורשים אינטגרציה עם מערכות פנימיות".
"כאשר בחנו את מצב עולם הבינה המלאכותית, היה לנו קשה לקבל שמרבית העולם יצטרך להמתין שנים על מנת לקבל פתרונות שכבר זמינים בשוק, בשפות שאותן הוא לא דובר", אמר וינקלר. "האסטרטגיה שלנו פשוטה: לשתף פעולה במהירות עם תאגידים מובילים בשווקים שבהם אנחנו פועלים, לגייס את כוח האדם הטוב ביותר ולהציע ללקוחות חוויית שירות מבוססת בינה מלאכותית מקומית מותאמת אישית".











תגובות
(0)