ורוניס רוכשת חברה לאבטחת מיילים ב-150 מיליון דולר

ענקית הסייבר, הישראלית במקורה, קונה את סלאש נקסט האמריקנית, שמציעה פתרון מבוסס AI לאבטחת דואר אלקטרוני ולצמצום של מתקפות פישינג

רוכשת. ורוניס

ורוניס, הישראלית במקורה, הודיעה אמש (ג') כי היא רוכשת את סלאש נקסט – סטארט-אפ מארצות הברית, שמאבטח מיילים ופועל נגד פישינג. היקף הרכישה לא נמסר, אולם בענף העריכו אותו ב-150 מיליון דולר.

רכישת סלאש נקסט מהווה מהלך משמעותי עבור ורוניס, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 6.369 מיליארד דולר. זאת, מאחר שהיא מאגדת בין עולם אבטחת הנתונים, שבו הרוכשת פועלת, לעולם ההגנה על תעבורת מיילים, שבו פועלת הנרכשת.

ורוניס פיתחה פלטפורמה לאבטחת נתונים מבוססת ענן. זו מאתרת בעקביות נתונים קריטיים בארגון ואיומים – על בסיס מיכון מבוסס בינה מלאכותית. היא מונה כ-2,000 עובדים, רובם יושבים בארצות הברית, ויש לה יותר מ-7,000 לקוחות ארגוניים. ורוניס הוקמה ב-2004 על ידי יקי פייטלסון ואוהד קורקוס – שניהם ישראלים, על מנת לעקוב אחר שינויים שנעשים בקבצים ארגוניים, בניהול הרשאות ובבקשות גישה. כעבור עשור, ב-2014, היא הונפקה, ומאז מצבה הפיננסי אינו חד משמעי: במהלך השנים האחרונות היא הספיקה לאבד עד כשני שלישים מערכה – ולהתאושש. פייטלסון משמש מנכ"ל, יו"ר ונשיא הרוכשת.

סלאש נקסט פיתחה פתרונות מבוססי AI לאבטחת דואר אלקטרוני, לרבות למניעת מתקפות דרך הערוץ הפופולרי על ההאקרים, ולצמצום של פישינג. הטכנולוגיה שלה מבוססת על מודלי חיזוי מבוססי AI, שמשתמשים במגוון טכנולוגיות, בהן ראייה ממוחשבת ועיבוד שפה טבעית (NLP), ודפדפנים וירטואליים – כדי למנוע ניסיונות התחזות ולחסום מתקפות בטרם הן מגיעות למשתמשי הקצה. חשיבותה של הנרכשת עלתה בשנתיים האחרונות, בשל הגידול המשמעותי שעושים התוקפים במתקפות מבוססות הנדסה חברתית, כך שללא מיכון ו-AI, המערכות הקיימות לא מסוגלות להתמודד עם היקפן.

הנרכשת הוקמה על ידי עטיף מושתאק ב-2014. בטרם הקים את החברה, מושתאק עבד במשך שנים רבות בפייראיי, שחלקים ממנה נמכרו לגוגל. בפייראיי, הוא היה מהאדריכלים העיקריים של טכנולוגיית "ארגז החול" לבידוד נוזקות ואיומים. סלאש נקסט גייסה עד היום 40 מיליון דולר ומונה יותר מ-100 עובדים. מושתאק מונה היום לסגן נשיא למדע נתונים בסלאש נקסט.

הרכישה תאפשר ל-ורוניס להציע למנהלי אבטחת מידע בארגונים פתרון מקיף ומוכלל לזיהוי ולתגובה של איומים שמגיעים במייל, כדי לבלום את המתקפות כבר בתחילתן.

"הרכישה – התפתחות טבעית של הפלטפורמה של ורוניס"

פייטלסון אמר כי "הרכישה היא התפתחות טבעית של הפלטפורמה שלנו, והיא מרחיבה משמעותית את ההיצע הכולל שאנחנו מציעים. על ידי חיבור הנקודות בין דוא"ל, זהות ונתונים, נגדיל באופן דרמטי את הערך של שירות ה-MDDR (ר"ת Managed Data Detection and Response – שירות לזיהוי דאטה ולתגובה באופן מנוהל) שלנו ונעזור ללקוחות לעצור איומים בתיבת הדואר הנכנס שלהם, שם מתחילות פרצות נתונים רבות".

מושתאק ציין כי "בנינו פתרון מהיר ואוטומטי לעצירת איומים מתקדמים, בכל ערוצי התקשורת. נצטרף למשימה להגן על המידע העולמי ולהעניק ללקוחות הגנה מקצה לקצה – מהנקודה הראשונה של ההתקפה ועד לזו האחרונה".

נתונים של חברות מחקר מעלים כי שוק אבטחת המיילים בעולם צפוי לצמוח משמעותית – מ-5.2 מיליארד דולר השנה ל-10.7 מיליארד ב-2032. שתיים מהסיבות לגידול הן העלייה במתקפות פישינג מבוססות AI והגידול במתקפות מבוססות הונאה עסקית (BEC).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צחי

    הלוגו של ורוניס אצלכם לא מעודכן. הוא שינה צבעים לשחור-לבן. הנה אתר המיתוג המעודכן של החברה: https://brandguides.brandfolder.com/varonis?hsLang=en

אירועים קרובים