המרכז האקדמי דן מתמזג עם המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה

בהודעה שנמסרה לתלמידים ולסגל האקדמי כתבה ההנהלה, כי המרכז ישמור על עצמאותו האקדמית, במסגרת המרכז ללימודים אקדמיים, וכי הוא יפעל כ-"בית ספר דן ללימודי היי-טק" ● לדברי פרופ' ניב אחיטוב, נשיא המרכז, "למרות ההצלחה המקצועית-ארגונית, נתקלנו בקושי להגיע לעצמאות כלכלית" ● המועצה להשכלה גבוהה אישרה את המיזוג, לפי מדיניות הממשלה לאחד כוחות ופעילויות של מכללות אקדמיות כדי לייעל ולחסוך בהוצאות תפעול יקרות

המרכז האקדמי דן בפתח תקווה הודיע הבוקר (א') על החלטתו להתמזג עם המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.

בהודעה שנמסרה בסוף השבוע לתלמידים ולסגל האקדמי כתבה ההנהלה, כי המרכז ישמור על עצמאותו האקדמית, במסגרת המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א), וכי הוא יפעל כ-"בית ספר דן ללימודי היי-טק". בית הספר ימשיך ויתמחה בהכשרה אקדמית ולימודים לקראת תואר ראשון במדעי המחשב, מערכות מידע ניהוליות והמשך ניהול תשתיות מידע. לימודי מינהל עסקים יימשכו כרגיל עד סוף השנה ובשנה הבאה יוחלט על המשך הלימודים במגמה זו, מאחר שבמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה מלמדים מינהל עסקים לתואר ראשון ושני.

המרכז האקדמי דן יפעל במבנה מיוחד שהמל"א הכשיר במיוחד עבורו. הנהלת המרכז האקדמי דן הבטיחה ל-450 הסטודנטים, כי זכויותיהם לא ייפגעו וכי הלימודים יימשכו באותה מתכונת ועם אותם מרצים, רק במיקום אחר, שאינו מרוחק ממקום לימודיהם הנוכחי ונמצא גם הוא בפתח תקווה.

תוכנית המיזוג והתואר שיוענק לתלמידים אושרו על ידי המועצה להשכלה גבוהה. במועצה מציינים שהמיזוג תואם את מדיניות הממשלה לאחד כוחות ופעילויות של מכללות אקדמיות, עד כמה שזה אפשרי, כדי לייעל ולחסוך בהוצאות תפעול יקרות.

במכתב ששלח פרופ' ניב אחיטוב, נשיא המרכז האקדמי דן, לחברי הסגל נכתב ש-"למרות ההצלחה המקצועית-ארגונית והעמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו, נתקלנו בקושי להגיע לעצמאות כלכלית. על מנת להתמודד מול בעיה זו הסכמנו לאחד את המרכז האקדמי דן עם המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, כאשר נמשיך לשמור על אוטונומיה אקדמית במסגרת בית ספר עצמאי ללימודי היי-טק בתוך מל"א". פרופ' אחיטוב ימשיך לנהל את המרכז האקדמי דן גם במסגרת החדשה.

המיזוג יבוצע לאלתר ובמרכז האקדמי דן מסבירים שהמהלך נועד לאפשר לו לגייס תלמידים חדשים לשנה הבאה.

המרכז ללימודים אקדמיים הוקם בשנת 2008 באור יהודה על השלד של שלוחת אוניברסיטת דרבי הבריטית, שסגרה את שעריה באותה השנה. במרכז לומדים כ-4,000 סטודנטים לתארים ראשון ושני במינהל עסקים, חינוך ופסיכולוגיה.

הקמתו של המרכז האקדמי דן הינה תוצאה של יוזמה שבוצעה לפני כשבע שנים על ידי חברות IT והיי-טק ונפתח לפני כשנה וחצי מתוך מטרה להקים מוסד אקדמי ראשון מסוגו בישראל שיכשיר כוח אדם עתידי לתעשיות אלה. בין החברות שיזמו ומסייעות למרכז האקדמי: מטריקס, יבמ (IBM), אינטל (Intel), אמדוקס וחברות רבות אחרות, שסייעו למרכז בעיקר בתכנים, מרצים ומימוש החזון העיקרי של המרכז. במסגרת המרכז מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם התעשייה מהרגע הראשון שבו הסטודנט מתחיל ללמוד.

קהל היעד הראשון של המרכז הוא עובדים מתוך התעשייה שכבר רכשו מיומנויות מסוימות אולם רוצים להתקדם בתוך הארגון שלהם ומחוצה לו. בנוסף, קלט המרכז סטודנטים חדשים שרוצים ללמוד את מקצועות המחשב ומערכות המידע, מבלי צורך ללמוד מקצועות ריאליים אחרים, כפי שמקובל במוסדות אקדמיים אחרים. במרכז לומדים גם תלמידים מהפריפריה ומתקיימים בו קורסים להכשרת חרדים כדי לשלבם בתעשייה, כחלק מהשליחות החברתית שהמרכז נטל על עצמו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפרח צור

    אפשר לעבור לאריאל חצי שעה מפ"ת אוניברסיטה מצויינת עם מדעי המחשב ומנהל עסקים . יתכן וגם יכירו בלימודים קודמים

  2. ישראל פטשניק

    כאשר נשאלתי בזמנו לדעתי אמרתי ליוזמים שאין הצדקה להקמת מרכז אקדמי כזה שהיחודיות שלו מוטלת בספק בעוד שיש לימודי מערכות מידע בכל הגופים האקמיים הקיימים וקורסי הכשרה ספציפיים במכללות וגופים אחרים

  3. איפה הכסף?

    ואיפה לקיחת האחריות? רק כסת"חים הסטודנטים שמעו בשיחה עם הנשיא. הייתי מצפה ממישהו לצאת ולקחת אחריות על הניהול הכושל. אבל רגע, בישראל זה לא מקובל הא?

אירועים קרובים