מערך הדיגיטל רוצה לסייע לאלה שזקוקים לסיוע בהזדהות אונליין

המערך פרסם קול קורא לחברות טכנולוגיה, ארגוני חברה אזרחית ואנשים פרטיים, כדי לקבל הצעות לפתרונות שיאפשרו לאותם אנשים להמשיך לקבל שירותים אישיים אונליין מהממשלה

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

מערך הדיגיטל הלאומי הוציא השבוע קול קורא לציבור, לקבלת מידע והצעות לפתרון מה לעשות במקרים של מספרי טלפון שמשויכים ליותר מחשבון אחד במערכת ההזדהות הלאומית.

מערכת ההזדהות הלאומית מהווה תשתית הזדהות אחודה לקבלת שירותים דיגיטליים ממשלתיים. לאחר רישום מקוון וקצר, המערכת מאפשרת לאזרחים לבצע הזדהות ולקבל שירותים דיגיטליים באמצעות חשבון אישי – מה שמייתר את הצורך לגשת ללשכות קבלת הקהל ולהמתין במשך זמן רב.

עד כה, ניתן היה להירשם באמצעות מספר טלפון נייד אישי ליותר מחשבון אחד במערכת. מספר הטלפון הנייד משמש בין היתר לשליחת קוד אימות חד פעמי (OTP), כחלק מתהליך ההזדהות. במערך הדיגיטל אומרים שמצב זה מייצר חשש לניצול לרעה של אותם חשבונות המשויכים לאותו מספר טלפון נייד, ולכן מעוניינים שם להתנות את הרישום בכך שהמשתמש ימלא רק את מספר הטלפון האישי שלו.

עם זאת, מסייגים במערך, יש קבוצות אוכלוסייה מגוונות שמתקשות בקבלת שירותים מהממשלה אונליין, ובוחרות להיעזר באנשים אחרים מסייעים, כגון קרובי משפחה, מטפלים וחברים. לדוגמה, למערך הדיגיטל הלאומי הגיעו כמה פניות של בני משפחה שמטפלים באנשים בעלי מוגבלות או מסייעים להם, או לאזרחים ותיקים. הדרך הנוחה עבורם עד כה הייתה לשייך את החשבון האישי למספר טלפון הנייד של מי שמסייע, ולא של בעל החשבון.

כחלק משינוי המדיניות בנושא, ביצע מערך הדיגיטל הלאומי סקר בקרב משתמשים בעלי מאפיינים ייחודיים, שרוצים לקבל פתרון כדי להמשיך להשתמש בשירותים הדיגיטליים הממשלתיים. מהנתונים עלה כי ניתן לחלק את המשתמשים הללו לשתי קבוצות: מסייעים שמעמדם הוסדר בהליך משפטי כאפוטרופוסים או בעלי ייפוי כוח מתמשך למשתמשים, אולם לא ניתן להגדיר אותם ככאלה בתהליך ההזדהות, ומסייעים שמעמדם לא הוסדר.

המערך קורא לציבור להציג מידע שרלוונטי לתהליך קבלת ההחלטות בנושא, וכן להציע פתרונות שיאפשרו לממשלה להמשיך ולאפשר למשתמשים להסתייע באחרים בקבלת שירותים דיגיטליים מזוהים מהמדינה, באופן בטוח ואמין, תוך צמצום הסיכונים והחששות האמורים ושמירה על זכויותיהם. הקול הקורא מופנה לציבור הרחב, לגופים ציבוריים, לארגוני החברה האזרחית, לחברות טכנולוגיה, למשרדי עורכי דין ולכל מי שיש בידו לתרום במידע רלוונטי ובהצעות מבוססות.

את המענה לקול הקורא יש להעביר לא יאוחר מ-13 בנובמבר בשעה 16:00. למענה על השאלון המהווה חלק מהקול הקורא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים