אינסטגרם הוציאה גרסת iPad – אחרי עשור וחצי של ציפייה

משתמשי מכשיר ה-iPad זכו סופסוף באפליקציה רשמית ומותאמת ● מתוך רצון להצליח בתחרות מול טיקטוק, הרשת החברתית הפופולרית מציעה כעת גרסה ייעודית הממקמת את רילס במרכז, עם תכונות חדשות המותאמות למסך גדול

המשתמשים חיכו לה 15 שנה. אינסטגרם בגרסה ייעודית ל-iPad.

אתמול (ד') הודיעה אינסטגרם (Instagram), שבבעלות מטא (Meta), על השקת אפליקציה רשמית ייעודית ל-iPad, הזמינה ברחבי העולם למכשירים המריצים iPadOS 15.1 ומעלה.

ההשקה הזו מגיעה לאחר למעלה מעשור של בקשות מצד קהילת המשתמשים העולמית, כשעד כה נאלצו משתמשי iPad להסתמך על הגרסה ל-iPhone בוורסיה המוגדלת שלה, שהציעה להם "חווייה" מוגבלת ולא אופטימלית. בחברה ציינו בהתלהבות: "היום, אנו נרגשים להכריז על הגעת אינסטגרם ל-iPad. אנשים ביקשו זאת, ואנחנו לקחנו את הזמן לעצב חווייה שממטבת את ההיבטים האהובים על אינסטגרם למסך גדול יותר".

"שבו, הירגעו וצפו ברילס"

ההחלטה להשיק את האפליקציה המותאמת מגיעה בעיתוי שבו טיקטוק (TikTok) – הרשת החברתית הסינית הגה-פופולרית – צוברת תאוצה משמעותית בתחומי הבידור, התוכן הוויראלי והמשיכה של קהלים צעירים. מטא, החברה האם של אינסטגרם, מכוונת כעת מאמצים על מנת לחזק את מעמדה של אינסטה. היא בחרה לעשות זאת גם באמצעות הגרסה הייעודית ששוחררה למשתמשי הטאבלט של אפל (Apple) – הממצבת את הרילס (Reels) במרכז, במטרה להפוך את ה-iPad לכלי מפתח לצריכת תוכן ויזואלי.

למעשה, האפליקציה החדשה פותחת את המסך ישירות לפיד ה-רילס, שנועד לטענת החברה לצריכת תוכן רגועה, או כפי שאינסטגרם מתארת זאת ל-"בידור נינוח" (Lean-back entertainment). המהלך קשור לעובדה שרילס מהווים יותר מ-20% מזמן השימוש של המשתמשים בפלטפורמה. כך, בכל הנוגע בגרסת ה-iPad החדשה, אינסטגרם מזמינה את המשתמשים: "שבו, הירגעו וצפו ברילס".

הנתונים העדכניים ממחישים את התחרות העזה בשוק: בארצות הברית, לאינסטגרם יש 171.7 מיליון משתמשים, המהווים 60.5% מאוכלוסיית המבוגרים, בעוד לטיקטוק יש 135.8 מיליון משתמשים באותה מדינה. באמריקה הלטינית, אינסטגרם עוברת את רף ה-80% חדירה במדינות כמו ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה. עם זאת, החדירה הצפויה של טיקטוק במקסיקו לשנת 2025 היא 40.6% – מעט גבוהה יותר מזו שבברזיל (40%) וגבוהה משמעותית מזו שבארגנטינה (28.9%). נתונים אלו מסטטיסטה ממחישים כי בעוד שטיקטוק מובילה במספר המשתמשים הפעילים באזור הנתון, אינסטגרם נשארת גם היא על תקן שחקנית מפתח בהעדפות המשתמשים, במיוחד לאלה המחפשים רשת חברתית שלמה יותר עם תמונות, סרטונים, סטוריז וכעת גם עם רילס על מסך גדול.

אפליקציה שתוכננה במיוחד למסכים גדולים

"אנחנו יודעים שרציתם דרכים קלות יותר לוודא שאינכם מפספסים דבר מהחשבונות האהובים עליכם", ציינה אינסטגרם. לדברי החברה, האפליקציה החדשה תוכננה במיוחד למסכים גדולים, ומציעה מספר מאפיינים מרכזיים: סטוריז (Stories) נשארים מוצמדים בחלק העליון של המסך, וההודעות נגישות בלחיצה אחת בלבד. נוספה גם תכונה של הודעות והתרעות במסך מפוצל, ובזמן צפייה ברילס, ניתן להרחיב את התגובות מבלי לעצור את הסרטונים, תוך שמירה על הרילס בגודל המלא. כך מנצלת הגרסה היטב את שטח המסך הריק שנוצר עקב יחסי הגובה-רוחב השונים של מכשירי ה-iPad לעומת מכשירי ה-iPhone.

אחד הפיצ'רים שזכה לשבחים רבים מהקהילה הוא הוספת לשונית חדשה בשם Following (מעקבים), המעניקה למשתמשים שליטה רבה יותר על התוכן שהם רואים. לשונית זו מחולקת לשלושה חלקים: 'הכל' (All) – המציג פוסטים ורילס מחשבונות שהמשתמש עוקב אחריהם; 'חברים' (Friends) – חלק הכולל תוכן מחשבונות שהמשתמש עוקב אחריהם והם עוקבים אחריו בחזרה; ו-'הכי חדש' (Most Recent/Latest) – כשבחלק זה הפוסטים מוצגים בסדר כרונולוגי. לשונית זו ניתנת להתאמה אישית מלאה, ואף מאפשרת למשתמשים לבחור איזה תוכן יופיע ראשון.

בהקשר להשקה אחרונה זו, אינסטגרם גם הודיעה שהיא עובדת על גרסה דומה למכשירי טאבלט מבוססי אנדרואיד, שתהיה זמינה "בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים