"קיים קשר ישיר ואמיתי בין ביצועי היישומים להכנסות החברה, שביעות רצון הלקוחות ועוצמת המותג"
ראיון עם בוב פול, נשיא ומנהל תפעול תאגיד Compuware (המיוצגת בישראל על ידי מטריקס) על ניהול ביצועי יישומים – APM
מה המניע העיקרי של ארגונים לאמץ תהליכי ניהול ביצועי יישומים (APM)?
"היישומים הארגוניים הופכים להיות חלק קריטי בתפקוד הארגון. היישומים הפכו למורכבים ושיתופיים יותר, וטכנולוגיות כגון וירטואליזציה וענן מבטיחות יתרון דרמטי מבחינת עלויות וזריזות עבור ארגונים. אלו שינויים מרגשים, אבל יש להם השלכות על ה-IT. ראשית, ביצועי יישומים וחוויית המשתמש הופכים לחשובים יותר מתמיד. ליישומים בהם אנו תומכים יש קשר ישיר ואמיתי להכנסות החברה, שביעות רצון הלקוחות ועוצמת המותג. שנית, היכולת להבטיח אופטימיזציה וביצועים הפכה לקשה מתמיד בגלל המורכבות הגוברת ומספר הגורמים המעורבים באספקת היישומים. למעשה, במקרים רבים מה שאנו קוראים לו 'היישום', למעשה אינו נוצר לחלוטין עד לנקודה בה הוא מגיע למשתמש הקצה".
מהם האתגרים העיקריים בניהול ואופטימיזציה של יישומי אינטרנט ממוקדי לקוח?
"אחד האתגרים הגדולים נובע מכך שהיישומים הם 'חסרי גבול', משמע, היישומים אינם מתקיימים רק במרכז הנתונים. שרשרת האספקה של יישומים נמתחת כיום מהתשתית המסורתית אל תוך האינטרנט, כשחלקים מהם מסופקים על ידי חברות חיצוניות, כגון רשתות אספקת תוכן (CDN) או ספקי מחשוב ענן, תוך שימוש בספקי שירותי תקשורת כדי לספק את התוכן למגוון רחב של מכשירים. המקום היחיד בו יישומים 'חסרי גבולות' אלה נוצרים בשלמותם הם במכשיר הקצה של הלקוח, וכתוצאה מכך מתאפשרת רק שליטה מוגבלת על שרשרת האספקה. אם הביצועים נפגמים אצל כל הגורמים השונים, איכות השירות ואספקת היישומים הכוללת נפגעת והמוניטין של החברה או המותג נפגעים גם הם. אתגר נוסף שקיים הוא ניהול של מגוון הדפדפנים הקיים והמספר הגדל של מכשירים שמאפשרים גישה לאינטרנט. בחינת התאימות עבור כל סוג דפדפן, גרסה, מערכת הפעלה ומכשירים ניידים, גוזלת זמן רב ויכולה להיות יקרה מאוד. אי ביצוע בחינת תאימות מביאה לאובדן לקוחות ולנזק שלא ניתן לתיקון למותג ולהכנסות".
כיצד פתרונות ה-APM של Compuware סייעו לארגונים?
"Compuware מספקת את הפתרון היחיד המקיף את כל שרשרת האספקה של יישומים בנקודת בקרה אחידה. הלקוחות שלנו כוללים 46 מתוך 50 חברות ה- Fortune 500 ו- 12 מ- 20 אתרי האינטרנט הכי פופלאריים בארה"ב. ברבעון האחרון סייענו לאחד מהקמעונאים הגדולים באינטרנט להפחית את זמן הטעינה של עמוד הבית מ- 11.3 שניות ל- 3.4 שניות. הפחתה של זמני פעולות מחשוב וזמני השבתה ב- 50% היא דבר שכיח. לקוח זה זכה לעליה של 9 אחוז במספר מבקרי האתר שהפכו ללקוחות משלמים. שיפור משמעותי זה נוצר בזמן קצר ויצר השפעה חיובית ממשית על העסק, אבל הרווח לטווח הארוך הוא המשמעותי יותר – שימור הלקוחות והמוניטין".
כיצד ארגונים מטמיעים תהליכי APM כוללים?
"ניתן להטמיע תהליכי ניהול ביצועים בזמן קצר, בייחוד אם מאמצים גישה הדרגתית, בה אנשים, תהליכים וכלים משתלבים בתהליך בקצב הניתן לניהול. הצעד הראשון הוא להשיג שקיפות עבור חוויית משתמש הקצה בעזרתה ניתן להיות פרואקטיבי בזיהוי וכימות בעיות ביצועים – לפני שהן יוצרות פגיעה משמעותית בעסק. הצעד השני הוא להעמיק את השקיפות, ולנטר את פעילות המשתמש לאורך כל שרשרת אספקת היישומים (מנקודת הקצה ועד למרכז הנתונים) כדי לקבוע במהירות את מקור הבעיה ולפעול לתיקונה. הצעד השלישי הוא לספק רמות גבוהות יותר של תאימות בין הפעילות העסקית ל- IT באמצעות שיתוף ודיווח לגבי ביצועי יישומים ויעדים עסקיים בזמן אמת".
לקראת אירוע C3









