תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - Axis Innovation

Axis Innovation: כשמשקיעים ויזמים מישראל והעולם נפגשים

16/03/2017 11:16
אומת הסטארט-אפ בפעילות. צילום: Michael Haynavsky

כתב: ניב קליימן

כנס Axis Tel-Aviv של Axis Innovation נערך ביום רביעי האחרון במרכז פרס לשלום וחדשנות ביפו. מרכז פרס, המתנשא בגאון מעל החוף היפה של העיר יפו, היווה תפאורה מושלמת לקהל האירופאי ברובו.

מטרת הכנס הייתה להפגיש בין משקיעים זרים וישראלים לבין יזמים ובעלי חברות סטארט-אפ מישראל והעולם. במהלך יומיים, קיבלו היזמים הזדמנות להציג את החברות שלהם בפני המשקיעים, אשר מצדם קיבלו הזדמנות מצוינת לפגוש את מי שיכולים להיות ה-Unicorn  הבא בהיי-טק הישראלי.

את יומו השני של הכנס פתח שגריר הונגריה בישראל אשר בירך על שיתוף הפעולה בין מארגני הכנס לבין לשכת המסחר ההונגרית אשר דאגה להביא לארץ גם חברות סטארט-אפ מהונגריה.

אוכלוסייה משכילה וטכנולוגית

זו הזדמנות נפלאה לספר שהונגריה היא כר פורה להקמת חברות סטארט-אפ – הרגולציה בה נוחה, העלות זולה ויש בה אוכלוסייה משכילה וטכנולוגית.

חברות רבות הפגינו נוכחות בכנס והמגוון מעיד על כך שהאפשרויות להשקעה, שיתופי פעולה ויצירת קשרים הן רבות. בין החברות שהציגו ניתן היה למצוא את אורנג' אשר בימים אלו מפתחת את תחום החדשנות שלה ופעילה בכ-10 ערים אירופיות. התאגיד הצרפתי מתעניין בחברות סטארט-אפ העוסקות בשירותים לבתים חכמים, זיהוי קולי, מכוניות חכמות וכמו כולם – מחפש מוצר אשר יפנה למילניאלס (ילידי שנות ה-2000).

ההרצאות המעניינות כללו גם את ההרצאה של גלעד ניומן מ-Dale Carnegie – חברת קואוצ'ינג אמריקנית. את ההרצאה שלו פתח  ניומן בניסוי חברתי מעניין וביקש מהנוכחים להציג את עצמם לאדם שיושב סמוך אליהם במספר דרכים. המסקנה? הדרך הטובה ביותר היא לפגוש כל אדם בצורה חברית ומלאת אנרגיה – על פי ניומן, הדבר מוביל לתפוקה טובה יותר ולחיבור חזק יותר בין הנוכחים.

האם ה-Unicorn הבא התגלה?

הפאנלים כללו משתתפים מחברות בינלאומיות כמו Airbnb ,PayPal ו-KLM אשר ודאי גם הן מחפשות תמיד אחר החברה הבאה שיכולה לזעזע את השוק. והיו גם חברות סטארט-אפ מרתקות.

כ-30 חברות ישראליות ובינלאומיות הציגו במהלך הכנס.

לדוגמה, על Hopit שמעתם? שירות ישראלי המציע אפשרות לקבל מידע מדויק (ולעיתים פרטי) שלא ניתן למצוא בגוגל (Google). השירות הוא סוג מקורי של כלכלה שיתופית, אשר בעצם נותן למשתמש אפשרות לספק את המידע הדרוש למשתמש השני בצורה אנונימית ולקבל על כך תמורה.

לסיכום, ניתן להגיד כי האירוע (המתקיים זו השנה הרביעית ברציפות) אכן מאפשר לחברות הסטארט-אפ הזדמנות נדירה. לא כל יום ישנו אירוע קטן יחסית המאפשר ליזמים להציג בפני מעל 50 משקיעים מכל העולם. אנו התרשמנו פעם נוספת כי החברות באומת הסטארט-אפ אינן קופאות על השמרים וכי יש פעילות ענפה ואיכותית. האם ה-Unicorn הבא התגלה שבוע שעבר, על חופה של יפו?

אנחנו נמשיך לעקוב.

לאתר הכנס, רשימת המשתתפים ולאג'נדה, לחצו כאן.

אירועים קרובים