תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Finance club 2017, יום ה' 26 באוקטובר, מרכז כנסים אווניו, קרית שדה התעופה

"יותר ויותר רואי חשבון לוקחים חלק מרכזי בהנהלות של ארגונים"

22/10/2017 15:56
רו''ח אלינה פרנקל-רונן, סגנית נשיא ויו''ר פורום מנכלים, מנהלי כספים וחשבים, לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"בשנים האחרונות עלתה ההכרה במעמדו של רואה החשבון, כאיש מקצוע מוביל – לא רק בפרקטיקה, אלא אף בניהול. יותר ויותר רואי חשבון לוקחים חלק מרכזי בהנהלות ארגונים ובתפקידי מנכ"לים, מנהלי כספים וחשבים. כמעט מחצית מרואי החשבון, חברי הלשכה – משמשים בתפקידים אלה", אמרה רו"ח אלינה פרנקל-רונן, סגנית נשיא ויו"ר פורום מנכ"לים, מנהלי כספים וחשבים, לשכת רואי החשבון בישראל.

פרנקל-רונן התראיינה לקראת כנס נושאי המשרה והדירקטורים השנתי של לשכת רואי החשבון בישראל. כנס המועדון הפיננסי, בהפקת אנשים ומחשבים, נושא את הכותרת "השדרה הניהולית – מנהלים היום, מעצבים את המחר", וייערך ביום ה' ה-26 לאוקטובר, במרכז כנסים אווניו, קרית שדה התעופה.

לדברי פרנקל-רונן, "הכנס מיועד לציבור רואי החשבון בתפקידי הניהול. נתמקד בסוגיות המורכבות של העולם העסקי והניהולי, במגמות המתפתחות ונהיה שותפים בדיון מול הרגולטורים וקובעי המדיניות במשק".

"הגדלנו מאוד את פעילות הלשכה למען ציבור רואי חשבון", אמרה. "בשנה שעברה חשפנו את הרגולטורים וקובעי המדיניות לערך המוסף שנותנים רואי החשבון בתפקידי הניהול השונים. השנה, נתמקד בסוגיות המורכבות והרגישות יותר: ניהול הסיכונים על ידי הדירקטוריון, התביעות הייצוגיות והנגזרות המאיימות על דירקטורים, מנכ"לים, מנהלי כספים ועל הרואה חשבון המבקר.

בשנים האחרונות יצאו הרבה תקני ביקורת בינלאומיים וישראלים. אני קוראת למנהלים לא לדלג עליהם ולשים לב שבתקנים יש גם התייחסות לנושאי משרה ודירקטורים. לכן, נעמיק בדיון מזוויות מגוונות: לאחר סקירה קצרה, יעלו כמה שאלות: מה בצנרת? האם נדרוש הבנה מעמיקה מכל דירקטור ברזי החשבונאות? האם דירקטור יכול להסתמך על מומחים? מה משמעות המהפכה בממשל תאגידי והגישה לשומרי הסף? מה בין נושאי המשרה המנכ"לים וסמנכ"לי הכספים לבין התקנים החדשים? מהי אפקטיביות הדירקטוריון מהיבטים שונים, וכיצד ההנהלה יכולה להצעיד את הארגון קדימה ליציאה ממשבר"?

שליחותם של רואי החשבון

"לרואי החשבון בתפקידי הניהול בחברות השונות יש שליחות", אמרה פרנקל-רונן, "והיא לסייע בהובלת החברה לצמיחה והשאת רווחיה, ולדאוג ליצירת פתרונות בזמן אפס, תוך כדי תנועה".

"הציפיות ממנהלי הכספים בפרט ומהמנהלים בכלל הולכות ומתרחבות. האחריות על כל נושאי המשרה התרחבה מאוד, אבל העובדה שיותר ויותר רואי חשבון מאיישים משרות של מנכ"לים, מנהלי כספים ודירקטורים, מעידה על כך שהעולם למד להעריך את התרומה שיש לכלים החשבונאיים בבניית ערך מוסף והבאת כלים ביקורתיים לכל ארגון".

"למרות ההאטה במשק", ציינה, "אני מאמינה שהחברות יכולות להביא לצמיחה, ועל המנהלים וסמנכ"לי הכספים להוביל את השינוי. אני קוראת לדירקטורים ולמנהלים להתמקד בעשייה עצמה: לא לחשוש ליזום עסקים, לעסוק יותר בתכנון ואסטרטגיה, בזיהוי תחומים חדשים בארגונים. הכל, תוך שמירה על כללי ממשל תאגידי תקין ובהתאם לחוקים השונים. יש ללמוד ולהתעדכן כל הזמן, כי הידע והלימוד הם 'פוליסת הביטוח' של כל מנהל".

בלשכת רו"ח, אמרה פרנקל-רונן, "חיזקנו את מעמדנו והגענו להישגים. יצרנו את המאגר הטוב והראוי ביותר של רו"ח שמובילים את תחום הכספים".

"במסגרת המועדון הפיננסי בלשכה, אנו לומדים, מחליפים דעות ומסייעים למציאת המשרה הבאה. ייצבנו את מעמדנו בקרב גורמי חוץ וגורמי פנים, כמי שיודעים ומובילים גם את הפן המקצועי, לצד ערכים ואתיקה, אי- תלות. אנו מוכרים כמנהלים שלא פוחדים לעמוד על דעתם, ויודעים לדרוש יישום ראוי ונכון של החוקים והכללים, תוך אזהרת הסביבה".

אירועים קרובים