תוכן שיווקי

עמית גטניו, מייסד ומנכ"ל חברת Dario מבית Comm-IT, בעקבות זכייתה של חברת הפניקס בפרס ההצטיינות – IT Awards

26/01/2014 18:27
עמית גטניו, מייסד ומנכ"ל דריו

ספר לנו בכמה מילים על Dario והחזון שלה.
"הקמתי את Dario ב-2003 עם שחרורי מהצבא ורציתי להמשיך לעבוד עם חבר'ה טובים שהכרתי במהלך השירות בממר"ם. המיקוד מהיום הראשון היה ברמה המקצועית של היועצים שלנו. חשוב לנו שכל מי שמגיע ללקוח יהיה חזק מאוד בתחום ההתמחות שלו, ומהגישה הזו נגזרה גם ההחלטה להתמקד במספר תחומים ולא להתפזר לכל כיוון בו יש קצת ביזנס. בתחילת השנה Dario נרכשה על ידי Comm-IT ומאז אנחנו חלק מבית מערכות חזק מאוד, שנותן פתרונות משולבים בתחומי התוכנה, מערכות משובצות מחשב (Embedded), תקשורת וסיסטם".

מה הייתה המטרה של הפרויקט בחברת הפניקס?
"הפניקס עושה מאמצים אדירים כדי להמשיך ולשרת את לקוחותיה גם במקרה של אסון. על מנת להשיג מטרה חשובה זאת, הוחלט לצאת בפרויקט VDI שכלל הקמת תשתית תחנות עבודה וירטואליות. הפרויקט מאפשר להמשיך לתפעל את מוקדי השירות מכל מקום ולעבוד מהבית בעת קריסה מוחלטת של שרתי החברה. מעבר לכך, הפרויקט מביא לחיסכון בעלויות התפעול והחומרה".

מהי החשיבות כיום של Business Continuity בישראל והאם היא שמורה רק למוסדות פיננסיים?
"תוכניות Business Continuity נועדו לסייע לחברות להמשיך לפעול גם במקרה של תקלה מערכתית או אירוע משמעותי אחר. חברה שרוצה להמשיך ולשרת את לקוחותיה, ללא קשר לגורמים חיצוניים (ובכללם אסונות, תקלות חשמל וכו'…), חייבת תוכנית כזו. זו לא רק נחלתם של המוסדות הפיננסיים".

במה באה לידי ביטוי המורכבות הטכנולוגית של הפרויקט?
"המורכבות הייתה סביב האינטגרציה למערכות הקיימות של הארגון. הפרויקט נבנה על בסיס מערך שרתים פיזיים ואחסון חדשים, ובנוסף נדרש לחבר את מערך ה-VDI למערכת גישה מרחוק מבוססת UAG של מיקרוסופט (Microsoft).

חיבור כל המערכות דרש מומחיות גבוהה במספר תחומים. ללא עזרתם ועבודתם הקשה של אנשי הפניקס לא היינו מצליחים להגיע לרמת אינטגרציה שמאפשרת תוצאה סופית חזקה מאוד – חיבור פשוט של המשתמש, מכל מקום, לתחנת עבודה שתאפשר לו לבצע את עבודתו כאילו עבד מול התחנה האמיתית במשרד".

אילו פיתוחים והתאמות ביצעתם לטכנולוגיה ועל אילו צרכים הם עונים? במה באה לידי ביטוי החדשנות הטכנולוגית?
"הפרויקט, בבסיסו, נבנה על פתרון ה-VDI של מיקרוסופט, שרץ על שרתי Hyper-V בגרסת חלונות 2012 (Windows 2012). אל המערך הבסיסי הזה הוספנו כלי ניהול מתקדמים ממשפחת System Center, גם לניהול השרתים והתחנות הווירטואליות עם Virtual Machine Manager 2012 וגם לניהול תהליכים אוטומטיים עם Orchestrator 2012. למעשה, לקחנו מערך וירטואליזציה חזק ביותר – Hyper-V, ובנינו סביבו מערך ניהול מבוסס System Center, שממקסם את יכולות הפתרון הווירטואלי על ידי אינטגרציה מלאה לציודי רשת, מערך ה-SAN מבוסס נט-אפ (NetApp) ועוד.

בסופו של יום, הוקם מערך אחיד שמנהל את כל ה-Life Cycle הנדרש: הקמת מכונה וירטואלית, ביצוע ההתקנות הנדרשות, הגדרת המשתמש, קישור המשתמש למכונה הרצויה ועוד".

אילו התפתחויות חדשות אתה צופה בעתיד בסביבות ה-Business Continuity והאם תהיה לכך השפעה על מקום העבודה העתידי שלנו?
"הבעיה הקלאסית והמרכזית במימוש פרויקטי Business Continuity היא האטרקטיביות הנמוכה שלהם, בהיבט עלות מול תועלת. לעתים נוח להנהלה לטמון את ראשה בחול, אף על פי שהסכנות המיידיות הנובעות ממקרי חירום הן כבדות משקל. השינויים הגדולים בשוק בשנים האחרונות, בדגש על האפשרויות סביב IaaS בענן ציבורי, יוזילו משמעותית את עלויות פתרונות Business Continuity וישנו, להערכתי, את כמות הפרויקטים בתחום".

אירועים קרובים