נראו לאחרונה: האפליקציה שתזכיר לכם תכנים מן העבר

זוכרים הסטטוס ההוא שפרסמתם לפני שנתיים בדיוק? ואת הציוץ ההוא שכולם דיברו עליו? ומה לגבי הקליפ הזה, אולי כבר שיתפתם אותו? מבולבלים?! Timehop תזכיר לכם את העבר הווירטואלי שלכם

היום לפני. Timehop

זיכרונות, ממה הם עשויים? רק ממה שהמוח שלנו מסוגל לדלות מאחת המגירות הקטנות הללו שלפתע נפתחות ומספקות מידע.  בעידן המודרני אנחנו ממהרים להעלות תמונות, הודעות סטטוס, לינקים לכל אתר רשת חברתית מזדמן, ופייסבוק (Facebook) בראשם. באותו רגע אנחנו למעשה יוצרים זיכרון לעתיד, ולא משנה אם הוא נשמר באלבום כזה או אחר, או שהוא סתם 'נזרק' כלאחר יד לעמוד הפרטי שלנו.

אז אנחנו נזכרים במקרה הזה? נו, לא תתפלאו אם התשובה שלי תהיה יש אפליקציה לזה, וקוראים לה Timehop – ניתור בזמן, בתרגום חופשי – והיא מתייחסת אל הזכרונות הדיגיטליים שלנו בהיבט מאוד מסוים: מה עשיתם בכל יום נתון בעבר, כמה שנים טובות אחורה.

לאחר הרישום לאפליקציה, שדורש התחברות לפייסבוק, נשאלים המשתמשים מהם השירותים הנוספים אותם רוצים לחבר למאגר הזיכרונות האישי. אפשר לדלג על השלב הזה ולהישאר רק עם פייסבוק לבד, אבל אם רוצים אפשר גם לחבר את החשבון האישי ב-+Google, בטוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram), פורסקוור (Foursquare), תמונות בדרופבוקס (Dropbox) ואילו לגלריית התמונות האישית בטלפון עצמו – ואם יש לכם טלפון עם הרבה מאוד זיכרון אחסון, כנראה שיש שם לפחות כמה תמונות שצולמו כמה שנים אחורה.

כך או כך, גם אם תדלגו על השלב של חיבור חשבונות נוספים, מעבר לברירת המחדל, בעת האתחול הראשוני של Timehop במחשב שלכם, תמיד תוכלו להוסיפם דרך דף הגדרות של האפליקציה שזמין על ידי לחיצה על גלגל השיניים בצד השמאלי העליון של העמוד הראשי. תוכלו באותה מידה לבטל את החיבור לאחת הרשתות, אם משום מה תרצו בכך.

לאחר מכן, מדי יום ביומו, יתחילו הזיכרונות הדיגיטליים שלכם לצוף חזרה אל פני השטח. האפליקציה סורקת בכל יום בבוקר את כל השירותים אליה הרשתם לה להתחבר, ומציגה את כל התמונות, הקישורים וכדומה שהועלו באותו יום. היא מציגה את זה לפי שנים, והשיא שלי, נכון לכתיבת שורות אלו, הוא סטטוס שהעליתי לפייסבוק לפני שש שנים.

מכיוון שמדובר בתכנים שמגיעים לרשתות חברתיות, תוכלו גם לחזור ולשתף אותם אל הרשתות החברתיות השונות. זה דווקא יכול להיות נחמד לשתף חומרים מחדש, במיוחד אם תגלו שאתם אוהבים שוב את מה שהעליתם.

בתחתית עמוד פירוט הזיכרונות מופיעה גם הודעת היום מאת הדמות שמלווה את האפליקציה, מעין דינוזאור צעיר עם משקפי טיסה, אבל אחרי כמה ימים של הודעות 'מלוקקות', תגלו ככל הנראה שאפשר לוותר על זה.

כברירת מחדל האפליקציה שולחת התראה לפס ההתראות שמזכירה לכם לבדוק את מה שהיא מצאה, אבל ניתן לבטל זאת בדף ההגדרות, כך שתיגשו אל האפליקציה מתי שאתם רוצים, אם בכלל, גם מבלי לקבל תזכורת.

 

בשורה התחתונה מדובר באפליקציה חביבה, במיוחד עבור אלו שאוהבים לנבור בעבר התוכני הדיגיטלי שלהם, ואני בטוח שמדי פעם היא אפילו תגרום לכם להעלות חיוך/גיחוך על השפתיים.
להורדה מ-AppStore
להורדה מ-Google Play

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים